Gå til innhold

Jeg har et lite glasskår i foten, kommer det ut av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et lite glasskår på størrelse med en flis. Jeg kan se det, men det ligger for dypt inni hunden til at jeg får det ut. Dette skjedde for tre - fire uker siden. Jeg tenkte at glassbiten sikkert ville komme ut av seg selv, som det skjer med flis, men det har ikke skjedd så langt. Det er ikke vondt når jeg går, men jeg kjenner det. Er det noe sjanse for at biten kommer ut av seg selv, eller må jeg til legen for å få et kutt i huden og biten pilt ut med pinsett? Grunnen til at jeg ikke har gått til legen enda, er at jeg regner med at kuttet vil gjøre mer vondt enn selv flisen, pluss at jeg håpte det skulle komme ut av seg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du bør få ut skåret! Slike ting kan gå lengre inn i huden, jeg har hørt skrekkhistorier om at ståltråd o.l har kommet ut helt andre steder enn der de gikk inn, men vet ikke om det er sant. Uansett; når det er så langt inne i foten er nok sjansen stor for at det blir liggende inni der. Du klarer ikke å pirke opp huden med en steril nål e.l? Og rense etterpå?

Skrevet (endret)

Jeg er for pysete til det. Det er et stykke inn, ikke rett under huden.

Endret av Pax
Gjest Gjest_Celia_*
Skrevet

Når man får flis osv kan det hjelpe å sitte med foten i en bøtte med varmt vann og naturlig grønnsepe. Grønnsepen hjelper til med å trekke ut betennelser og fremmed legemer. Men ettersom det er en stund siden dette skjedde så har vel punktet der glassskåret gikk inn lukket seg og det kan være greit å høre med legen hva son er best å gjøre, men hvis det kommer verk derfra kan du jo prøve grønnsepen først.

Skrevet

Hvis det er snakk om glasskår, ville jeg nok tatt en telefon til legen, vil jo ikke risikere å ha en liten "kniv" på ville veier inne i kroppen.

Skrevet

Jeg tråkket en bitteliten betallbit inn i foten for noen år siden. Jeg fikk rådet av legen om å sitte med foten i grønnsåpe. Det hjalp ikke for meg, så jeg måtte skjære den ut hos lege.

Skrevet

Jeg prøver med grønnsåpe da, så får vi se. Takk for tipset. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...