Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser snar til USA og har store planer om å handle en del :)

Vil det lønne seg å betale overvekt på flyet eller å sende tingene hjem per post? Hvis vi velger post, kan vi greie å komme vi oss unna tollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Overvekt på fly er dyrt så vil anta det lønner seg å sende i posten ja.

Innlegget er endret.

m@msen - mod.

Endret av m@msen
Skrevet

...men husk at til og fra Statene har man lov å ha med to kofferter hver (sjekk vekt på nettsiden til flyselskapet, tror det er 20 kg pr stk )+ håndbaggasje!! :sjarmor:

*misunnelig*

Gjest Gjest
Skrevet

Er lenge siden jeg var i Usa nå, men da var det lov å ha med seg to kolli bagasje som hver kunne veie opptil 32 kilo.

Skrevet
Er lenge siden jeg var i Usa nå, men da var det lov å ha med seg to kolli bagasje som hver kunne veie opptil 32 kilo.

På Continental så må man betale ekstra for å få to kolli for 32 kg, men det er et kjempelite beløp i forhold til tilsvarende overvekt.. Standard er 2 kolli på 23 kg.

Husk å skrive ned verdiene på pakkene hvis du skal sende i posten, slik at du ikke får hyggelige tollgebyrer i tillegg :)

Gjest Gjest
Skrevet
På Continental så må man betale ekstra for å få to kolli for 32 kg, men det er et kjempelite beløp i forhold til tilsvarende overvekt.. Standard er 2 kolli på 23 kg.

Husk å skrive ned verdiene på pakkene hvis du skal sende i posten, slik at du ikke får hyggelige tollgebyrer i tillegg :)

Ok, ser ut som de har endret det litt siden ejg var der da.

Jeg sjekket på SAS og der er det 32 kg for de to dyreste klassene, og 23 kg på de billigste plassene.

Sikkert forskjell fra selskap til selskap - før var det 32 kg i to kolli på absolutt alle avganger til og fra USA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...