aimee Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Kjæresten og jeg snakker om ekteskap innimellom, og nå begynner ting å bli veldig konkrete Det er uaktuelt for meg å gifte meg i kirke, og han vil ha en seremoni. Vi må prøve å møte hverandre på halvveien, og det var da humanistisk vielse kom opp. Er det noen her som har vært med på, eller viet seg humanistisk? I så fall er jeg veldig klar for å høre hvordan det var og hvordan det foregår.
Gjest Svimle Skrevet 22. juli 2007 #2 Skrevet 22. juli 2007 Her er en tråd om emnet! Jeg kan selvfølgelig anbefale dette, synes vi hadde et utrolig vakkert bryllup - helt objektivt sett altså Er ikke så ofte jeg titter innom her, så send gjerne en PM ved spørsmål
aimee Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2007 Takk! Den tråden var i grunn noe sånt jeg var på jakt etter. Er aldri på dette forumet, så tenkte ikke på at det sikkert var diskutert før
Saeria Skrevet 22. juli 2007 #4 Skrevet 22. juli 2007 Min svigerinne giftet seg human etisk og det var en nydelig seremoni! De hadde sang og diktlesing og vigsleren var kjempeflink.
aimee Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2007 Ja, nå kom jeg på en annen ting, som jeg ikke så noe om i den andre tråden. Hvem er det som egentlig kan vie oss humanistisk?
Saeria Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 Vigslere fra human-etisk forbund og brud eller brudgom må være medlem av HEF.
Saeria Skrevet 22. juli 2007 #7 Skrevet 22. juli 2007 Alternativer er tingretten/byfogden og f.eks. sekulært fellesskap.
ashera Skrevet 23. juli 2007 #8 Skrevet 23. juli 2007 Alternativer er tingretten/byfogden og f.eks. sekulært fellesskap. Men da er det ikke humanistisk vielse, men hhv. borgerlig og jegvetikkkehvadekallerdet. Borgerlige vielser foregår på tinghuset, mens livssynsorganisasjonene er mer fleksible på hvor og når vielsen kan finne sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå