Gå til innhold

Fotograf i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen fotografer i Oslo eller omegn som gir fra seg rettighetene til bildene de tar? Dvs at man kan få en CD med bilder uten vannmerke og så bestille de bildene man selv ønsker uten å måtte betale skjorta for dem.

Det er vel ikke vanlig at de kjente fotografene gjør dette, men det finnes vel noen yrkesfotografer eller freelandsfotografer som gjør dette? Jeg vet derimot ikke om noen. Hr dessverre ingen i slekten eller vennegjengen som er fotografer. Det beste hadde jo vært en fotograf som hadde studio (i tilfelle regnvær) og som ikke beholdt rettighetene til bildene selv, men det er kanskje å håpe på litt mye :sjenert: ?

Blir i alle fall kjempeglad for tips til fotografer hvor vi selv får rettighente til bildene av oss :tommel:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Famefotografene gjør det. Man må riktignok betale en del for det, siden det faktisk er forstørring fotografer lever av, og ikke selve fotograferingen.

Tror du får problemer med å finne en SERIØS fotograf som er villig til å regelrett gi bort produktet sitt..

Men lykke til...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet at en venninne av meg har brukt denne fotografen tidligere, og hun gir bort CD. www.fixdal.no

Skrevet (endret)

Jeg mener vi kunne få ihvertfall 30 bilder på cd m rettigheter (det var riktignok barnefotografering og ikke bryllup) da vi sjekket priser hos Eva Rose Furmyr i Oslo.

www.evarose.no

Hun er kjempe flink. Har ei venninde som tok bilder av barna der ogde var helt nydelige!

Endret av *Emma*
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler Jeanette Landfald fra Strømmen! Vi brukte henne til å ta våre bryllupsbilder, og vi er kjempefornøyde! Hun er seriøs, får dere til å slappe av under fotograferingen, og bildene hun tar er virkelig fantastiske!

Ring henne, hun kan helt sikkert reise inn til Oslo og ta bilder av dere

der :bryllup:

Hun er frilansfotograf, og bilder hun har tatt kan du se her: http://foto.no/cgi-bin/bruker/dittnavn/ind...ernavn=jeanette (www.jeanette.foto.no)

Bryllupsbilder hun har tatt ligger på en egen siden, denne får man se ved forespørsel :)

Hun tar altså nydelige bilder, og man får de på cd så man har rettighetene

selv :)

Anbefales!

Endret av rusketulla
Skrevet

Tusen takk for alle tips. Jeg har nå kontaktet fotografene for å høre litt mer om priser og hva de tilbyr så får vi se hva det blir til. Kanskje vi får bestilt fortograf snart :tommel:

Skulle noen andre ha noen gode tips så tar jeg alltids i mot flere forslag.

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen som har erfaring med Nordstrandsfotografene`? evt ca.pris?

Noen andre fotografer i oslo området som dere anbefaler? Hvem brukte dere? Hvor mye kostet dette?

Skrevet

Vi brukte Torbjørn Tandberg. Han holder til i Drammen, men han reiste derfra for vår skyld.

Vi betalte vel 6500 med rettighetene til alle bildene. Likte han kjempegodt. Veldig rolig og lett å jobbe med. Bildene ble knallbra og vi har fått utrolig mye skryt for dem.

Nettsida hans

Skrevet
Vi brukte Torbjørn Tandberg. Han holder til i Drammen, men han reiste derfra for vår skyld.

Vi betalte vel 6500 med rettighetene til alle bildene. Likte han kjempegodt. Veldig rolig og lett å jobbe med. Bildene ble knallbra og vi har fått utrolig mye skryt for dem.

Nettsida hans

Jeg har faktisk vurdert han og så vidt vært i kontakt med han per mail. Mener jeg har lest andre steder at det lønner seg å møte fotografen ansikt til ansikt, før man bestemmer seg for for fotograf, for å se om man kommer overnes. Hadde dere møte med han før dere besteme dere for at dere valgte han som fotograf?

Du sier forresten at du betalte 6.500 kr for dette. Var det da kun fotografering etter vielsen? Vi har nemlig fått tilbud om 8.500 kr, men da kommer han også i kirken og tar bilder der.

Kan jeg spørre om hvor lenge dere holdt på å ta bilder og hvor mange vilder dere fikk?

Mye spørsnål det her... :sjenert:

Skrevet

Jeg fikk han anbefalt av ei venninne som hadde vært på kurs med han. Så vi møtte han først noen dager før vielsen. Men det fungerte utrolig bra med han for oss.

Veldig rolig og enkel å ha med å gjøre. Han kom med forslag som ble utrolig bra.

Han var med i kirken også for oss. Men vet han skulle sette opp prisen. Var noe med at albumet var blitt dyrere+++.

Hadde nok flaks der vi da...

Han var med i kirken og på to andre steder. Var vel med fra klokka 14 til 16:30 kanskje... Husker ikke helt, hadde ikke klokke den dagen ;) Gikk jo tid både i kirken og utenfor kirken.

Vi fikk over 50 bilder. Men han sa selv at det var sjelden han ga ut så mange bilder... Kommer jo an på hvor vellykket dem er. Ser jo på nummeret på filene at han nok har slettet en del også.

Fikk alle bildene på CD både i farger og svart-hvitt.

Skrevet

var dette inkl album med bilder?

Skrevet
var dette inkl album med bilder?

Det var et enkelt album med bilder. Fikk papirkopi av alle bildene i farger.

Men nå var visst prisen litt høyere i følge minni....

• 1 måned senere...
Skrevet

Har sett i andre tråder at flere har brukt en amatørfotograf. Trenger tips til gode amatørfotografer i Oslo og omegn. Gjerne som tar litt anderledes bilder (Torbjørn Tanberg er forresten booket datoen vår. Har vært i kontakt med han...).

Har dere noen å anbefale???

• 2 måneder senere...
Skrevet
Finnes det noen fotografer i Oslo eller omegn som gir fra seg rettighetene til bildene de tar? Dvs at man kan få en CD med bilder uten vannmerke og så bestille de bildene man selv ønsker uten å måtte betale skjorta for dem.

Det er vel ikke vanlig at de kjente fotografene gjør dette, men det finnes vel noen yrkesfotografer eller freelandsfotografer som gjør dette? Jeg vet derimot ikke om noen. Hr dessverre ingen i slekten eller vennegjengen som er fotografer. Det beste hadde jo vært en fotograf som hadde studio (i tilfelle regnvær) og som ikke beholdt rettighetene til bildene selv, men det er kanskje å håpe på litt mye :sjenert: ?

Blir i alle fall kjempeglad for tips til fotografer hvor vi selv får rettighente til bildene av oss :tommel:

Hei ja, fotograf Tarjei på www.fireoyne.com

• 4 uker senere...
Gjest photoish
Skrevet

litt annerledes kanskje.. ikke kun studio... www.photoish.com

Skrevet

Tror Fame tar ca 10 000 for rettighetene. Ganske heftig...

• 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Fotograf Anya
Skrevet
Tror Fame tar ca 10 000 for rettighetene. Ganske heftig...

Heftig?!! Jaja..det er faktisk forstørrelser fotografer lever av, ikke fotograferingen! Synes 10 000 er billig jeg. Jeg ville ikke solgt rettighetene til bildene mine for under 20 000 kroner.

Skrevet

Vår fotograf skal fotografere oss hele dagen , pluss oppstilte bilder på et par locations, gir oss alle rettighetene til alle bildene i høyoppløselig format. og redigerer de beste bildene ekstra. Dette betaler vi 7000 kr for.

Send pm så skal dere få kontaktinfo om dere er interessert.

Gjest Gjest AC
Skrevet

Anbefaler så absolutt henrik kreilisheim, www.henrikfoto.no.

Han har forskjellige pakker du kan velge mellom, og du får rettighetene til bildene. Han er med deg 10 timer på bryllupsdagen.

Har hørt om mange som anbefaler han, og vi skal selv benytte han i vårt bryllup.

Dessuten gir han veldig god service.

Når det gjelder Nordstrandsfotografene, så er det kjempeflinke, men veldig dyre synes jeg......og du får heller ikke rettighetene til bildene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...