Polly Ester Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Jeg har router fra Linksys - og jeg fikk byttet den inn mot en nyere for noen få mnd siden fordi jeg mente det var noe galt med den første da nettverket hele tiden mistet fart og oppkobling var trøblete. Etter en formattering ble det bare krøll med oppkobling, jeg mister hastighet hele tiden. Det går veldig i rykk og napp. Jeg tror ikke det er noe galt med nettverkskortet, for mannen min har samme problemer som meg når han kobler seg opp med laptopen sin. Men, det som er rart er når mannen min med laptopen sin sjekker tilgjengelige nettverk. Han får opp da nettverket vårt som vi har laget navn til selv, og også en som kalles "default" - som også er vårt. Og da lurer jeg på om det kan være noe der som gjør at det blir krøll med oppkobling til nettet og stabiliteten når vi er på nett? Og hvis det er så; hvor kan jeg endre og hvordan?
Gjest prestekrage Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Nå skal jeg først si at jeg ikke har peiling på data/nettvert etc- men; Jeg har trådløst bredbånd her hvor jeg bor. Det er den del av leieavtalen med huseier og routeren står hos dem. Med andre ord; jeg deler båndbredde med huseier. Vi har begge merket at både signalstyrke og hastighet reduseres vesentlig når vi begge forex. laster ned filmer/ musikk etc. Kan det være noen som "snylter" bredbånd hos dere? Dersom noen datakyndlige kan avvise teorien min om flere brukere av bredbåndet- så skal jeg være den første til å trekke det tilbake. Dette er bare huseier og min sin konklusjon på "nedgang" av styrke og hastighet...
Gjest void Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Du sier dere har to trådløse nettverk. Hvis disse har frekvenskanaler som overlapper kan det bli såpass med inteferens at du opplever trøbbel. Sørg for at nettverkene er 6 kanaler i separasjon. Jeg har router fra Linksys - og jeg fikk byttet den inn mot en nyere for noen få mnd siden fordi jeg mente det var noe galt med den første da nettverket hele tiden mistet fart og oppkobling var trøblete. Etter en formattering ble det bare krøll med oppkobling, jeg mister hastighet hele tiden. Det går veldig i rykk og napp. Jeg tror ikke det er noe galt med nettverkskortet, for mannen min har samme problemer som meg når han kobler seg opp med laptopen sin. Men, det som er rart er når mannen min med laptopen sin sjekker tilgjengelige nettverk. Han får opp da nettverket vårt som vi har laget navn til selv, og også en som kalles "default" - som også er vårt. Og da lurer jeg på om det kan være noe der som gjør at det blir krøll med oppkobling til nettet og stabiliteten når vi er på nett? Og hvis det er så; hvor kan jeg endre og hvordan?
Polly Ester Skrevet 22. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2007 Jeg vet ikke hvorfor det kommer fram to stykker i oversikten til mannen min, jeg ser det ikke på min liste. Hos meg står det bare den ene som vi satte eget navn på. Det er ikke meningen å ha to stykker - og jeg er redd for at det er noe som kræsjer der, kanskje kanaler i nærheten av hverandre som du nevner, void. Men, jeg er nesten helt sikker på at ingen snylter båndbredde av oss - vi har kryptert nettverk, og det skal vel være sikkert nok det? Hvis noen stjeler av oss må det være noen som kan passordet... Jeg merker at det går tregere om sønnen min laster ned filmer, men det er som oftest tregt her uten at han driver med nedlasting... Når jeg bruker Linksys (jeg har både nettverkskort og router i det merket) til forbindelsen og får problemer med å koble opp får jeg forskjellige meldinger: Noen ganger står det at det ikke er mulig å få kontakt med access-point, andre ganger står det at det er koblet opp successfull to the access-point, but the internet can not be found... Hvordan kan jeg finne ut om jeg har laget til to tilganger på routeren min og få slettet den ene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå