Tule Skrevet 23. juli 2007 #41 Skrevet 23. juli 2007 hei jeg vil bare legge til, det er blit sakt her at dette er en portugisisk aksjon, jeg vil bare da si at dersom disse foreldrene hadde vert portugisiske så hadde di foreldrene vert straffeforfulgt na, i Portugal er dete strafbart, jeg kan da skjønne at folk reagerer. her er det og er prisvinende barnepastilbud og foreldrene har valgt og ikke benyte seg av det da syns jeg man kan stile sporsmal ved foreldrenes aktloshet hilsen
Tule Skrevet 23. juli 2007 #42 Skrevet 23. juli 2007 Nei, synes ikke det blir for drøyt. Foreldrene har opptrådt så uforsvarlig og uansvarlig overfor sine barn at det fikk konsekvenser - konsekvenser der et liv er gått tapt. Selvfølgelig må de få straff for det etter loven. hei na vet vi ike sikert det enda, men i verste fall sa kan det ha skjed jeg er derfor enig med deg men mener di bor behandles milt eter det som har skjedd og kanskje ike fa straf altsa betinget straf men vis loven krever straf sa er ike det sa geernt hilsen
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 23. juli 2007 #43 Skrevet 23. juli 2007 [quote name='milla-mor' date='23.07.2007 (14:56) ' barn blir utsatt for farer konstant, og det er helt tilfeldig hvem det skjer med. Hører du dårlig? Det er ikke tilfeldig hvem det skjer med. Mine barn kunne aldri blitt kidnappet fra et hotellrom, fordi jeg aldri ville vært så idiotisk at jeg lot barna mine være alene på et hotellrom. Kidnapping av barn kan også skje selvom foreldrene er tilstede. Selv mener jeg foreldrene bør få en form for straff da det er uforsvarlig å forlate småbarn alene. Husker en tråd her inne hvor det var mange som mente det var helt greit å forlate sovende barn i bilen, mens dem selv var inne å handlet Galskap!
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #44 Skrevet 23. juli 2007 Nei, synes ikke det blir for drøyt. Foreldrene har opptrådt så uforsvarlig og uansvarlig overfor sine barn at det fikk konsekvenser - konsekvenser der et liv er gått tapt. Selvfølgelig må de få straff for det etter loven. Eller hun er i live, men borte det er hun. De bør få straff for å forlate barna sine.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #45 Skrevet 23. juli 2007 Kidnapping av barn kan også skje selvom foreldrene er tilstede. nå problematiserer du unødvendig... Makan til tull. Dette er det samme som å si at du KAn bli overkjrøt av en trailer når du går og legger deg, for det KAN hende at en trailer kunen brase inn i huset ditt. Og selv om du sover i andre etasje, så KAN det hende at bilen steilet slik at den ble stående på hodet, og at bakenden derfor traff deg når du var på vei fra badet til soverommet. Get real, er du snill?
milla-mor Skrevet 23. juli 2007 #46 Skrevet 23. juli 2007 [quote name='milla-mor' date='23.07.2007 (14:56) ' barn blir utsatt for farer konstant, og det er helt tilfeldig hvem det skjer med. Hører du dårlig? Det er ikke tilfeldig hvem det skjer med. Mine barn kunne aldri blitt kidnappet fra et hotellrom, fordi jeg aldri ville vært så idiotisk at jeg lot barna mine være alene på et hotellrom. nei, jeg hverken hører, eller leser dårlig. du mener altså at dine barn aldri er i fare, fordi du ikke etterlater dem alene på et hotell-rom? hva med alle andre potensielle farer? det har kanskje aldri skjedd noe alvorlig, og du tror det er fordi du passer så godt på, men sånn ser ikke jeg det. det er bare flaks! de fleste foreldre gjør faktisk hva de kan for å beskytte sine små. det er skikkelig urettferdig at en gjeng bedrevitere på et nett-forum dømmer dem... ville du sagt det samme dersom det hendte med din venninne, eller i nær familie? det er lett å sitte foran pc`n i et annet land og være kjip.
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 23. juli 2007 #47 Skrevet 23. juli 2007 nå problematiserer du unødvendig... Makan til tull. Dette er det samme som å si at du KAn bli overkjrøt av en trailer når du går og legger deg, for det KAN hende at en trailer kunen brase inn i huset ditt. Og selv om du sover i andre etasje, så KAN det hende at bilen steilet slik at den ble stående på hodet, og at bakenden derfor traff deg når du var på vei fra badet til soverommet. Get real, er du snill? Dette er ikke tull.Kidnapping kan skje selvom foreldrene er tilstede. Selvsagt er barn et lettere offer dersom det ligger ubeskyttet, men som sagt så skjer kidnapping også forran øynene på barnepassere. Helt enig med dette Milla-Mor skriver av sitatet under her. selvfølgelig blir barn kidnappet selv under oppsyn. er vel knapt en uke siden noen rev en unge ut av armene på barnepasseren, og kjørte avgårde. en uke før det igjen, prøvde en mann å leie med seg en jente vekk fra en lekeplass. hun var heldig, og noen voksne grep inn. det er utrolig naivt å tro at kidnappinger bare skjer fordi foreldrene lar barna være uten tilsyn litt. det skjer uansett, men et barn som sover alene, er så klart et enklere offer.
Tule Skrevet 23. juli 2007 #48 Skrevet 23. juli 2007 har lest den linken, jeg... nå leste jeg den atter en gang, og det står fremdeles ingenting om at madeleines foreldre skal bli straffet. det står at det vurderes om de har gjort noe galt, og om det i så tilfelle skal bli rettet en sak mot dem. om ikke portugisiske tabloider hadde laget en så stor sverte-kampanje mot foreldrene, så tror jeg aldri foreldrene ville blitt gransket i det hele tatt. man skal være bra dum for å anklage foreldrene... og til tule: selvfølgelig blir barn kidnappet selv under oppsyn. er vel knapt en uke siden noen rev en unge ut av armene på barnepasseren, og kjørte avgårde. en uke før det igjen, prøvde en mann å leie med seg en jente vekk fra en lekeplass. hun var heldig, og noen voksne grep inn. det er utrolig naivt å tro at kidnappinger bare skjer fordi foreldrene lar barna være uten tilsyn litt. det skjer uansett, men et barn som sover alene, er så klart et enklere offer. hei men ser du ikke at her snakker du om ute, der vor kidnaperen har en fluktvei , der er jeg selsakt enig med deg men pa et hotelrom vile vel nepe noen provd og kidnape om noen hade vert til stede, jeg mener da at foreldrene har lit ansvar for det som skjedde fordi di lot barna vere alene og ikke brukte barnepas di kune fat hilsen
Gjest vimselot Skrevet 23. juli 2007 #49 Skrevet 23. juli 2007 Ser det er litt hektisk i denne tråden, men uten å nevne noen spesielle saker, er barn dessverre forsvunnet i Norge også, på vei for å kjøpe seg en iskrem f.eks i nærmeste kiosk. Tror dette har vært barn i ca. 6-årsalderen. Småbarn på 4-5-6 år leker alene ute, enten på lekeplassen eller borte ved skogen, men da føles det kanskje tryggere, siden det er i lokalmiljøet og noen helt "sikkert" vil legge merke til om det skjer noe eller mistenkelige befinner seg i området... Dessuten var det jo noen eldre barn i nærheten, men foreldrene kunne ikke vite at de hadde andre planer og dro, straks mor eller far snudde ryggen til. Synes ikke foreldrene burde latt barna være alene på hotellrommet, men er etter min mening da, for dramatisk å straffe de. Vet ikke om de kunne blitt straffet hardere enn de alt er blitt gjort...
Tule Skrevet 23. juli 2007 #50 Skrevet 23. juli 2007 nei, jeg hverken hører, eller leser dårlig. du mener altså at dine barn aldri er i fare, fordi du ikke etterlater dem alene på et hotell-rom? hva med alle andre potensielle farer? det har kanskje aldri skjedd noe alvorlig, og du tror det er fordi du passer så godt på, men sånn ser ikke jeg det. det er bare flaks! de fleste foreldre gjør faktisk hva de kan for å beskytte sine små. det er skikkelig urettferdig at en gjeng bedrevitere på et nett-forum dømmer dem... ville du sagt det samme dersom det hendte med din venninne, eller i nær familie? det er lett å sitte foran pc`n i et annet land og være kjip. hei men mener du at foreldrene har gjort det di kan for og beskytte sine små nar di ikke har brukt et barnepas tilbud di kunne ha brukt hilsen
Gjest tomat Mina Skrevet 23. juli 2007 #51 Skrevet 23. juli 2007 Synes ikke foreldrene burde latt barna være alene på hotellrommet, men er etter min mening da, for dramatisk å straffe de. Vet ikke om de kunne blitt straffet hardere enn de alt er blitt gjort... Helt enig.De har fått straff nok og de forlater nok ikke de 2 andre barna sine på denne måten Saken har også satt mere fokus på dette å forlate barn uten tilsyn kan føre til bla.kidnapping. Å straffe dette foreldreparret vil bare føre mye vondt med seg, ikke minst for de 2 andre barna dems.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #52 Skrevet 23. juli 2007 Helt enig.De har fått straff nok og de forlater nok ikke de 2 andre barna sine på denne måten Saken har også satt mere fokus på dette å forlate barn uten tilsyn kan føre til bla.kidnapping. Å straffe dette foreldreparret vil bare føre mye vondt med seg, ikke minst for de 2 andre barna dems.Skal loven altså praktiseres ulikt? Tror umulig enkelte av dere forstår hva det er dere skriver.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #53 Skrevet 23. juli 2007 nei, jeg hverken hører, eller leser dårlig. du mener altså at dine barn aldri er i fare, fordi du ikke etterlater dem alene på et hotell-rom? hva med alle andre potensielle farer? det har kanskje aldri skjedd noe alvorlig, og du tror det er fordi du passer så godt på, men sånn ser ikke jeg det. det er bare flaks! de fleste foreldre gjør faktisk hva de kan for å beskytte sine små. det er skikkelig urettferdig at en gjeng bedrevitere på et nett-forum dømmer dem... ville du sagt det samme dersom det hendte med din venninne, eller i nær familie? det er lett å sitte foran pc`n i et annet land og være kjip. Jeg utsetter aldri mine barn for fare BEVISST: Det var det Maddies foreldre gjorde. De visste at hun og søsknen ikke kunne være trygge alene på hotellet, likevel valgte de å forlate dem alene. De gjorde ikke hva de kunne for å beskytte barna sine. Men det gjør jeg. Min venninne? Jeg har ikke så uansvarlige venninner. Og hadde jeg hatt det, så ville de fått passet påskrevet om de gjorde noe så dumt som å etterlate barn alene på hotellrommet. Jeg er ikke kjip, jeg er fornuftig og en veldig god forelder. Og tydeligvis en langt bedre forelder enn deg, siden du er villig til å gamble med barnas liv på denne måten...
Gjest vimselot Skrevet 23. juli 2007 #54 Skrevet 23. juli 2007 Clamydia og heller ikke hiv-smitte kan sammenlignes med ett BARN SOM BLIR BORTE OG SOM SANNSYNLIGVIS aldri kommer tilbake..! Tror ikke jeg vil svare mer i denne tråden. Er enig i at de var ansvarsløse den kvelden, men skal man bure inne barna sine når de blir tenåringer også, i et tårn, spesialdesignet for jenter?
milla-mor Skrevet 23. juli 2007 #55 Skrevet 23. juli 2007 enig med deg, vimselot... orker ikke skrive mer her, jeg heller. dråpen ble vel å bli kalt dårlig mor, fordi jeg er imot at madeleines foreldre skal straffes ytterligere. hvilket nivå diskuteres det på da, liksom...?
Gjest Blondie65 Skrevet 23. juli 2007 #56 Skrevet 23. juli 2007 enig med deg, vimselot... orker ikke skrive mer her, jeg heller. dråpen ble vel å bli kalt dårlig mor, fordi jeg er imot at madeleines foreldre skal straffes ytterligere. hvilket nivå diskuteres det på da, liksom...? Et helt fjernt et. Det er tydeligvis en del som ikke greier å skille sak og person når de går tom for argumenter. Jeg er uenig med deg, men mener at det må være lov å ha forskjellige meninger om denne (og andre) saker uten at man skal kalle debattantene navn og annet. Så denne diskusjonen er nok slutt for mitt vedkommende også.
Tule Skrevet 23. juli 2007 #57 Skrevet 23. juli 2007 hei jeg er enig med siste her, det må gå an og diskutere sak og ike person, en som har gjort noe strafbart må stå til rette for det sel om personen har det ile hilsen
Gjest Sara T Skrevet 23. juli 2007 #58 Skrevet 23. juli 2007 (endret) enig med deg, vimselot... orker ikke skrive mer her, jeg heller. dråpen ble vel å bli kalt dårlig mor, fordi jeg er imot at madeleines foreldre skal straffes ytterligere. hvilket nivå diskuteres det på da, liksom...? Helt enig med deg og Vimselott. Foreldrene har fått sin straff ved å miste barnet sitt. Jeg skriver det jeg mener og må få hevde dette. Folk har ulike opfatninger av saker. Deler av innlegg fjernet - Druscilla(mod) Endret 23. juli 2007 av Druscilla
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #59 Skrevet 23. juli 2007 enig med deg, vimselot... orker ikke skrive mer her, jeg heller. dråpen ble vel å bli kalt dårlig mor, fordi jeg er imot at madeleines foreldre skal straffes ytterligere. hvilket nivå diskuteres det på da, liksom...? Jeg har ikke kalt deg en dårlig mor, jeg har bare sagt at jeg er en bedre forelder enn deg... For jeg re nemlig ikke villig til å inngå kompromiss når det kommer til mine barns trygghet og sikkerhet. At DU er det får du selv svare for.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2007 #60 Skrevet 23. juli 2007 (endret) Helt enig med deg og Vimselott. Foreldrene har fått sin straff ved å miste barnet sitt. Jeg skriver det jeg mener og må få hevde dette.Folk har ulike opfatninger av saker. Selvfølgelig må du få hevede akkurat hva du vil, men skal du bli tatt seriøst må du begrunne dine påstander. Derfor er mitt spørsmål til deg: mener du det ikke skal være likhet for loven? hvem skal i så fall bestemme hvem som skal unntas loven? Deler av innlegg fjernet - Druscilla(mod) Endret 23. juli 2007 av Druscilla
Anbefalte innlegg