Gjest Gjest_minni_* Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Jeg har nylig gått over til et vegetarisk kosthold, og har et spørsmål til dere som har vært vegetarianere en stund.....Synes dere at det er bra utvalg i vegetarmat på norske resteuranter? (Sånn generelt sett.) Har det noen gang hendt at dere har gått ut et sted for å spise, også har de hatt null vegetar- alternativer? Ellers så skal jeg på ferie til Danmark nå i sommer, og kommer sikkert til å spise en del ute.....noen som vet hvordan vegtar-utvalget er på resteurantene der nede? Blir kjempe-glad for svar! Takk
Gjest Pax Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 (endret) Vegetarutvalget på resturanter i Danmark er kjempebra, i alle fall mye, mye bedre enn i Norge. Jeg er lei av å spise salat på resturant i Norge, så det blik som regel indisk eller kinesisk/japansk/vietnamesisk, slike steder er det ikke vanskelig å få tak i vegetarmat, og de er som regel flinke på grønnsaker. Tradisjonelle resturanter styrer jeg unna, de har som regel ingenting. Endret 20. juli 2007 av Pax
Gjest *Snart medlem* Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Jeg synes hverken det er kjempebra i Norge eller Danmark, men heldigvis er det slik at det hvertfall er mulig å få vegetarisk på de aller fleste restauranter alle steder. I Danmark er det som regel en/to vegetariske retter på menyen, mens i Norge kan man risikere at det kun er en rett og at den er en salat. Men som regel kan man spørre om å få noe vegetarisk - i det minste hvis det er en "skikkelig" restaurant. Både i Norge og i Danmark lønner det seg å gå på en italiensk/middelhavs- eller asiatisk restaurant hvis man ønsker et noenlunde godt vegetarisk utvalg.
Gjest Pax Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 I Danmark er det som regel en/to vegetariske retter på menyen, De resturantene jeg var innom i København hadde 5 - 6 vegetarretter på menyen, og det var ikke vegetarresturant. Jeg ble helt overveldet.
øyenstikker Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 på egon er det merket i menyen de rettene som er vegetarisk
one-of-7 Skrevet 21. juli 2007 #6 Skrevet 21. juli 2007 på egon er det merket i menyen de rettene som er vegetarisk samme erfaring har jeg gjort. hos egon og peppes osv. er det ikke så vanskelig å fp vegetarmat, ikke heller i indiske restauranter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå