Gå til innhold

Inngangsmelodi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen av dere har hatt Pachebel canon in D (tror det var sånn det skrives=) som inngangsmelodi i kirken? Jeg har vanvittig lyst og ha den men lurer på om den blir fin med bare kirkeorgelet eller om man må ha noen andre instrumenter også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Organisten min har spilt den, men syns den er finest med fiolin :)

Skrevet
Organisten min har spilt den, men syns den er finest med fiolin :)

Må man da ha flere som spiller eller holder det med en?

Skrevet
Må man da ha flere som spiller eller holder det med en?

Han ville ha hatt flere.

Gjest Ellevill
Skrevet

Vi skal ha Pachelbel Canon i D-dur. Med organist og fiolinist. Det var ikke noe problem, men organisten vurderer å bruke piano istedet for orgel ettersom kirken er en liten trekirke og det er lite akustikk der.

Var litt skeptisk selv pga antall strykere, men har nå hørt mange profesjonelle musikere si at det vil bli veldig fint.

Skrevet
Vi skal ha Pachelbel Canon i D-dur. Med organist og fiolinist. Det var ikke noe problem, men organisten vurderer å bruke piano istedet for orgel ettersom kirken er en liten trekirke og det er lite akustikk der.

Var litt skeptisk selv pga antall strykere, men har nå hørt mange profesjonelle musikere si at det vil bli veldig fint.

Hm. Med en fiolinist? Bra :) Piano sier du... Det er kanskje finere enn orgel. Liker egentlig ikke orgel så godt.

Takk for tips i denne tråden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...