Gå til innhold

ganske slitt standard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan man forvente av en hybel med ganske slitt standard? jeg er på hybeljakt, og vet ikke om jeg skal hoppe på det beste jeg får, eller ha is i magen og prøve å finne med noe skikkelig bra. er jo ganske rift om hyblene i storbyene for tiden.. vet ikke hvor lurt det er å vente..

hvorfor kan ikke alle ha bilder av hyblene i annonsene? :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd i hybel med ganske slitt standard: Det var ikke lagt gulv i gangen, kjøkkenet var 50 år gammelt, det trakk i vinduet så jeg måtte tape det igjen (men strøm var inkludert, så det var jo greit nok), veggene var tynne som papir, for å nevne noe. Men det var billig, og helt greit å bo der. Jeg forventer ikke noe luksus, så for min del, gikk det helt fint. Det spørs hva du er vant med og hva du kan leve med.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du er singel og bor alene så ser jeg ikke helt problemet.De fleste studenter uten mann og /eller barn bor gjerne ikke så luksuriøst.

Skrevet

Jeg er litt kresen når det kommer til stedet jeg skal bo det neste året, forventer ikke noe lukseriøst, men heller ikke et "høl". Jeg har jo aller helst lyst på flislagt bad, kjøleskap m/frys og komfyr med ok kjøkkenbenkplass og et godt isolert hus. fliselagt bad er kanskje litt kravstort, så det er ikke noe krav.

Skrevet (endret)

Hvor i verden skal den hybelen være da? Kanskje noen har tips :)

Edit: det kan lønne seg å sette inn en annonse selv også. Mange utleiere gidder ikke annonsere pga stor pågang.

Endret av Frey
Skrevet

Ja, takk for tips! Det skal jeg gjøre :) Er for øvrig i Trondheim jeg sliter med å få meg sted å bo.

Skrevet (endret)

Jeg bodde også i et kollektiv slik du beskriver, Fuerza, da betalte jeg 4.500, delte med to stk. I "hølet" delte jeg med fire, og betalte 2.500. Begge stedene lå supersentralt. Syntes 4.500 ble for dyrt.

Endret av Pax
Skrevet

Hvor i Trondheim skal du studere da? Selv har vi leieboer og det har de andre jeg kjenner også, men det kan jo være andre som har tips.

Vær oppmerksom på at det er mange ulovlige hybler på Møllenberg, Bakklandet og Øyaområdet. Mange bolighaier der som leier ut selv om det ikke er lov i forhold til brannforskriftene. I disse områdene er det nemlig populært å bo så folk leier uansett.

Sjekk denne, denne, denne

Hvis du skal studere på Dragvoll har du flere og rimeligere muligheter enn ved de andre studiestedene.

Skrevet

Hist. avd helse og sosial skal jeg studere som så vidt jeg vet ligger på Ranheim som igjen ligger litt uten for sentrum. Jeg er usikker på hvor langt fra Ranheim jeg kan bo. Vet du/noen hvor langt det er mellom f.eks Heimdal/Dragvoll/Tyholt/sentrum og Raheim?

Takk for finn-tips. skal sjekke de ut :)

Skrevet

De nærmeste områdene vil da være Strindheim, Leangen, Jakobsli, Charlottenlund og forsåvidt Ranheim selv om det ligger lengst unna av de nevnte alternativene. Alle disse ligger et stykke unna sentrum (10-15 min med bil/buss). Vil tro at Jakobsli vil være enklest å få hybel som fremdeles er i gangavstand. Sjekk denne og denne

Et stykke unna smørøyet Møllenberg/Bakklandet/Sentrum dog, kommer jo an på hva du vektlegger.

Gjest Gjest
Skrevet

Heimdal blir i hvert fall langt unna, og jeg tror det er ganske dårlig med direkteruter over til Leangen/Ranheim også fra Heimdalsområdet. Skal riktinok ikke si det altfor sikkert, men det er kjedelig å måtte bytte buss hver dag :)

Skrevet

Takk for hjelpen dere! Jeg blir kjempeglad for all info ang hybler og beliggenhet i Trondheim =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...