Gå til innhold

vannkopper?

Kipa

Anbefalte innlegg

er det noen som har hatt vannkopper som voksen og kan fortelle meg hvordan det arter seg...?? Jeg lurer på om jeg holder på å få det, har det på den småbarnsavd. jeg jobber og har ikke hatt det før...Har plutselig fått to " rundinger" på kroppen, rett ovenfor buksen nemlig og lurer fælt... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det sånn å forstå at du ikke har hatt vannkopper før..?

De jeg vet om som har fått det i voksen alder har vært veldig syke. Høy feber, helt utslått og forferdelig kløe.

Dersom du har hatt det tidligere, så går det an å få det igjen. Uvanlig, men det kan forekomme.

Jeg har selv hatt mye utslett de siste ukene (antydning til blemmer, men har utartet seg til røde tørre flekker som har klødd noe voldsomt) Først trodde legen at det var vannkopper, men etter flere legeundersøkelser viste det seg at det var et virus. Eller rettere sagt var det min kropp som reagerte på et virus ved å gi utslett... (litt innviklet..)

Så du får se det an og kontakte legen din dersom du er usikker.

God bedring ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Sønnen min har hatt vannkopper to ganger. En stund trodde vi det var tre.. Første gangen vi trodde han hadde det var han prikkete da vi henta han i barneh. de mente det var vannkopper. Sykdomen forløp uten særlige plager.

Neste gang han fikk utslett begynte vi å lure, men helsesøster bekreftet at dette VAR vannk. Så fikk han det en gang til, da ble det bekreftet av blodprøve..

Men siden har var ganske plaget ved de to siste tilfellene, antar jeg han hade den fjerde barnesykdommen første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo fikk vannkopper i voksen alder.

Først fikk han feber og følte seg slapp og sliten + hodepine.

Så fikk han utslett som jeg trodde var feberutslett, men det begynte å klø veldig og spredte seg.

Etter et par dager ble det byller over hele kroppen, men feberen ga seg like etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs!

Jeg har hatt helvetesild (herpes zoster)

Det er vannkopp-viruset for andre gang.

Det kommer masse små-litt større blemmer. På EN side av kroppen.. (venstre/høyre) men du kan ha utslett på f.eks. mage og rygg samtidlig. men bare på en side som sagt. Disse klør, svir og er VEEELDIG vonde.

Hvis dere mistenker helvetesild kan det lønne seg å løpe raskt til legen. Desverre er herpes zoster slik alle andre herpesvirus. Har du fått det en gang, kan det komme tilbake senere i livet. hvis du derimot løper til lege og får herpesmedisin innen 72timer, kan du faktisk bli kvitt det for alltid. Den eneste ulempen er at du må ut med rundt 1000kr i tablettkur da. Men jeg mener at det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...