Gjest Change Skrevet 17. mars 2003 #1 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg har lenge hatt lyst å prøve denne fiskesausen(Nam Pla(?)) som jeg ser i invandrer butikker,men vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den. Noen som aner? Blir veldig glad for oppskrifter som inneholder fiskesaus!! :D Change Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 18. mars 2003 #2 Del Skrevet 18. mars 2003 Nam Pla er et must i et vietnamesisk kjøkken. Bruker det bla til karri retter og mye annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2003 #3 Del Skrevet 18. mars 2003 Den er ganske sterk og salt. Lukter verre enn den smaker. Jeg bruker den til å salte maten. Særlig i wok retter og karriretter. Du bør prøve deg litt frem, siden det første gangen er litt særegen smak. Jeg pleier å bruke ca en spiseskje når jeg lager wok til to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Change Skrevet 18. mars 2003 #4 Del Skrevet 18. mars 2003 Tusen takk for svar! Den er salt? Kan jeg erstatte soyasaus med den? Er veldig glad i wok,men bruker stort sett soyasaus. Tror jeg skal prøve meg med curry paste og fiskesaus...Tror dere det blir bra? Det er jo fisk(?) ikke sant? Kan jeg da bruke svin- eller kyllingkjøtt? Hva pleier dere forresten å woke? Jeg har hengt meg litt opp i minimais,bambusskudd,champignon og paprika...Det er jo godt,men hva mer kan jeg woke? Er forresten veldig glad i søt chilisaus,det er namenam når jeg woker kylling :D Change Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. mars 2003 #5 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg bruker det istedet for soyasaus, men mindre mengde. Siden den smaker mer(myemer) Jeg woker det jeg har. Løk sjampinjong hodekål/ kinakål bønnespirer paprika gulrot squash ananas babymais ++++ Ikke alt samtidig da det blir litt voldsomt. I tillegg bruker jeg av og til fisk eller kjøtt. Bruker å lage saus av Soyasaus eller fiskesaus og saften av 1-2 appelsiner og litt vann. Litt revet ingefær hakket chili og hakkethvitløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 18. mars 2003 #6 Del Skrevet 18. mars 2003 Jeg synes brokkoli er kjempegodt i wok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå