Gå til innhold

Vegetarmat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_minni_*
Skrevet

Jeg har nylig gått over til et vegetarisk kosthold, og har et spørsmål til dere som har vært vegetarianere en stund.....Synes dere at det er bra utvalg i vegetarmat på norske resteuranter? (Sånn generelt sett.) Har det noen gang hendt at dere har gått ut et sted for å spise, også har de hatt null vegetar- alternativer?

Ellers så skal jeg på ferie til Danmark nå i sommer, og kommer sikkert til å spise en del ute.....noen som vet hvordan vegtar-utvalget er på resteurantene der nede?

Blir kjempe-glad for svar! :)

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vegetarutvalget på resturanter i Danmark er kjempebra, i alle fall mye, mye bedre enn i Norge. Jeg er lei av å spise salat på resturant i Norge, så det blik som regel indisk eller kinesisk/japansk/vietnamesisk, slike steder er det ikke vanskelig å få tak i vegetarmat, og de er som regel flinke på grønnsaker. Tradisjonelle resturanter styrer jeg unna, de har som regel ingenting.

Endret av Pax
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg synes hverken det er kjempebra i Norge eller Danmark, men heldigvis er det slik at det hvertfall er mulig å få vegetarisk på de aller fleste restauranter alle steder.

I Danmark er det som regel en/to vegetariske retter på menyen, mens i Norge kan man risikere at det kun er en rett og at den er en salat. Men som regel kan man spørre om å få noe vegetarisk - i det minste hvis det er en "skikkelig" restaurant.

Både i Norge og i Danmark lønner det seg å gå på en italiensk/middelhavs- eller asiatisk restaurant hvis man ønsker et noenlunde godt vegetarisk utvalg.

Skrevet
I Danmark er det som regel en/to vegetariske retter på menyen,

De resturantene jeg var innom i København hadde 5 - 6 vegetarretter på menyen, og det var ikke vegetarresturant. Jeg ble helt overveldet.

Skrevet

på egon er det merket i menyen de rettene som er vegetarisk

Skrevet
på egon er det merket i menyen de rettene som er vegetarisk

samme erfaring har jeg gjort.

hos egon og peppes osv. er det ikke så vanskelig å fp vegetarmat, ikke heller i indiske restauranter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...