Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Veit det finnes en de folk der ute som har totalt noia mot promping. Som nærmest ikke tåler å høre om det engang.Om du er en av dem,hva føler du når du er på do og bommelommer og det kanskje kommer en fjært? Hva føler du om du har skikkelig med luft i magen og er på besøk hos noen?

Ja...dette er ment seriøst.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er immun mot fising :ler: eller, rettere sagt, jeg har blitt immun de siste årene pga min kjære mann som overhode ikke eier sjenanse eller lar være å "sprenge en tarm" om det så gjaldt livet.

Han har tarmer som produserer fasinerende mengder gass og jeg mistenker sterkt at det er intoleranse mot melk som gjør det. Noe han selvfølgelig nekter for siden han elsker melk. :sprettoy:

Så her fises det hele dagen og han prøver ofte å stå tettest mulig opp mot meg når en smyger kommer. Så ler han seg i hel når jeg plutselig står i en odør som nesten slår meg i bakken.

Kjærligheten tåler alt :rødme:

Gjest Fliss
Skrevet

Fising innendørs er noe av det verste jeg vet ... selv er jeg hysterisk og når jeg må fise el. på jobb så sitter jeg på do og holder meg helt til jeg hører at alle har forlatt toalettet ... da tør jeg såvidt slippe ut luften :ler:

... når mannen og jeg går tur om kvelden så fiser jeg .. han holder på å le seg ihjel .. og påstår at jeg har ekstra hjelp for å få opp farten .. Inne fiser jeg kanskje hvis jeg er helt alene - men jeg har panikk for at det skal komme noen og kjenne lukten , så det har hendt at jeg har dusjet litt JIF eller parfyme rundt meg ..

Her i huset fises det kun på do når det er folk hjemme .. fiselukt er noe av det verste jeg kjenner :sprettoy:

Det hender forresten at mannen fiser om natten når han sover - men da har jeg balkongdøren åpen, så jeg kjenner ingenting ;)

Skrevet
Det hender forresten at mannen fiser om natten når han sover - men da har jeg balkongdøren åpen, så jeg kjenner ingenting ;)

Du fiser om natten du også. Alle gjør det. ;)

Gjest Fliss
Skrevet
Du fiser om natten du også. Alle gjør det. ;)

Jaja - det slipper jeg heldigvis å høre :ler:

Skrevet

Det må jo ut... Men ikke i sosiale sammenhenger, med mindre det er et uhell. Og ikke under sex. Ellers er det greit.

Skrevet

Vi mennesker slipper ut tarmgass utenom fising også. Det lekker som regel litt ut uansett, f.eks når vi setter oss.

Skrevet

Sjekk denne siden.

OBS! ikke for dem som ikke liker fis. Men veldig morsom for oss som av et mer avslappet forhold til promp :ler2:

Gjest DyneTryne
Skrevet

Jeg synes det er kjempemorsomt når andre gjør det, men har helt noia for å drive på sånn selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er berømt i omgangskretsen for å aldri slippe en fjert. Og vet du hva- jeg synes det er helt fint å la være å plage både familie og venner med min tarmgass. Jeg setter heller ikke voldsomt pris på å bli utsatt for andres fjerter- små eller store, høylydte eller langtrukne- jeg blir virkelig lykkelig hvis folk gjør en anstrengelse for å holde slikt for seg selv. Inkludert mannen og barna. Offentlig fising er ekkelt!

Hva som foregår på do har verken du eller noen andre noe med. Hehe. :sjarmor:

Er så veldig enig med deg!

(Bortsett fra at jeg ikke er kjent for det (slik du sier du er), fordi det blant de jeg kjenner ikke er noen som gjør det høyt blant andre).

Det er ikke greit å komme med slike lyder blant andre, enten det er familie, venner eller ukjente!

Gjest Gjest
Skrevet
Han har tarmer som produserer fasinerende mengder gass og jeg mistenker sterkt at det er intoleranse mot melk som gjør det. Noe han selvfølgelig nekter for siden han elsker melk. :sprettoy:

Så her fises det hele dagen og han prøver ofte å stå tettest mulig opp mot meg når en smyger kommer. Så ler han seg i hel når jeg plutselig står i en odør som nesten slår meg i bakken.

Kjærligheten tåler alt :rødme:

Eh, nei, kjærligheten tåler absolutt ikke alt!

Snorking og fising er for meg en skilsmissegrunn (eller en god grunn til ikke å bli sammen med noen).

Gjest Violetta
Skrevet

Som voksen klarer man da fint å holde sine egne fiselyder borte fra andre. Skulle bare mangle.

Gjest Gjest
Skrevet

Vær varsom med hvordan dere uttrykker dere. Hvert år får 2000 norske kvinner ødelagt lukkemuskelen i baken i forbindelse med fødsel. Mange av dem fiser ufrivillig resten av livet sitt.

Skrevet

Er jeg i mitt eget hjem fiser jeg når jeg må, sånn er det med den saken. Er jeg hos andre gjør jeg det på toalett hvis jeg absolutt må.

Jeg er særdeles lite opptatt av om folk promper eller ei, må man så må man! Ja lukten kan være kjip men kjære vene, det er naturlig...

Gjest Gjest
Skrevet

Nei fy, folk som fiser i offentlighet ser jeg på som uoppdgagne og respektløse. Gå på do hvis du må! (sliter litt med å oppdra mannen, men det begynner å hjelpe...)

Skrevet

Noen av dem som fiser offentlig kan ha en tarmsykdom som gjør at de må. Jeg kjenner til to slike tilfeller. De fiser ikke for å være uhøflige.

Gjest Gjest
Skrevet
Vær varsom med hvordan dere uttrykker dere. Hvert år får 2000 norske kvinner ødelagt lukkemuskelen i baken i forbindelse med fødsel. Mange av dem fiser ufrivillig resten av livet sitt.

2000? Altså 1 av 30 fødsler? Det har jeg litt vansker med å tro.

Fant en artikkel om UNN hvor de sier 500 pr år (altså 1 av 120) og det kan jeg tro mer på. I tillegg blir 80 % betydelig bedre av operasjon.

http://www.unn.no/article18378-10086.html

Gjest Gjest
Skrevet

Promping er helt normalt.Det er kanskje litt ufint å gjøre det i en bil med flere tilstede, men må man så må man.

Kjærsten min og jeg fiser vi når vi er i samme rom vi

Gjest Gjest
Skrevet

Fant en artikkel om UNN hvor de sier 500 pr år (altså 1 av 120) og det kan jeg tro mer på. I tillegg blir 80 % betydelig bedre av operasjon.

Du tar feil, de tallene jeg komemr med er helt riktige. Det er cirka 60.000 fødsler i påret, i 4.3 prosent av disse er det sfinkterruptur.

Les mer her: http://www.allekvinner.no/index.php?option...6&Itemid=46

Dette gjelder altså 2000 kvinner. Det er riktig som du sier at resultatene er gode for mange av dem som opereres, men det er bare i de fem første årene. Deretter er det veldig mange som igjen får tilbake problemene.

Når du skal skrive innlegg hvor du hevder du betviler påstander folk kommer med, så hjelper det å kjenne feltet du diskuterer ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke du har lest den artikkelen, de sier

"Hvis vi sier at pasientgruppen totalt øker med 600 personer årlig, er det et nøkternt estimat, sier Vonen"

Den øker med 600 årlig, i tillegg til tallet vi har i dag på 2000. Det blir altså 2600. Og årsaken er at gynekologene ikke gjør en god nok jobb under fødselen.

Neste gang er du kanskje mer forsiktig i dine uttalelser? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...