Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart 30 nå, så da er det vel på høy tid å begynne å ta skikkelig godt vare på huden sin!:)

Har aldri hatt noen problemer med huden, har ganske normal hud, antydning til litt fet hud.

Til nå så har eg bare brukt forskjellige renseservietter, og en tilfeldig fuktighetskrem, bare kjøpt en billig en på butikken. Bruker mineralfoundation, øyenskygge og mascara til daglig.

Så eg føler det er på tide å gjøre litt mer for huden min, men så er det jo en vrimmel av forskjellige merker, og varianter.. Hva skal man velge da?

Og hva trenger man egentlig? Dagkrem, rensekrem, øyenkrem, rynkekrem?

Har lest litt om dr hauschka, mange som er meget fornøyd med det, så eg har vurdert å prøve den serien.

Ska snart ut og reise, så eg har sittet og kikket på utvalget i taxfree'en, og blir jo egentlig mer og mer forvirret... altfor mye og velge i!

Blir veldig glad for tips! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet (endret)

Det er snakk om prøving og feiling før man finner det man liker, og ikke minst: smak og behag. Jeg vil anbefale at du går i et bra parfymeri eller til en hudpleier som kan se på huden din og anbefale produkter som passer til deg. Du vil sikkert få med deg prøver du kan teste ut i ro og mak, for å unngå bomkjøp.

Sånn generelt trenger du en god rens, en fuktighetskrem til dag/natt, og kanskje en øyenkrem. Peeling osv kan komme senere. Apoteket har også noen bra serier, for eksempel Avene, Vichy og La Roche-Posay, og disse er gjerne lavere i pris enn produkter fra hudpleier eller parfymeri, men ikke noe dårlige for det.

Endret av Deception
Skrevet

Hadde jeg vært deg, ville jeg bestillt meg en time hos en god hudpleier. For det første er det skikkelig hverdagsluksus vi ikke tar oss råd til for ofte, og for det andre er det både nyttig og deilig.

De vet hva det er akkurat du trenger, og kommer til å anbefale deg forskjellige kremer. Jeg ville kanskje prøvd å holde hodet kaldt og ikke gå for alt med en gang, men prøve deg litt fram hjemme. Du får sikkert med deg en del prøver hjem også.

Selv er jeg veldig glad i Dermalogica, så jeg vil anbefale å gå til en hudpleie som har disse produktene, men det er klart det finnes mye annet bra der ute også.

Skrevet

Ser du har snust på Dr Hauschka - der får du i hvert fall kjøpt små og billige prøver, så det er lett å finne ut om det er noe for deg eller ikke. Første gangen jeg var borti produktene syntes jeg de luktet forferdelig, spesielt rensekremen luktet litt for "grønt", så jeg droppet dem igjen ganske raskt. Så prøvde jeg på ny litt senere, og nå elsker jeg dem, og har vent meg såpass til lukten at jeg liker den også hehe.

Vichy fra apoteket har jeg også brukt i en lang periode tidligere, og var for så vidt godt fornøyd, men tror ikke jeg kommer til å gå tilbake nå som jeg har oppdaget DH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...