Gå til innhold

Svarte gardiner

Gunilla

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har erfaring med svarte gardiner? Vi har akkurat pusset opp i stua/kjøkkenet, og kjører konsekvent med rødbrunt (kirsebærbeisa bokhyller/kjøkkeninnredning/persienner), svart skinn (spisestuestoler og salong) og glass (spisestue + salongbord). Har plutselig fått det for meg at det kunne bli fint med svarte gardiner, eventuelt andre mørke farger, som dyp blå, grønn el.l.

Blir svart for hardt? (Veggene er lys toscana) Er lysekte gardiner grisedyre, eller selges det stort sett bare lysekte gardiner i forretningnene i dag? (ikke ofte jeg kjøper gardiner, nei)

tar gjerne i mot synspunkter på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at helsvarte gardiner kan bli litt for "hardt" (enda jeg elsker svart!!)

Men kanskje svarte med noe lyst i, de har noen fine på Kid.no

Har noen jeg kan foreslå for deg der, kanskje...

Hvis du går inn på den linken jeg la opp til deg. Så trykker du på "gardiner", deretter "fag". Så ser du på gardinen som heter "Hitra" for eksempel, eller "Celine". De synes jeg iallfall er fine, og da er de ikke helsvarte liksom, du får bittelitt innslag av litt lysere farger i uten at det blir for mye.

Nå er det jo ikke sikkert at vi har samme smak, så det kan jo hende at du synes noen andre er myyye finere, da.. Eller at du synes "mine" ikke er noe fine i det hele tatt...

En ting er iallfall sikkert! Gardiner er fryyyktelig vanskelig å velge!! (Holder på å kikke etter det selv...)

Lykke til!!

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klara klokk

Vi har svarte gardiner. De har innvevd litt mønster som har en slags brunfare, som kan minne om gull. Når sola skinner igjennom får mønsteret en orange/ gull farge. Kjempestilig synes jeg. Er godt fornøyd og de skal få henge mange år.

Jeg råder deg til å velge svarte gardiner m litt mønster m lysere farge. Ellers blir det nok litt for hardt - syns jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt svarte gardiner på Kid Interiør (50% rabatt på salg).

De er mest svarte, men har ganske mye "mønster" i gull/gult.

Jeg vil tro at helt svarte gardiner vil bli litt hardt mot så lyse vegger (våre har en ganske sterk gulfarge og vi har bare små ting i svart utenom gardinene). Det kommer selvsagt litt an på rommets størrelse også.

Jeg tror at jeg ville valgt noe med mønster i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Må rett og slett låne med meg noen prøver hjem for å teste ut! Har sett ut noen allerede. Kan også prøve med litt andre farger + noe med mønster/lysere innslag, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...