Gå til innhold

Hvilke kaker/ desserter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal straks ha bryllup og lurer på hva vi "mangler" til kakebordet.

Disse har vi ordnet:

Bryllupskake: ostekake med et slags marsipanlokk

Tiramisu

Enkel sjokoladekake

ostekake

Verdens beste

Krem/ Marsipankake.

Skal ha karamellpudding og fruktfat i tillegg da det ikke er dessert på forhånd.

Hva savner du??? Gjerne med oppskrift..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bekymre deg, du kommer til å ha over halvparten av det der til overs etterpå uansett! Trust me ;)

Skrevet

Kransekake synes jeg "hører til"..

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men personlig ville jeg savnet noe lettere. Det blir mye sjokolade og krem, og så jeg ville satt pris på noe som inneholdt noe fruktig eller noe med et lett fromasj-fyll. Følte det hvertfall litt sånn da jeg var i bryllup nylig. Der hadde de forresten noe gjærbakst også. Horn fylt med noe nøttefyll eller noe. En fin avveksling, og det ble spist en god del av.

Skrevet

Enig med Ugla; jeg synes også kranskekake hører til i bryllup med et fint brudepar på toppen.

Skrevet

"Gulkake" (husker ikke det vanligste navnet) og kransekake hadde jeg savnet ;). Er også godt med en frisk moussekake, men det blir alltid for mye kaker. Husk også noe salt (nøtteblanding/ potetgull/ saltstenger) til alt det søte.

Ellers ser det veldig fint ut :).

Gjest Vampyra
Skrevet

Det spørs jo hvor mange gjester dere skal ha....

Gjest Vampyra
Skrevet

En ting jeg alltid savner i bryllup er en skikkelig god sjokoladekake! Jeg hater langpannekaker :forvirret: De er nesten alltid tørre og smakløse og passer bedre i barneselskap enn bryllup (men er selvfølgelig en fin ekstrakake for barn og eldre(?) )

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg vet ikke hva som er vanlig, men personlig ville jeg savnet noe lettere. Det blir mye sjokolade og krem, og så jeg ville satt pris på noe som inneholdt noe fruktig eller noe med et lett fromasj-fyll. Følte det hvertfall litt sånn da jeg var i bryllup nylig. Der hadde de forresten noe gjærbakst også. Horn fylt med noe nøttefyll eller noe. En fin avveksling, og det ble spist en god del av.

Enig, selv om jeg gjerne klarer å trykke ned noen mektige kakestykker også :sjenert: Hadde faktisk blitt glad for å finne gulrotkake, evt gulrotmuffins :) Men synes ostekake er ganske friskt også.

I det siste bryllupet jeg var i hadde de krumkaker og moltekrem, kanskje ikke superfriskt, men føltes likevel lettere enn endel tunge kremkaker... Og veldig godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...