Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal kjøpe min aller første helt egne pc. Velger en bærbar. Vil gjerne at skjermen ikke er alt for liten. Det eneste jeg kommer til å bruke den til er å være på nettet og overføre bilder fra kamera. Har du noen modeller/merker å anbefale meg? Og hvilken leverandør av trådløst nettverk bør jeg velge? Setter pris på litt hjelp, da jeg ikke har peiling! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Må legge til at jeg ikke har ubegrenset med penger.. Vil ikke at den koster stort mer enn 6000kr.

Skrevet

Jeg skal også kjøpe bærbar, og den så interessant ut. Hva trenger jeg i tillegg av programvare sånn innledningsvis? En office-pakke, kanskje - andre ting jeg bør huske på?

Dette er et område jeg er ganske blank på, merker jeg... :ler:

Gjest StockDama
Skrevet

Om den skal brukes mye, husk på å sjekke om den har en bra vifte, ellers risikerer du at den bare skrur seg av i tide og utide når det er varmt ute/inne.

Skrevet
Om den skal brukes mye, husk på å sjekke om den har en bra vifte, ellers risikerer du at den bare skrur seg av i tide og utide når det er varmt ute/inne.

fyfy til packard bell på dette punktet...

Skrevet
Jeg skal også kjøpe bærbar, og den så interessant ut. Hva trenger jeg i tillegg av programvare sånn innledningsvis? En office-pakke, kanskje - andre ting jeg bør huske på?

Dette er et område jeg er ganske blank på, merker jeg... :ler:

En meget god, og gratis, officepakke finner du hos OpenOffice.org

Hvis maskinen ikke leveres med et ferdig installert et antivirusprogram så kan Avast! anbefales. Godt og gratis det også.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan være greit å sjekke tester på dinside.no og hardware.no

Tror det finnes noe tester der også for å kartlegge hva slags behov du har.

Gjest Gjest_Væren75_*
Skrevet

DELL !!!!!!!!!!

Ingen over , ingen ved siden av !

http://www1.euro.dell.com/content/products...&redirect=1

Den virkelig store fordelen med Dell er at en kan kjøpe 3 års hente service på pc'n uansett hva som er galt med den .

Det er ofte mer mikk med de bærbare pc'ene enn de stasjonære , og det kan ofte være en ganske dyr opplevelse å sende pc'n til service for egen regning - ulemplen med Dell er imidlertid at reservedeler til pc'ene deres bare distributeres igjennom Dell .

For å sammenlikne pris på pc'er må du sammenlikne spesifikasjonene på PC'ene , det er det som bestemmer hva slags brukeropplevelse du får av pc'n din .

Når det gjelder trådløst nettverk , er ikke dette noe som direkte leveres av internettleverandør . Trådløst nettverk lager du hjemme ved hjelp av en router , mens selve internett forbindelse abonnerer du på hos internettleverandør .

Så hvis du ikke har internett hjemme allerede , må du først kontakte internett leverandør , Nextgentel er en ganske billig leverandør , men kundeservicen der er mer eller mindre fraværende for privatkunder . Telenor er en stabil og bra leverandør , men ligger i øvre skiktet mhp pris .

Hvis du allerede har internett hjemme , må du anskaffe deg en Router for å lage WLAN . Linksys har routere som er bra og som er enkle å sette opp og konfigurere på egenhånd , vet at bla Binders selger dem .

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...