Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

;) Jeg skal være den første til å innrømme at dette ikke er blant de store spørsmål i livet men...

I går stekte jeg en flintstek (i stekepose) . Det ble mye sjy og den var attpåtil mye fett i. Helte den i en liten bolle for avkjøling og nå kommer altså spørsmålet. Hvor er det lurt å kaste den? Har ikke lyst til å helle så mye fett ned i vasken. Vil ikke ha tett vask før jeg "må". Den er litt for flytende til å ha i søpla.

Hvordan blir dere andre kvitt slike "middagsrester"? Helle i do?

(Mye man kan sitte å lure på på en søndag formiddag, gitt.) :ler:

Endret av Cata
Videoannonse
Annonse
Gjest Huldali
Skrevet

Jeg tror du kan helle det i vasken? Kanskje du kan "vanne" det ut litt, helle i litt såpe og vann og slikt hvis du er redd for at vasken skal tette seg.

Skrevet

Jeg heller den i vasken og skyller med varmt vann.

Har aldri opplevd at vasken har tettet seg.

Gjest Gjest
Skrevet

Avkjøl helt, skrap av fettet og kast i søpla, resten kan skylles ut i vasken.

Skrevet

Nå ville jeg i utgangspunktet aldri KASTET stekesky da. Det er jo der all den gode smaken ligger.... til SAUSEN! (og om jeg av en eller annen merkelig grunn ikke trengte saus denne dagen (måtte være fordi maten var stekt til å være pålegg) hadde jeg frosset den til en annen saus....)

Men bortsett fra det, skrap av fettet når det er blitt kaldt/hardt, kast i boss. Resten kan du vel slå nedgjennom vasken og skylle etter med varmt vann, eller rett og slett slå i do.

Skrevet
Nå ville jeg i utgangspunktet aldri KASTET stekesky da. Det er jo der all den gode smaken ligger.... til SAUSEN!

:ler: Jeg er ikke spesielt glad i saus så det er noe som sjelden lages her i gården....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...