Gå til innhold

Øyenskyggefarge

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rødhette_*
Skrevet

Hvilke farger på øyenskyggen passer til grønne øyne, lys hud, røde kinn og rødt hår? Føler alltid at fargetipsene jeg leser til grønne øyne krasjer totalt med det som passer til rødhetter.

Håper noen kan hjelpe! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lilla:D Nyyydelig farge til grønne øyne og lys hud:) Har denne paletten fra Dior som jeg kjøpte i går, og har fått så mye skryt for de vakre øynene mine:P Den er et MUST!:)

Eller så kler du nok det samme som jeg kler (selv om jeg er blond):

Gull, bronsetoner, jordfarger (med skimmer), olivenfarger (og noen hakk mørkere også) og noen litt varme rosatoner.

ikke vær redd for å eksprimentere med farger:) Det har jeg lært i det siste. Har investert i to øyenskygge-koster fra Body Shop, og har nå lært med teknikken som jeg liker å kalle "bygg og bland". Man kan med gode koster bruke de mørkeste farger og bygge på med så mye farge man vil, så lenge man blander overgangene godt:)

Gjest Gjest_Rødhette_*
Skrevet

Jeg har seriøst KNALLRØDE kinn (naturlig), føler jeg ser ut som en jævla regnbue hvis jeg har lilla øyenskygge. :) Kan være det bare er meg da!

Ellers takk for fargetips. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Rolige og dype jordfarger er nydelig for en helt lys type med gylne trekk. IKKE kalde farger!!! Lilla kan du bruke men da gjerne en med et hint av varme i seg.

Dype brunfarger, grønnfarger. Men jeg ville ikke gått for gull eller bronse. Disse blir lett seende for grelle ut... Men i smykker bør du velge gull fremfor sølv....

Jeg vil tro du er en høst, eller muligens vår, jeg har ikke sett deg. Men rødhårede er enten eller.... Vår kler gult og orange.... Høst gjør ikke....

Du finner helt sikkert fargekart over høstens og vårens farger på nettet. De er til stor hjelp for meg når jeg shopper :D

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Bittelitt off-topic, men siden TS fikk så mange tips her, er det noen til meg og? :sjenert:

Blå øyne, blondt hår, lys i huden. *håpe på tips*

Skrevet

Min venninde har blå øyne og er ellers lys og hun kler brune øyenskygger fantastisk bra!

Gjest blenda
Skrevet
Jeg har seriøst KNALLRØDE kinn (naturlig), føler jeg ser ut som en jævla regnbue hvis jeg har lilla øyenskygge. :) Kan være det bare er meg da!

Ellers takk for fargetips. :)

Hei!

Jeg har også naturlige, røde kinn. for meg hjelper det å bruke No.7's grønne foundation (selges på boots i england og på sparkjøp her i norge. bra merke!koster ca 130kr.) som nøytraliserer det røde. så legger du vanlig foundation over. vouila! kanskje du kan prøve litt lilla øyenskygge nå? :)

Gjest Gjest_Rødhette_*
Skrevet

Takk for tips, men jeg er overhodet ikke interessert i å skjule mine freshe eplekinn. :) Huden min er 'prikkfri' og jeg foretrekker å gå uten pudder/foundation.

Skrevet

Jeg kler også brunnyanser, enkelte rosanyanser, lys fersken/aprikos og faktisk talt også gull. Gull til fest blir bankers på meg!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vanskeligere å anbefale til de som er blond med blå øyne. De kan være både kalde og varme. Det kan være vanskelig å bedømme selv.

Er man en kald hudtype kler man som blond pastell utrolig godt. Rosa, turkis, kalde brunfarger sammen med rosa. Kald rosa i kinn.

Er man varm går man for gylne farger. Da kan du se på de anbefalningene jeg kom med til hun med rødt hår..

Skrevet
Bittelitt off-topic, men siden TS fikk så mange tips her, er det noen til meg og? :sjenert:

Blå øyne, blondt hår, lys i huden. *håpe på tips*

Jeg er også blond, blåøyd og lys i huden. På meg er grønne øyeskygger finest, da blir øynene knallblå. Med blå øyeskygger henter jeg fram mer av det grønne i øynene. Rosa og lilla blir helt feil på meg. Brun kan gå an, men det er ikke helt maks. Jeg bruker alltid svart maskara, brun blir feil. Grå kajal, svart her blir for hardt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...