Lola83 Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Det har skjedd noe merkelig med meg.. Jeg bor på en plass der de har laget en park..en såkaldt rekreasjonspark der man kan sitte og slappe av med en god bok etc.. Slik blir parken beskrevet på hjemmesiden til borettslaget; "Målsettingen med parken har vært å tilføre bydel Gamle Oslo et rekreasjonsområde av høy kvalitet og å synliggjøre de verdiene som kulturminnene, naturen og levende bomiljøer utgjør. Ved å gjøre kunstneriske uttrykk fra ulike kulturer tilgjenglige for en bred gruppe brukere, ønsker man at parken med sin flerkulturelle utforming kan bidra til økt respekt for hverandres kultur. I tillegg til den kunstneriske utformingen skal skulpturparken ha et landskapsmessig og økologisk aspekt. Prosjektet startet som et lokalt initiativ for utvikling av bydel Gamle Oslo. Ildsjeler i bydel Gamle Oslo, Gamlebyen beboerforening fikk sammen med billedhugger Bård Breivik ideen til å hente frem Hovinbekken og la den renne gjennom Klosterenga i et system av renner, kar, vanntrapper og basseng som Bård Breivik utformer." Hehe.. Saken er den at jeg er redd den parken, sammensetningen av alle de ulike mønstrene og detaljene virker psykedelisk på meg ! Og jeg hater psykedeliske ting.. Selv om jeg kan like bollywood-stilen til en viss grad, så blir dette da alt for meget for meg. Jeg blir redd, får skikkelig angst osv. når jeg går gjennom der. Det høres sikkert rart ut, men det er sant. Det samme skjedde når jeg og en kompis var i byen her en dag..han vet at jeg liker litt sånn indisk stil, forskjellige glass, duker, sengetøy osv.. Så han spurte om han skulle vise meg en "jalla" butikk som han kaller det, der de hadde mye rart.. Jeg sa ja, og vi gikk inn, men når vi kom inn der så løp jeg rett ut igjen..jeg fikk totalangst! Blandingen av alle de elektroniske fuglelydene og andre dyrelyder (fra maskiner), pluss alle mønstrene på ting, tepper osv..gjør meg dårlig ! Er det noen som vet hva det kan være, har opplevd noe av det samme?
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 (endret) Er det noen som vet hva det kan være, har opplevd noe av det samme? ... ekstremt god og velutviklet smak ...? (sorry jeg klarte bare ikke la være ...) Endret 20. juli 2007 av Blondie65
Lola83 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2007 ... ekstremt god og velutviklet smak ...? (sorry jeg klarte bare ikke la være ...) Hvis det der var forsøk på en fornærmelse så tok jeg den ikke.. Jeg er en ekte blondine Fint om du/dere holder dere on-topic, jeg er ikke interessert i hva dere synes om meg personlig, noe dere ikke har anledning til uannsett, siden dette er et anonymt forum og dere i tilegg ikke kjenner meg For alt dere vet så kan jeg være en 90 år gammel mann med skjegg i rumpa.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Hvis det der var forsøk på en fornærmelse så tok jeg den ikke.. Jeg er en ekte blondine Fint om du/dere holder dere on-topic, jeg er ikke interessert i hva dere synes om meg personlig, noe dere ikke har anledning til uannsett, siden dette er et anonymt forum og dere i tilegg ikke kjenner meg For alt dere vet så kan jeg være en 90 år gammel mann med skjegg i rumpa. Jeg mente ikke å fornærme deg på noen måte - tvert om ...
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Ved å gjøre kunstneriske uttrykk fra ulike kulturer tilgjenglige for en bred gruppe brukere, ønsker man at parken med sin flerkulturelle utforming kan bidra til økt respekt for hverandres kultur. I tillegg til den kunstneriske utformingen skal skulpturparken ha et landskapsmessig og økologisk aspekt **********************'' Hvorfor kan de ikke bare lage en koselig park, med vakre blomster, busker, gress og en koselig bekk som ender i et basseng? Hvorfor blander mann inn flerkultur og respekt for hverandres kultur i et slikt prosjekt????
Brunhilde Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 **********************'' Hvorfor kan de ikke bare lage en koselig park, med vakre blomster, busker, gress og en koselig bekk som ender i et basseng? Hvorfor blander mann inn flerkultur og respekt for hverandres kultur i et slikt prosjekt???? Hvorfor ikke? Parken kan da være koselig selv om, kanskje til og med fordi, flere kulturarter er blandet?!?
Lola83 Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. juli 2007 (endret) Jeg mente ikke å fornærme deg på noen måte - tvert om ... Ok, hehe.. Blææ Jeg er som sagt naturlig blond, hehe..ikke alt jeg tar, hehe. Sorri Endret 20. juli 2007 av Lola83
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Alle de ulike mønstrene og detaljene virker psykedelisk på meg ! Og jeg hater psykedeliske ting.. Selv om jeg kan like bollywood-stilen til en viss grad, så blir dette da alt for meget for meg. Jeg blir redd, får skikkelig angst osv. når jeg går gjennom der. Det høres sikkert rart ut, men det er sant. Er det noen som vet hva det kan være, har opplevd noe av det samme? Nei da, høres ikke rart ut. Kanskje det er den samme følelsen en kan få av avataren i din profil? For de som spiser mens de surfer og kanskje tenker at det rett og slett er bilde av en b***.
Gjest DyneTryne Skrevet 21. juli 2007 #10 Skrevet 21. juli 2007 Det var bra du sensurerte det b-ordet, det er for drøyt.
Gjest Veronica Mars Skrevet 21. juli 2007 #11 Skrevet 21. juli 2007 Det var bra du sensurerte det b-ordet, det er for drøyt. Ja herreguuud, vi kan jo ikke gå rundt og si sånt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå