Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Argh!

Så var det snart gjenforening da, med gamle skolekamerater.

Jeg vil gjerne dra, har snakket med folk som er skikkeli gira også, men så vet eg at hun som mobbet meg halvt ihjel kommer dit også. Så, hva skal man gjøre? Møte opp i en smekker kjole og late som at man er helt uberørt, eller velge å bli hjemme å finne på noe med andre venner.

Jeg liker ikke å sette meg selv i ekle situasjoner, som for eksempel denne, men samtidig føler jeg at det hadde vært artig å se gamle kjente.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Still opp og snakk med de du faktisk har noen hyggelige minner fra.

Mobberen/mobberne kan du gjøre følgende med:

- Server dem drinker som er urimelig sterke og få dem overfulle

- Server dem noen syrlige kommetnarer som "nei, men så tjukk du har blitt" osv.

:sol:

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke la en person hindre deg i å ha det hyggelig med de tju andre.

Møtte en av mine mobbere på bussen en gang, og slo av en prat om alt og ingenting. Det virket ikke som om personen engang husket at det hadde vært en konflikt der for mange år siden heller, og hun var absolutt blitt til et hyggelig menneske. Folk kan forandre seg.

Lykke til med hva du nå enn bestemmer deg for å gjøre! :)

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Mobberen/mobberne kan du gjøre følgende med:

- Server dem drinker som er urimelig sterke og få dem overfulle

- Server dem noen syrlige kommetnarer som "nei, men så tjukk du har blitt" osv.

:sol:

Det blir vel som å synke ned på mobberen(e)s nivå? :klø:

Jeg synes du skal dra på gjenforening og hygge deg sammen med de menneskene du liker. Det blir sikkert en fin opplevelse :)

Skrevet

Hva med å starte med blanke ark? Mest sannsynlig var mobberen veldig ung den gang og har forandret seg en del. Selv om mobbingen har satt spor, så er det ikke alltid nødvendig å ta hevn.

Jeg ville ikke latt EN person hindre meg i å gå opp en gjenforening i alle fall.

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke la en person hindre deg i å ha det hyggelig med de tju andre.

Møtte en av mine mobbere på bussen en gang, og slo av en prat om alt og ingenting. Det virket ikke som om personen engang husket at det hadde vært en konflikt der for mange år siden heller, og hun var absolutt blitt til et hyggelig menneske. Folk kan forandre seg.

Lykke til med hva du nå enn bestemmer deg for å gjøre! :)

Ja, men jeg er ganske sikker på at om jeg treffer henne så klarer jeg ikke å slå av en prat. Jeg er sint, bitter og jeg kjenner det stikker i hele meg når jeg tenker på henne. Jeg vil helst unngå å treffe henne. Hvis hun hadde kommet bort til meg for å prate, evt. si unnskyld eller noe, så tror jeg ikke at jeg hadde visst hvor jeg skulle ha gjort av meg..

Jeg har forandret meg mye siden den gang, fått mye mer selvtillit og har det bra med meg selv og folk rundt meg. Jeg er vel redd for at hvis jeg drar dit så kommer jeg til å føle meg veldig svak, og ikke istand til å stå opp for meg selv..

:tristbla:

Skrevet
Det blir vel som å synke ned på mobberen(e)s nivå? :klø:

Ja, enig med deg. Det gjorde jeg ikke da, og det kommer jeg ikke til å gjøre nå eller. Jeg holder meg for god til slikt, dessuten ligger det ikke i min natur å være sånn mot andre mennesker.

Skrevet

Siden du har gode minner med andre skolekamerater, håper jeg at du klarer å finne styrke til å dra på gjenforeningen på tross av at hun som mobbet deg også kommer. Ikke la henne få ødelegge for deg mer enn hun allerede har gjort tidligere, ved at du blir sittende hjemme. Vær sammen med de som du syns er kjekke og greie, kos deg med de og prøv å ikke bry deg om denne ene personen.

Jeg tror du vil få det kjekt og ikke minst så får du vist for deg selv at du ikke lar deg dirigere av henne lenger til hva du skal gjøre.

Lykke til med avgjørelsen :)

Skrevet

Jeg er enig med de andre her.

Prøv å ikke la det ene mennesket vinne over deg.

Dersom hun prøver å ta kontakt med deg, kan du si det som det er -du har gjort meg så mye vondt så jeg er ikke interessert i å ha noe med deg å gjøre.

Du sier selv at du har bedre selvtillit nå, så det klarer du.

Har du noen nære venner som også skal dit, du kan støtte deg til?

Gjest Gjest
Skrevet

1. Se SMASHING ut. :)

2. Hygg deg med de gamle kjente du har hyggelige minner med

3. Avvis henne totalt hvis hun prøver å ta kontakt. Selvom hun kanskje angrer synes jeg ikke du skal ta hensyn til hennes følelser. Dette gjelder en eneste kveld og du skal sannelig møte opp i en smekker kjole og ha det fint med de du trivdes med.

Skrevet

Har du lyst til å dra, så dra. Ikke la ett menneske hindre deg.

Jeg dro på "min" reunion til tross for at flere tidligere mobbere skulle være til stede. Det angrer jeg ikke på. De var faktisk blitt voksne og hyggelige mennesker og jeg hadde en riktig hyggelig kveld. Faktisk endte jeg med å danse med en av mine tidligere plageånder også.

(Og fikk komplimenter av en annen :ler: )

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg har aldri skjønt den greia med at folk ikke vil på reunion fordi de ble mobbet jeg da...

Tror de virkelig at de i voksen alder vil bli mobbet for reguleringen sin ennå liksom?

Skrevet
Jeg har aldri skjønt den greia med at folk ikke vil på reunion fordi de ble mobbet jeg da...

Tror de virkelig at de i voksen alder vil bli mobbet for reguleringen sin ennå liksom?

Er vel mer det at man har så mange ubehagelige minner fra mobberne, og man ikke har behov for å treffe disse folkene igjen.

Selv holder jeg meg unna ungdomsskolejubileer, da jeg har nada til felles med noen av de jeg gikk på skole med, mens jeg drar på videregåendejubileer, da dette er folk jeg har det knallartig med.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er synd om en enkelt person stopper deg fra å dra. Men hvis du bestemmer deg for å dra tror jeg det er viktig at du er den sterke personen du er idag og ikke faller tilbake i den gamle rollen med en gang du ser henne. Husk at et godt liv er den beste hevn :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trodde heller ikke det. Helt til jeg dro på reunion selv. Det var et helvete fra ende til annen (i hvert fall til jeg dro hjem klokka halv elleve...).

Alle klikkdannelsene fra barneskolen var der fra første øyeblikk. Folk reiste seg fra bordet når han som ingen ville sitte ved siden av i klasserommet kom for å sette seg. Jeg fikk ropt alle de "gode, gamle" mobbenavnene etter meg og et rødvinsglass helt over kjolen med vilje, og ingen (bortsett fra de andre mobbeofrene) svarte når jeg prøvde å snakke til de. Han som ble verst mobba på skolen og pleide og bli låst inne på do og dynka i pissrenna, ble nettopp det her også - han ble funnet innelåst og grinende på do.

Så det er faktisk ingen selvfølge at folk er blitt voksne. Langt derifra.

Skrevet

Jeg ville valgt å dra, hvis du ikke har møtt mobberen din i senere tid så vet du jo ikke hvordan personen er.

Selv har jeg hevet meg over flere av de som mobbet og plaget meg. Husker godt at de plaget meg veldig mye siden jeg var en av de få som valgte yrkesfaglig linje mens de skulle gå almenn og gudene vet hvor mye lengre. Nå kan jeg i det minste godte meg med og være butikksjef, bo sammen med samboer og ha planer om hus, mens de går på skole og har gudene vet hvor mye studiegjeld. Sikkert det de trives med, men jeg er glad jeg valgte det jeg valgte.

Skrevet

Jeg tror det hadde vært en god ide å dra.

Tror det er fint med en liten konfrontasjon med fortiden, selv om det bare er å møte opp på festen. Da blir det vel enklere å legge sånne ting bak seg?

Ha det fint på festen. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det bare var én person som mobbet deg, og du kom greit overens med de andre, ville jeg vurdert å dra. I tillegg om du er fornøyd med livet ditt og deg selv er det jo en glimrende anledning til å vise vedkommende at du faktisk er vellykka :)

Skrevet

Det kommer vel litt ann på hvor mange gode minner man har gjennforene utenom selve mobbinga da. Dersom man ikke kom over ens med noen på skolen, hvorfor skal man da møte dem 20 år etter? Hadde man ikke noe felles tidligere har man det neppe nå heller.

Selv har jeg ingen gode minner til noen av dem jeg gikk på skole med, særlig ikke ungdomsskolen. Jeg har ikke holdt kontakt med noen i ettertid, og tenker jeg har bedre ting å ta meg til enn å tilbringe en kveld med mennesker som jeg ikke har noe til felles med i det hele tatt. Jeg ønsket ikke å gå på fest med dem da, og da ser jeg heller ikke hvorfor jeg skal gjøre det nå, det er jo snakk om mennesker jeg egentlig aldri har kjennt.

Dette er jo ikke tilfellet i TS sin situasjon, dersom du har lyst å treffe igjen de andre syntes jeg absoludt du burde gå. Jeg tror du selv vet at du ville hatt godt av å møte denne frykten for henne, og se fortiden midt i annsiktet. Det er noe vi alle kan ha godt av tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke blitt mobbet, men har aldri vært med de populære. Var litt outsider. Jeg har beholdt et par venner fra skoletiden, og har valgt å ikke gå på klassegjenforeninger fordi jeg ikke føler for å tilbringe en hel kveld med mennesker som jeg ikke har noe vennskap med. Vet at flere av de jeg gikk på barne og ungdomsskole med er seg selv lik nå i voksen alder og det holder lenge for at jeg skal skygge banen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...