Gjest *Babysyk* Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 (endret) ... Endret 27. juli 2007 av *Babysyk*
kathrine79 Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Altså, nå har vi bestilt kirke til 080808 Var på kirkekontoret å ordnet det, som jeg hadde hørt folk gjør! Han fikk navnene våres, adresse og telefonnummer! Sa vi måtte kontakte likningskontor 4 mnd før bryllup for utfylling av diverse papirer, nyttet ikke gjøre det før 4 mnd pga noe jeg ikke helt forstod! Men skal det ikke skje noe mer? Velger de bare en prest til oss? Skal vi ikke snakke med han? Hva annet er viktig å gjøre videre? Vi har valgt forlovere! Bør vi bestille lokale nå? Annet? Har vi dårlig tid? Hjelp noen Det er prøvingspapirer for ekteskap og forlovererkæring dere må fylle ut, folkeregistrert skal godkjenne at dere kan gifte dere. Attesten er gyldig i 4 måneder. Derfor Vi ble kontaktet for infomøte 3-4 mnd. før bryllupet, man blir tildelt prest, men sikkert mulig å påvirke det også. Vi hadde samtale med presten en drøy uke før bryllupet. Det kan være lurt å skaffe lokale så fort som mulig, i hvert fall på en sånn spesiell dato. Mange er tidlig ute. Lurt å begynne å titte på hva slags kjole du kunne tenke deg, det er et hav å velge i. Og begynne å tenke på hva slags fest dere vil ha, og sette opp et budsjett. Kos deg med forberedelsene
Frey Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Gratulerer :-D Dersom dette er deres lokale kirke ordner de med prest. Dere vil da få innkalling til samtale med presten neste sommer engang. Papirene er det ikke noe vits i å sende inn tidligere enn 4 måneder før da de bare er gyldige i 4 måneder. Hvis dere har bestemt dere for hvor dere skal ha selskapet så kan dere like gjerne bestille dette nå. Uansett bør dere bestille lokalet i god tid. Vi skal gifte oss 25. august og vi bestilte lokale jan/feb i år og da var allerede mange alternativer bortbestilt. Men dere har god tid til alt det andre
Gjest *Babysyk* Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 (endret) ... Endret 27. juli 2007 av *Babysyk*
Frey Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Det er kirke og lokale som er greit å få rakt på plass. Resten har dere tross alt over et år på dere til å få på plass
kathrine79 Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Tusen takk for gode svar, litt mer klok nå ja Godt det finnes internett, hehe! Vurderer å bestille et hotell, så slipper jeg å tenke så mye på det Gleder meg til å prøve kjoler Noe annet vi bør bestille eller ornde nå? Om dere skal bruke proff fotograf er det nok lurt å være tidlig ute og undersøke priser og hva de kan tilby. Fargetema i bryllupet er greit å begynne med tidlig, det er sånne ting som er lurt å bearbeide litt syns jeg i hvert fall. Jeg startet ikke detaljplanlegging for 4-5 mnd før, og er glad for det. Mange som går lei før bryllupet fordi det blir altfor mye bryllup, bryllup, bryllup...
Gjest *Babysyk* Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 (endret) ... Endret 27. juli 2007 av *Babysyk*
Gjest *Babysyk* Skrevet 22. juli 2007 #8 Skrevet 22. juli 2007 (endret) ... Endret 27. juli 2007 av *Babysyk*
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. juli 2007 #9 Skrevet 22. juli 2007 Ting som må ordnes: Frisør Fotograf Lokaler /servering Klær til dere begge, kan være 6 mnd leveringstid på noen kjoler,mannens antrekk tar nok ikke så lang tid Bryllupskake Gjesteliste - stort el lite bryllup, kommer jo også an på hvor mye penger dere vil legge i festen Invitasjoner - sendes ut kanskje 4 mnd før bryllupet Og en ting vil jeg poengtere: Dere trenger ikke ha noe spesielt fargetema! Bruk invitasjoner dere synes er fine, fargene som dere bruker på festen, trenger absolutt ikke stå i stil med invitasjonen! Ingen gjester har med seg invitasjonen på festen for å se om fargene passet sammen!!!!
Gjest *Babysyk* Skrevet 22. juli 2007 #10 Skrevet 22. juli 2007 (endret) ... Endret 27. juli 2007 av *Babysyk*
Gjest *Babysyk* Skrevet 22. juli 2007 #11 Skrevet 22. juli 2007 (endret) ... Endret 27. juli 2007 av *Babysyk*
Gjest *Babysyk* Skrevet 23. juli 2007 #12 Skrevet 23. juli 2007 (endret) ... Endret 27. juli 2007 av *Babysyk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå