Gå til innhold

Pai med reker

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har tenkt å lage en pai med reker, men kommer ikke på noe annet å ha oppi i tilegg enn purre/vårløk. Hva slags andre grønne ting passer til reker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd, men ser for meg at reker kanskje vil kunne bli seige i en pai, pga varmebehandlingen?

Skrevet
Jeg har tenkt å lage en pai med reker, men kommer ikke på noe annet å ha oppi i tilegg enn purre/vårløk. Hva slags andre grønne ting passer til reker?

Kan ikke trur at pai med reker blir godt :forvirret:

De kan bli litt seige,jeg hadde nok tatt noen annet :sol:

Gjest Huldali
Skrevet (endret)

Oi, det har jeg ikke tenkt på! Kanskje derfor jeg ikke finner noen pai-oppskrifter med reker da :)

Hm, da får jeg kanskje lage en god grønnsaks pai i stede, da har jeg i hvert fall nok å velge mellom!

Endret av Huldali
Skrevet
Oi, det har jeg ikke tenkt på! Kanskje derfor jeg ikke finner noen pai-oppskrifter med reker da :)

Hm, da får jeg kanskje lage en god grønnsaks pai i stede, da har jeg i hvert fall nok å velge mellom!

Hva med bacon med brokoli,det er kjempe godt :smile: :spise:

Gjest Huldali
Skrevet

Nå spiser ikke jeg vanlig kjøtt (spiser bare noe fiske mat), men brokkoli, blomkål og purre er supert i pai syns jeg!

Skrevet
Nå spiser ikke jeg vanlig kjøtt (spiser bare noe fiske mat), men brokkoli, blomkål og purre er supert i pai syns jeg!

Hva med laks da?

Skrevet

Hva med ostepai(quiche Lorraine)

Kan bruke isteden for kokt skinke (laks)

100gram

200gram ost

3 egg

2 dl melk

litt salt

1 ts paprikapulver

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

men må paien varmebehandles da? hva med å bruke ferdigstekt paiskall i stedet for terteskjell (som mange bruker), og ha en rekeblanding oppi det. pynte med halve sitronskiver etc.

Skrevet

Du kan jo evt ha noen marinerte reker ved siden av, som du strør over paien når den er lagt på tallerkenen :) Høres veldig godt ut spør du meg ;)

(Men jeg ville nok ikke hatt de inn i ovnen jeg heller)

Gjest Huldali
Skrevet

Det å legge rekene opp på paien høres jo godt ut! Kan se for meg at det ser veldig pent ut også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...