Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Alternativ til Cosylan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hoster noe helt sinnsykt, tørrhoste. Verst om natta, sambo sover på stua :ler:

Har vært hos lege å fått resept på Cosylan. Når jeg leser pakningsvedlegget og googler litt får jeg sjokk. :sjokk:

Er dette noe jeg virkelig må putte i kroppen??

Det virker på hostesenteret i hjernen, inneholder morfin, en kan få forstoppelse og en kan bli avhengig. Når jeg googlet fikk jeg treff på et dop-forum (norsk freakforum eller noe i den dur..),. Pakken har rød trekant, jeg kan ikke kjøre bil og ikke drikke alkohol. Og på toppen av alt, så skal det vist smake Peach(!).

Jeg liker ikke å ta sånne remedier, men må jeg så må jeg...men finnes det alternativer av mer naturlig art?

Skrevet

Jeg hadde god virkning av Cosylan, og ingen bivirkninger. Syntes det var helt supert, da det funka fjell :)

Hvis du absolutt ikke vil prøve det fordi du er avhengig av å kjøre bil etc., finnes det noe mot tørrhoste som heter Noskapin. Det fåes både i pilleform og hostesaft, og fåes reseptfritt på apoteket.

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Varm urtete eller varm melk med honning.

REtt før du legger deg, ikke ta en røyk engang etterpå, da må du må du også lage honningte igjen, evt. melk med honning om du tåler melk.

Endret av vimselot
Skrevet

Jeg får ofte lange hosteperioder etter forkjølelser og det er utroooolig frustrerende. Plutselige hostekuler hvor det ser ut som jeg skal daue når som helst og jeg ikke får inn luft i det hele tatt fordi hostene kommer så tett.

Et ganske enkelt knep som har funket er å drikke varmt vann. Så varmt som jeg greier egentlig. Da har jeg fått pauser fra hostingen.

Gjest Gjest
Skrevet

Det inneholder minimale mengder morfin da.

Om man skulle bli avhengi, er det vel bare psykisk.

Vi må huske at vi bor i Norge og her er alt farlig.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg synes Corsylane har kjempefin effekt, sover godt når jeg bruker den. Jeg blir søvnig også, men det kan jo hende at jeg tåler lite da?

Skrevet

cosylan er vannvittig effektiv her og selv om smaken er i overkant drøy (hvem idiot fant ut at de skulle blande "fersken" og eukalyptus + mentol ?). har funnet ut at hvis man shotter cosylandosen og deretter kjapt tar et par gode slurker med rødbrus så tar dette brodden av den verste smaken hos meg ihvertfall.

har ingen bivirkninger bortsett fra at jeg blir trøtt og sovner men det ser jeg på som positivt. når jeg henter cosylan så har jeg gjerne hostet som en tulling et par uker med dertil søvnkvalitet så all søvn er velkomment :)

Skrevet

Syns Cosylan smakte så ille at jeg ikke fikk ned mer en to doser. Gikk over til konjakk istedet. Funka det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...