Gå til innhold

Er jeg sær som

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot
Skrevet

hopper over frokost og lunsj...

Mens jeg lager middag etter kl åtte på kvelden... og når jeg lager noe tar det tid

dvs. om jeg har gjester, ikke ellers.

Spiste og laga den nydeligste retten i går, men nå har jeg jo ikke gjester...

Jeg er veldig sånn,a t jeg lukter på mat... krydder også, når jeg dri er, har aldri fått klager.

Men nå har jeg laget noe kjedelig, stekte sopp, og jeg spiser jo kun om kveldene...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du får spise som det passer deg selv, det har ingen andre noe med.

Det som betyr noe er om du får i deg nok vitaminer gjennom et variert kosthold jevnt dagen gjennom. Det gjør du tydeligvis ikke og det er ikke bra for kroppen din. Du burde spise flere måltider.

Bortsett fra det er det selvsagt ikke sært å like å lage ordentlig og gjennomført mat til seg selv uansett når det er.

Skrevet

Bare husk at frokosten er kjempeviktig for forbrenningen. Ellers er jeg mest glad i sene måltider selv, men prøver å få i meg et par Rugsprø, et eple eller en yoghurt om morgenen likevel.

Sær er du ikke hvertfall. Noen liker å spise tidlig, andre seint.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Gjest vimselot
Skrevet
Betyr det at du spiser bare en gang om dagen - og det er middag etter klokka 8 en gang? Forbrenningen din kommer til å bremse helt opp.. Vil virkelig anbefale deg å spise litt oftere, om enn bare noen mandler eller en liten frukt hvis du ikke har lyst på noe.

Takk for svar, alle. Men jeg vet alt om forbrenning osv. Jeg har ganske enkelt ikke lyst på mat i perioder, klarer det ikke, selv om jeg er sulten og det verker i magen.

Men jeg spiser jo daglig. I dag har jeg spist frokost, men våkna seks fordi jeg la meg tidlig i går...

Hører med til historia at jeg levde på to knekkebrød per dag i flere mnd. Men det er lenge sia, og jeg ble så tynn at det ikke kledde meg, har jeg hørt...

Jeg prøver å få i meg litt juice, men er ikke så glad i frukt (jeg røyker, når jeg har vært røykfri, har frukten smaket bedre og kjempebra) så jeg tenkte kjøpe meg en fruktpresse (hva heter det?)

Vet at jeg bør spise regelmessig, men ofte utsetter jeg det til kvelden, rett før jeg skal legge meg, men da lager jeg middag med grønnsaker osv. og da blir jeg så trett at jeg stuper omtrent.

Pluss at jeg overdriver (iflg enkelte) mht til vitaminer.

Men jeg veier ikke for lite. Er 1,60 og veier 55 kg.

Har former...

Tror jeg har et slags savn...jeg liker ikke spise alene, og har nesten alltid vært samboer, eller bodd i kollektiv, etter at jeg flytta hjemmefra for mange år sia. Det å spise forbinder meg kanskje min underbevissthet med å bli voksen (måtte bli det, aldri være barn igjen) pluss de bruddene med mine ekser...

Å gnage på et knekkebrød og drikke te om morran er liksom ikke meg. Frokost, er en sosial ting, men men. Jeg tok sjansen i dag, og kokte egg...

Men ærlig, jeg er ærlig nå - hva lider jeg av? Depresjon, eller blanding av spiseforstyrrelse og depp?

Dere trenger ikke svare på det, men om noen som er single her, kan tipse om hvordan de takler å "alltid lage mat til seg selv" bortsett fra når jeg har gjester.

Vet jo at jeg må ha mat og fortjener god mat, men ...

Gjest Gjest
Skrevet

Matutfordringene dine er et tegn på at noe annet ikke stemmer. Kan du ikke gjøre noen endringer i livet ditt da? Treff flere folk, treff menn og få deg kjæreste/elsker?

Få en lite drypp av trivsel over tid så kanskje du får lyst på mat igjen. Det er vel ikek noe farlig med det å være voksen vel? Det å skille inn i barn og voksen - hvorfor gjøre det så tydelig? Barnet er jo i den voksne, det forsvinner ikke og det er ikke meningen at du skal kaste bort barnet i deg bare fordi du er i en viss alder. Barn, voksen, whatever...alt er jo ett menneske.

Du kan vel spise for det? Mat er godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...