gerotten Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Noen som har erfaring med jobb hos dette firmaet? Samboern min trodde han hadde fått hjelp som teknisk supporter hos DELL, men nå viser det seg at Dell har leid ett firma som heter Aditro(og det er her han vil bli ansatt)..problemet er at vi er redde for at dell kun har kontrakt med aditro en kort periode..noen som vet?
Gjest Dell Skrevet 3. september 2007 #2 Skrevet 3. september 2007 Noen som har erfaring med jobb hos dette firmaet? Samboern min trodde han hadde fått hjelp som teknisk supporter hos DELL, men nå viser det seg at Dell har leid ett firma som heter Aditro(og det er her han vil bli ansatt)..problemet er at vi er redde for at dell kun har kontrakt med aditro en kort periode..noen som vet? Nå er det en stund siden du har skrevet dette, men outsourcing er jo for å ha muligheten til å bytte leverandør enkelt. Historisk har den (deler av) norske Dellsupporten i 2004-2005 vært hos Eurocom, 2005-2006 hos Stream og 2006-> Delvis hos Eurocom og Excellente(skifta navn til Tradimus som skifta navn Aditro). I tillegg har Dell sjøl noe av webchatsupporten. Framtiden er imidlertid værre å spå...
Gjest Snart eks-Aditro Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 ...håper samboeren din ikke tok den jobben da, for nå har de mistet kontrakten, gitt...
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Og slikt det firma styres er det helt sikkert ikke ufortjent heller! Toppledelsen der er svært frynsete. Enkelte av lederne unngår feks å fortelle de unge ansatte om at man har krav på egenmelding for å drive fortjenesten opp. Jeg syns det er rart at de fortsatt får holde på.
Gjest Postansatt Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 De tok over lønnskjøringene der jeg jobber nå, MYE surr etter det!! ..og helt umulig å få tak i noen som tar tak i ting.
Gjest brent barn Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Du må aldri, aldri, aldri jobbe for dette firmaet!!
Gjest nesten brent barn Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Kan noen av dere utdype? Så en interessant jobb der en gang, men fikk ikke ut fingern.
Gjest Smartass Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Kan noen av dere utdype? Så en interessant jobb der en gang, men fikk ikke ut fingern. Outsourscing er nok en dritten bransje.. Kostnader, kostnader, kostnader. Og det går på bekostning av....? De ansatte. Dårlige vilkår, løfter om bedre etter prøvetiden som aldri blir innfridd. Brudd på arbeidsmiljøloven som de ikke bryr seg om. Du kan helt uten forvarsel bare bli tatt vekk fra det du jobber med og bli satt som noe annet. Vet om en IT-tekniker som ble truet med en plass på prosjektet som solgte blader. Ei ung jente ble tatt bort fra et prosjekt med fast timelønn og flyttet over til et prosjekt med provisjonslønn i oppsigelsestiden sin. Ledelsen fryser deg ut og kjører tøff møtevirksomhet på deg hvis de vil bli kvitt deg. Får ikke tilbud om å ha med en tillitsvalgt heller. Og det den tillitsvalgte tar opp blir bare ignorert. Kanskje ikke helt heldig at en i ledelsen er AMU heller.... Og måten de måler deg på og bruker det hadde datatilsynet ALDRI godtatt. Det eneste de bryr seg om er GM-GM-GM.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Jeg jobber Aditro akkurat nå og har gjort det i et år. Må si at dette er en arbeidsplass hvor jeg trives veldig godt. Ser ikke helt de problemstillingene som er nevnt tidligere her. Skjønner egentlig godt at folk som gjør det dårlig og ikke prøver blir flyttet til andre prosjekter hvor de faktisk må stå på, men nå har jeg alltid gjort det veldig bra. Så det å bli flyttet har aldri vært noe problem. Og at man ikke blir fortalt at man må skrive egenmelding synes jeg er veldig spesiellt. Vi får ofte påminnelser om at vi må lever egenmelding. Yes yes.. Over og ut..
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 De tok over lønnskjøringene der jeg jobber nå, MYE surr etter det!! ..og helt umulig å få tak i noen som tar tak i ting. Aditro er ett bra firma og flinke på lønn. Vil ikke tro at det er mye feil på lønn derfra - de har høy grad av kvalitetssikring for at det skal gå rett lønn ut!
Gjest Postmann Skrevet 10. desember 2008 #11 Skrevet 10. desember 2008 Aditro er ett bra firma og flinke på lønn. Vil ikke tro at det er mye feil på lønn derfra - de har høy grad av kvalitetssikring for at det skal gå rett lønn ut! Nja... http://www.postkom.org/Nyheter_fra_forbund...blicShow;ID=494 Bekreftelse godt nok på trøbbelet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå