Gjest Gjest_Isadora_* Skrevet 22. juli 2007 #1 Skrevet 22. juli 2007 Det å være i en jobb (har en bra utdannelse) på ett sted i en gitt sektor, for så å søke seg til en annen sektor og jobb innen noe helt annet (men likevel veldig relevant i forhold til utdannelsen - faktisk mer relevant enn nåværende jobb) - har noen her erfaringer med det? Hvis det man søker seg til representerer noe helt annet enn der man er, er det vanlig i arbeidslivet, eller vil de lure veldig på hvorfor man hopper fra det ene til det andre? Jeg ser likheter på tvers av sektorene og føler altså at tiden er inne for et større karriereskift. Er det noen her som har erfaringer med å sende avgårde åpne søknader? Hva er viktig å fokusere på? Hvordan kommer man til intervju?
Gjest Norah Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Fokuser i søknaden på det du har av relevante arbeidsoppgaver idag som du kan ta med deg videre. Samme med bakgrunnen din, trekk frem det som er relevant for dit du vil. Det er ikke unormalt å søke nye utfordringer, så bare hopp i det. Lykke til! :o)
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #3 Skrevet 22. juli 2007 Fokuser i søknaden på det du har av relevante arbeidsoppgaver idag som du kan ta med deg videre. Samme med bakgrunnen din, trekk frem det som er relevant for dit du vil. Det er ikke unormalt å søke nye utfordringer, så bare hopp i det. Lykke til! :o) Tusen takk, snilt av deg å svare. Jeg antar at det bare er å hoppe i det da...det kreves litt å komme i gang og være offensiv mot nye marked når er allerede sitter trygt og godt der en er...men jeg vil noe helt annet nå. Tenker på at jeg kan dumme meg litt ut med mine åpne søknader, eller at de går i søppelkurven fordi den som tar det i mot ikke er spesielt interessert. Kanskje betyr min søknad en trussel mot den som leser også, fordi den kunne tenke seg avansement selv? Men det er vel bare å sende ut og satse på at riktige personer leser den og CV og at de faktisk vurderer den før de eventuelt kaster den.
LilleLy Skrevet 23. juli 2007 #4 Skrevet 23. juli 2007 Og ikke glem at arbeidsmarkedet er stramt for bedriftene idag! Teller positivt for deg om ikke all erfaringen din er superrelevant!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2007 #6 Skrevet 24. juli 2007 For øvrig (jeg fikk ikke logget inn nå, men er LilleLy) at jeg er i samme situasjon. Jeg trives godt i jobben jeg har nå, men nesten litt for å prøve noe nytt søkte jeg en annen type jobb, men kanskje enda mer faglig relevant. Svært kortfattet søknad med CV som fokuserte på relevante arbeidsoppgaver jeg har hatt. Det var ikke en helt ¨åpen søknad, men til en stor avdeling med flere underenheter, og åpenhet i forhold til dette. Ble kalt inn til intervju etter kort tid, og skal til samtale en tid etter ferien. Ellers kan du jo søke litt på nettet etter info om åpen søknad ev. se kaleidoskopet. Tror de kan ha noe om det! Lykke til uansett.. vet ikke om dette gjorde deg så mye klokere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå