vylita Skrevet 20. juli 2007 #1 Del Skrevet 20. juli 2007 hei. idag er det nøyaktig 5 uker siden jeg ble singel.. eksen og jeg var sammen i 5 og et halvt år og samboere ett av de. jeg er bare 21 år så har vært sammen med han hele ungdomstiden min. det var helt forferdelig når det ble slutt, selv om vi ble enig om det, jeg har aldri følt meg så alene. men nå går det bare bedre og bedre og jeg er utrolig overrasket over hvor fort jeg har kommet meg(tilbakefall innimellom så klart, men går utrolig bra). har supre venner som har stilt til alle døgnets tider, og har begynt å utvide horisonten litt. mitt problem er vel egentlig det at eksen var min første og eneste på omtrent alle punkter. og jeg føler nå at jeg er 14 år igjen og alt er ufattelig skummelt og nytt. men samtidig spennende. flere av mine venner har en så avslappet holding til det med sex og alt sånn, men jeg klarer ikke ha det. de sier bare at det kommer naturlig. jeg skjønner jo at jeg må gi meg selv tid og det der, men hadde vært godt å fått noen gode(ikke innhabile) tips og råd og kanskje noen er i samme situasjon? klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Smarties_* Skrevet 20. juli 2007 #2 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei Jeg er på en måte i samme situasjon som deg. Vært singel ganske akkurat like lenge, etter et 5 og et halvt år langt forhold. (Var samboere i nesten 5 av dem..) Jeg er snart 33 år, og føler meg også litt som en fjortis - hvis dét er noen trøst... Jeg vet ikke om jeg har så mange gode råd, men da jeg var på din alder, kom jeg også ut av et forhold som hadde vart et par år. Og var nokså "fersk" på sex-fronten.. Men det er faktisk sant det vennene dine sier; det går seg til av seg selv Etterhvert treffer du nye gutter, og jeg syns du bare skal følge magefølelsen, jeg. Det der med å involvere seg med nye gutter på sexfronten er nok litt vanskelig uansett alder, tror jeg. Spesielt hvis man har vært i forhold en stund.. Lykke til med den nye singeltilværelsen! Det ordner seg for snille jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2007 #3 Del Skrevet 21. juli 2007 Trøst deg med at du har en veldig spennende perioden foran deg. Visst er det skummelt men det er det gjerne uansett når man er tidlig i tjueårene. Alle prøver gjerne ut "nye personligheter" og man får testa hvilke vennskap som virkelig holder. Man prøver ut nye ting med varierende suksess, forelskelse, kjærlighetssorg men blir masse erfaringer rikere. Tipset mitt til deg er å prøve å være modig. Utfordre deg selv gradvis med å finne på nye aktiviteter, vær åpen for å bli kjent med nye folk, gå på date (er jo ingen forpliktelse til verken sex eller forhold om man tar en cafétur med noen en dag), gå på steder du aldri har vært før osv. Ikke stress når det gjelder det med sex. For gud så mange gutter som er dårlige i senga som finnes der ute. (basert på egne og venninners erfaringer...) Morsomt å se tilbake på nå da....er jo gradvis læring for alle det der. Tenk på det som at du som har vært i et langvarig forhold har en kjempefordel med at du sikkert har blitt innmari flink. Og det er ikke noe som forsvinner bare fordi du trenger en periode med sølibat før du prøver ut noen nye. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 22. juli 2007 #4 Del Skrevet 22. juli 2007 Gratulerer som nysingel! Bruk tiden for alt den er verdt og kos deg masse sammen med venner og treff nye mennesker. Det føles nok som en helt ny verden, og det er det på en måte også, men jeg tror du vil plukke opp masse mens du holder på. Det finnes ingen fasit på noen av dette, men kvinner er fleksible sosiale skapninger, i motsetning til mange menn. Husk å ta den nye tilværelsen med et smil og vit at den er det du gjør den til - som alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 3. august 2007 #5 Del Skrevet 3. august 2007 hei. idag er det nøyaktig 5 uker siden jeg ble singel.. eksen og jeg var sammen i 5 og et halvt år og samboere ett av de. jeg er bare 21 år så har vært sammen med han hele ungdomstiden min. det var helt forferdelig når det ble slutt, selv om vi ble enig om det, jeg har aldri følt meg så alene. men nå går det bare bedre og bedre og jeg er utrolig overrasket over hvor fort jeg har kommet meg(tilbakefall innimellom så klart, men går utrolig bra). har supre venner som har stilt til alle døgnets tider, og har begynt å utvide horisonten litt. mitt problem er vel egentlig det at eksen var min første og eneste på omtrent alle punkter. og jeg føler nå at jeg er 14 år igjen og alt er ufattelig skummelt og nytt. men samtidig spennende. flere av mine venner har en så avslappet holding til det med sex og alt sånn, men jeg klarer ikke ha det. de sier bare at det kommer naturlig. jeg skjønner jo at jeg må gi meg selv tid og det der, men hadde vært godt å fått noen gode(ikke innhabile) tips og råd og kanskje noen er i samme situasjon? klem Hei Jeg var i akkurat samme situasjon som deg da jeg var 21. Kom ut av et langvarig forhold med min første kjæreste. Herregud så usikker jeg var. Likevel fant jeg meg en ny kjæreste ganske raskt. Vi hadde snakket masse sammen før det ble slutt med kjæresten min og også småflørtet litt uskyldig. Han jeg snakket med var i Australia på tidspunktet da det ble slutt, og da han kom hjem fant vi ut at vi hadde en helt utrolig kjemi. Men jeg var usikker gjennom hele forholdet der også. Har aldri hatt den helt store troen på ONS osv. Da jeg ble singel for annen gang nå derimot var det annerledes. Det var ikke sånn at det forandret seg brått over natten bare fordi jeg var blitt singel. Men etter å ha fått flere nye venner på arbeidsplassen min, single gutter på min egen alder og jeg havnet til sengs med en av dem jeg var aller mest trygg på har ting blitt litt lettere. Jeg har oppdaget at et ONS ikke nødvendigvis er så ille, og å ha sex med noen som ikke er kjæresten din er ikke nødvendigvis en katastrofe. Jeg har brukt nærmere 10 år fra jeg hadde sex første gang til jeg ble trygg på det å ha sex med andre enn den ene, helt spesielle personen som kjenner absolutt alle sider av meg. Mitt råd må vel nesten være å ta den tiden du trenger, ikke stress, ikke gjør ting som ikke føles naturlig eller ok. Har du ikke lyst på ONS så ikke ha det. Men tør å være impulsiv og hive deg i det hvis det ikke føles helt galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå