magolia Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Vi reiser snar til USA og har store planer om å handle en del Vil det lønne seg å betale overvekt på flyet eller å sende tingene hjem per post? Hvis vi velger post, kan vi greie å komme vi oss unna tollen?
Frey Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 (endret) Overvekt på fly er dyrt så vil anta det lønner seg å sende i posten ja. Innlegget er endret. m@msen - mod. Endret 21. juli 2007 av m@msen
Apple- Skrevet 21. juli 2007 #3 Skrevet 21. juli 2007 ...men husk at til og fra Statene har man lov å ha med to kofferter hver (sjekk vekt på nettsiden til flyselskapet, tror det er 20 kg pr stk )+ håndbaggasje!! *misunnelig*
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2007 #4 Skrevet 21. juli 2007 Er lenge siden jeg var i Usa nå, men da var det lov å ha med seg to kolli bagasje som hver kunne veie opptil 32 kilo.
Belissima Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Er lenge siden jeg var i Usa nå, men da var det lov å ha med seg to kolli bagasje som hver kunne veie opptil 32 kilo. På Continental så må man betale ekstra for å få to kolli for 32 kg, men det er et kjempelite beløp i forhold til tilsvarende overvekt.. Standard er 2 kolli på 23 kg. Husk å skrive ned verdiene på pakkene hvis du skal sende i posten, slik at du ikke får hyggelige tollgebyrer i tillegg
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2007 #6 Skrevet 22. juli 2007 På Continental så må man betale ekstra for å få to kolli for 32 kg, men det er et kjempelite beløp i forhold til tilsvarende overvekt.. Standard er 2 kolli på 23 kg. Husk å skrive ned verdiene på pakkene hvis du skal sende i posten, slik at du ikke får hyggelige tollgebyrer i tillegg Ok, ser ut som de har endret det litt siden ejg var der da. Jeg sjekket på SAS og der er det 32 kg for de to dyreste klassene, og 23 kg på de billigste plassene. Sikkert forskjell fra selskap til selskap - før var det 32 kg i to kolli på absolutt alle avganger til og fra USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå