-Simba- Skrevet 21. juli 2007 #1 Skrevet 21. juli 2007 Da kan det se ut som om min Whirlpool oppvaskmaskin har tatt kvelden. Jeg har ingen ide om hvor gammel den er, fordi den fulgte med leiligheten når vi kjøpte den. Så vi har ingen kvitteringer, bruksanvisninger eller noe, bare maskinen.. "startlampen" driver å blinker, det begynte den med når forrige maskin var ferdig, og når får jeg ikke satt på noe ny maskin. Den bare starter, durer litt og gir seg etter noen minutter.. Jeg har ikke snøring på hva jeg skal gjøre, så jeg må vel bare kjøpe en ny. Uansett, har noen noe anbefaling hvilket merke jeg bør gå for? Gidder ikke å legge inn så fryktelig mye penger på ny maskin, maks 5000kr..
Gjest KATTAstrofe Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Vi er veldig fornøyd med vår Electrolux, omtrent av denne typen. Har hatt den i et par år snart, ingen problemer med den, oppvasken blir både ren og tørr. Kostet egentlig 5000,-, men vi kjøpte den på salg til 4000,-.
Arkana Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 Vi hadde Miele før som vi var veldig fornøyd med. Når vi nylig flyttet fulgte det med en integrert Bosch oppvaskmaskin. Den er vi forsåvidt fornøyd med også, bortsett fra ett punkt. Dampen har ikke noe sted å komme ut, hvilket betyr at vi må være der når den er ferdigvasket og åpne døren slik at dampen kommer ut etterpå, for hvis vi ikke gjør det lukter det aldeles grusomt råttent etter noen timer. Det har ikke så mye med selve merket å gjøre, men jeg vil bare tipse deg om at du er sikker på å velge en oppvaskmaskin som slipper dampen ut etterhvert for jeg synes det er litt slitsomt å passe på når den er ferdig. Bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med den, veldig praktisk maskin med bra bestikkurv. Vasker raskt og godt og svært stillegående.
Gjest Tweek Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Da kan det se ut som om min Whirlpool oppvaskmaskin har tatt kvelden. Jeg har ingen ide om hvor gammel den er, fordi den fulgte med leiligheten når vi kjøpte den. Så vi har ingen kvitteringer, bruksanvisninger eller noe, bare maskinen.. "startlampen" driver å blinker, det begynte den med når forrige maskin var ferdig, og når får jeg ikke satt på noe ny maskin. Den bare starter, durer litt og gir seg etter noen minutter.. Jeg har ikke snøring på hva jeg skal gjøre, så jeg må vel bare kjøpe en ny. Akkurat dette skjedde med vår oppvaskmaskin. Den maskinen fulgte også med leiligheten så jeg visste ingenting. Men det som viste seg å være problemet var at den ikke startet p.g.a den ikke fikk inn vann. Hos oss var det nemlig en "tapp" på kjøkkenkrana som stengte av vannet til oppvaskmaskinen. Jeg hadde nemlig fiklet med denne for å se hva den var til og fant ikke ut av det så jeg lot det være uten å ta den tilbake så vannet kom til oppvaskmaskinen. Så vi vasket opp for hånd i halvanne uke fordi vi trodde oppvaskmaskinen var ødelagt Jeg bare babler litt nå, men sjekk om du å har sånn tapp for det kan være det
Gjenglemt sykkellås Skrevet 21. juli 2007 #5 Skrevet 21. juli 2007 (Du burde skru den på og se om den plutselig begynner å gå etter hvert. En oppvaskmaskin jeg hadde en gang i tida "klikka" et par ganger når jeg skrudde den på, fordi den ikke hadde blitt 100% ferdig ved forrige vask, så den trengte litt tid på å avslutte den gamle vasken på en måte, før den startet på nytt. Det tok kanskje en halvtimes tid før den begynte å vaske igjen, og da gikk alt normalt.)
-Simba- Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2007 Akkurat dette skjedde med vår oppvaskmaskin. Den maskinen fulgte også med leiligheten så jeg visste ingenting. Men det som viste seg å være problemet var at den ikke startet p.g.a den ikke fikk inn vann. Hos oss var det nemlig en "tapp" på kjøkkenkrana som stengte av vannet til oppvaskmaskinen. Jeg hadde nemlig fiklet med denne for å se hva den var til og fant ikke ut av det så jeg lot det være uten å ta den tilbake så vannet kom til oppvaskmaskinen. Så vi vasket opp for hånd i halvanne uke fordi vi trodde oppvaskmaskinen var ødelagt Jeg bare babler litt nå, men sjekk om du å har sånn tapp for det kan være det Hehe, jeg skal ta meg en tur på kjøkkenet og se om noen har vært å rørt på tappen..
-Simba- Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2007 (Du burde skru den på og se om den plutselig begynner å gå etter hvert. En oppvaskmaskin jeg hadde en gang i tida "klikka" et par ganger når jeg skrudde den på, fordi den ikke hadde blitt 100% ferdig ved forrige vask, så den trengte litt tid på å avslutte den gamle vasken på en måte, før den startet på nytt. Det tok kanskje en halvtimes tid før den begynte å vaske igjen, og da gikk alt normalt.) Ja, jeg har prøvd på det også.. Før når jeg har tømt den før den var ferdig, så har "startlampen" lyst når jeg skal sette på ny, da må jeg skru den på en gang til etter den får kjørt seg ferdig med den forrige maskinen. Men når jeg skulle tømme den sist, så sto "startlampen" å blinket.Men jeg bare skrudde den av og tenkte ikke noe mer på det. Men det ser ut nå at det var noe som ikke stemte. Høres ut som om den ikke tar inn vann, men den har fjusket litt det siste året, ikke startet hver gang, noen ganger vasker den ikke skikkelig. Så selv om det kanskje er noe vi kan fikse så tror jeg at jeg vil ha min egen. Ikke en som fulgte med leiligheten som jeg ikke vet noenting om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå