one-of-7 Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 jeg har vanligvis frokost og noe varmt, dessuten noen snacks over hele dagen. men jeg hr ikke faste tider når jeg spise siden jeg bor alene og studerer..
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 For tiden er det dette skjemaet: Frokost ca 7:30, to knekkebrød med nugatti Mellommåltid ca 11:00, en frukt Lunsj ca 13:00-13:30, rundstykke med ost Middag ca 19:00, varierer hva det er. Og kanskje en sjokolade etc på kvelden.
Malama Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Frokost sånn i 7-7.30 tida. Lunjs på jobb klokken 12 Middag når jeg kommer hjem, denne uka har det vært ca klokka fire, men normalt sett er det mellom 5 og 6. Om jeg er mer sulten, spiser jeg kveldsmat i tillegg, men det er ikke så ofte. Dette er jo da ukedagene. I helgene er det senere frokost, senere lunsj, og senere middag, evt dropper lunsj dersom frokosten er sen og middagen tidelig, da er det større behov for kveldsmat da.
Arkana Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Frokost: ca kl 07-10 avhengig av når jeg står opp Lunsj: ca 13-14 Middag: ca 18-20 Kveldsmat: ca 23-24 Ikke alltid jeg spiser kveldsmat, men jeg vet med meg selv at om jeg ikke gjør det har jeg en tendens til å småspise på alt mulig rart, så da er det best å ta noe ordentlig. Blir gjerne et par mellommåltider tilfeldig utover dagen, som f.eks. et knekkebrød, en yoghurt, en frukt e.l.
Gjest Pax Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Jeg spiser når jeg er sulten, har ingen rutine på det. Bortsett fra frokost, da. Men jeg står ikke opp til samme tid hver dag, så det varierer når jeg spiser frokost også.
Gjest vimselot Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Jeg har ingen rutiner og går gjerne sulten i flere timer før jeg får i meg mat. Vet det ikke er sunt, men er singel og rutinene blir veldig annerledes... Likevel, må jeg tidlig opp, tar jeg alltid ett glass juice, men klarer ikke presse i meg frokost... Skal jeg svare helt ærlig, kan det bli kveld før jeg får i meg mat, men lager da noe som inneholder mye grønnsaker (snusfornuftig). Vet at forbrenningen og kanskje også magen lider under dette, men jeg klarer ikke tvinge i meg mat, selv om jeg er sulten. Har slitt med det i perioder, dvs. levd på ca. 2 knekkebrød per dag, men det er lenge siden. Nå er jeg litt mer bevisst på hva jeg spiser, når jeg spiser...selv om jeg vet at jeg burde spise f.eks. lunsj om ikke annet, når jeg ikke får i meg frokost. Det varierer heldigvis litt, er ikke like håpløs hele tia...
Glynis Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Vanlig arbeidsdag: Frokost klokken 08.30 Mellom frokost og lunsj hvis det er rolig på jobb: Kaffe og et par hasselnøtter og et eple Lunsj 13.30 Middag 18.30 Kveldsmat rundt 22.00 Dette er helt grusomt. Heia fridager!
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2007 #8 Skrevet 25. juli 2007 Frokost 1: 6.30-7.00, alt etter som. 1 brødskive og en frukt Frokost 2: 9.30-10-30, alt etter som. 1 brødskive Lunsj: 13-15 , kommer an på jobben. Middagsrester, omelett, salat e.l. Middag 17-21 Kommer an på jobben Noen ganger kveldsmat, ofte salat, yoghurt med frukt og havregryn e.l. Mellommåltid ved behov: frukt, knekkebrød og slike ting
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 25. juli 2007 #9 Skrevet 25. juli 2007 Har nok ikke helt faste tider, men mer rundt et klokkeslett en gang. Men slik ser det sånn circa ut 07:30-08:00 Frokostblanding med melk 10:00 Frukt 12:00 Lunch, salat eller 2 brødskiver med pålegg 15:30-16:00 Frukt eller en lettyogurt eller et knekkebrød 18:30-19:30 Middag
milla-mor Skrevet 25. juli 2007 #10 Skrevet 25. juli 2007 uff... jeg er så dårlig til å spise regelmessig :icon_frown: føler meg ofte skikkelig dårlig, og så kommer jeg på at jeg har glemt å spise og drikke (da kan kl gjerne være fem på ettermiddagen). men jeg har skjerpet meg endel de siste årene. på videregående spiste jeg aldri før jeg kom hjem fra skolen... jeg gikk attpåtil på danselinje, og trente knallhardt minst tre timer om dagen. skjønner ikke at jeg overlevde! har ikke spist noe ennå idag heller, men takket være denne tråden ble jeg minnet på det, og kan gå og lage meg litt mat nå :-D
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 25. juli 2007 #11 Skrevet 25. juli 2007 Jeg kunne forresten ikke hatt det sånn som mange av dere dvs. ikke spise før langt på dag/kveld eller glemme helt å spise. Hvis jeg ikke spiser frokost skriker magen etter mat i 10-tiden på hverdager og selv om jeg spiser frokost er jeg så sulten til lunch. Og ikke spise i det hele tatt hadde gjort meg veldig slapp og uopplagt og dessuten veldig sur!
Gjest Alou Skrevet 25. juli 2007 #12 Skrevet 25. juli 2007 Frokost (07.00): Som oftest knekkebrød m/pålegg eller havregryn m/melk eller cultura Mellom måltid (av og til): Frukt, Nutrilett bar mm. Lunsj (11. 30): Knekkebrød, yoghurt, frukt, salat mm. Middag (16.00- 17.00) Alt mulig, noe varmt. Mellom måltid (av og til): Et glass jus, litt biola, en frukt mm. Kvelds (20. 00): Noen knekkebrød, noen scones eller noe varmt (middagrester) mm.
Gjest Pet Skrevet 25. juli 2007 #13 Skrevet 25. juli 2007 Frokost kl 8 : 1-2 Fiberrik med ost Lunsj kl 11 : 3-4 Fiberrik med ost, leverpostei, makrell i tomat Kl 14 : 1 Snack-a-jack, frukt eller rosiner Middag kl 17-18 Spiser nesten aldri kveldsmat, men det kan bli et par brødskiver, en omelett, nudler eller popkorn i blant.
Gjest bada Skrevet 25. juli 2007 #14 Skrevet 25. juli 2007 Paa hverdager Frokost ca. 7-8: vanligvis to knekkebröd, ofte med ost, (noen ganger havregröt i stedet) smoothie, ferskpresset juice eller kjöpe-juice Lunsj ca. 12: salat av noe slag, ofte med proteiner i form av tunfisk, feta, egg, kyllingrester, mozzarella, o.l. "Mellommaaltid" ca. 15: en banan og/eller et knekkebröd Middag ca. 19-19.30 Spiser aldri kveldsmat. I helgene Frokost ca. 9-10: enten "norsk" frokost med diverse paalegg, eller engelsk frokost med egg (speilegg eller eggeröre), og noen av de fölgende tingene: bacon, pölser, stekt sopp, bakte tomater, tomatbönner, stekte poteter. Lunsj ca. 13-14: Hvis vi ikke har hatt engelsk frokost, lager vi ofte varm lunsj, enten av rester fra gaarsdagens middag, eller pasta eller pizza. Middag ca. 20, ofte med forrett og/eller dessert og/eller ost.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2007 #15 Skrevet 26. juli 2007 Jeg er i den heldige posisjon at jeg kan leve ut b-mennesket i meg (jobber hjemmefra), så spiser sjelden frokost før 9-10, ofte seinere. Alltid noe som nesten bare er fiber først - havregryn og solsikker med rismelk (evt biola), eller noen grove knekkebrød med enten ost og noe grønt, eller makrell i tomat. Og kaffe, da, espresso fra mokkakanne. Og vann eller juice. Klarer ikke brødskiver til frokost, men til lunsj i ett-tida spiser jeg gjerne noen skiver, eller - sjeldnere - rester fra gårsdagens middag. Og drikker vann. Middag varierer, ganske ofte når samboern kommer fra jobb i fire-femtida, andre ganger så seint som åtte-ni. Kveldsmat stort sett bare hvis det ble tidlig middag og seint i seng - da pleier jeg å spise noen knekkebrød eller havregryn da også, eller noe frukt. Drikker vann til middag, og ofte te (grønn) etterpå. I tillegg putter jeg nok ganske ofte i meg litt frukt, is eller godteri i løpet av dagen.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. juli 2007 #16 Skrevet 26. juli 2007 Rutinene sklir litt ut når jeg har fri eller har sommerjobb til alle døgnets tider. Men vanligvis spiser jeg som følger: Frokost: 7-8 - havregrøt, to brødskiver grovbrød eller kornblanding. Lunsj: 11-12 - to, tre brødskiver, en frukt Middag: 17-20 Kvelds: ca. 22 (men spiser ikke kvelds hvis det er sein middag) Hvis det blir sein middag, spiser jeg noe lett mellom lunsj og middag. Spiser også en god del frukt, evt. gulrot mellom måltidene. Liker egentlig best å legge mesteparten av maten tidlig på dagen. Hadde spist større frokoster om jeg hadde hatt tid om morgenen. Er ikke noe glad i kveldsmat eller veldig seine, tunge middager.
Gjest Lano Skrevet 26. juli 2007 #17 Skrevet 26. juli 2007 Etter å ha hatt dårlig spisevaner i en lang periode, hvor jeg blant annet har hoppet over frokost, spist stor lunsh og så stor middag seint på kvelden, la jeg om spisevanene i fjor høst. Nå spiser jeg minst fem måltider om dagen, aldri frukt alene (pga blodsukker) og mye fiber. Så nå ser måltidsplanen min slik ut: 09.00: Et fiberknekkebrød 12.00: Lunsj. To brødskiver med veldig grovt brød, pluss en frukt 15.00: Et fiberknekkebrød, en frukt 18.00: Middag, en frukt 21.00: Et fiberknekkebrød Det tok ikke mer enn et par uker før kroppen ble fininnstilt på dette, og nå blir jeg sulten med en gang det går 15-20 minutter over tiden for mat.
Gjest DyneTryne Skrevet 26. juli 2007 #18 Skrevet 26. juli 2007 To ganger om dagen (når jeg har stått opp, og midt på dagen), føler magesekken eksploderer hvis jeg tyter i meg mer, det er rett og slett ikke plass.
Kayli Skrevet 26. juli 2007 #19 Skrevet 26. juli 2007 Vanligvis spiser vi slik: Frokost ca. 7. Lunsj kl. 11. Middag ca. kl 16. Kvelds 19.30 - 20. I disse ferietider sklir det litt ut; frokosten blir senere, lunsjen blir senere og middagen blir kvelds.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2007 #20 Skrevet 27. juli 2007 Nå spiser jeg minst fem måltider om dagen, aldri frukt alene (pga blodsukker) Dette kjenner jeg ikke til. Pga blodsukker. Kan du forklare?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå