Gjest tjueen Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Fadderen min er prest og jeg vil gjerne at han skal vie oss. Men han er sykehusprest, dermed trenger vi en kirke. Noen som vet om det er mulig a ha en annen prest enn han som er tilsatt i kirken? Søskenbarnet mitt valgte å bruke en prest fra en helt annen kommune, fordi hun kjente han personlig. Dette var ingen problem!
Gjest Gjest_Kitsune_* Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Vi har annen prest enn den som er tilhørende i den aktuelle kirken. Han kjenner jeg fra jeg var lita, og han viet søstra mi i en kirke etter deres valg, som selve presten ikke soknet til.. Presten der jeg jobber tilba seg å vie oss også, så alt i alt ser jeg ikke at det er noe problem..
Gjest Gjest_ebano_* Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Da blir det sikkert ikke noe problem for oss heller. Tusen takk for svar
Gjest Gjest_Thea_* Skrevet 22. juli 2007 #5 Skrevet 22. juli 2007 Det er ikke noe problem, men sognepresten i kirken/ sognet dere gifter dere i må godkjenne den presten som vier dere. Bare en formalitet, men bør/ må avklares med kirkekontoret for kirken dere velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå