Gå til innhold

Hjelpere

Gjest Ulva35

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men Ulva, hvorfor fikk akkurat du hjelp? Hver dag dør det og skades det folk, unger misbrukes seksuelt, folk blir bestjålet, utnyttet osv. Hvor er hjelperne til disse?

Hvor er hjelperne til alle barna i Afrika som dør av sult, ungene som blir sendt fra Norge til Afrika på kjønnslemlestelsestur? Hvor er hjelperne til alle de som har uhelbredelig kreft?

Ser du ikke den eventuelle logikken i dette? Om det IKKE er din tur til å trekke pusten for siste gang, så er det mulig du reddes av hjelperne dine eller skyttsengler eller hva man nå skal kalle dem.

jeg liker å tro at man skal gjennom forskjellige prøvelser i sine forskjellige liv her på jorden - også evt sult og nød i Afrika.

Det kan virke fælt, grusomt, ulevelig der og da, når man tross alt er her som menneske, men i den store sammenhengen er dette også "lærdom" på veien mot noe endelig.

Nei slikt er bare en illusjon skapt av hjernen.

Er det det når flere mennesker, uavhengig av hverandre opplever nøyaktig samme ting enten samtidig, eller på samme plass?

Jeg tror ganske enkelt at livet ikke er så enkelt som vi tror, men at det hele har en mye mer kompleks sammenheng enn vi kan fatte. Våre menneskelige hjerner er enkle, enkle og krever bevis for alt mulig som vi simpelthen ikke har kapasitet til å bevise. Til tross for at vi tror vi er bortimot allvitende... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes... :)

Jeg har både følt, og sett en av dem. Jeg vet jeg har flere.

Vi blir alle født med en hjelper, som skal følge oss livet igjennom. I løpet av livets stadie, vil vi kunne få flere, nære slektninger og venner som faller fra, vil kunne steppe inn som ekstra hjelper dersom de ønsker det.

Hvorfor barn i afrika dør eller andre grusomme saker. Vel, de er ikke magikere. Ellers hadde de tryllet bort elendigheten for lenge siden. Men det er vi menneskene som ikke klarer å høre etter. Denne magefølesen vår som det også ble snakket om, er ikke hjelperne våre. Men man kan kalle det et slags kontaktsenter. En forbindelse. Når vi får en uggen følelse foran et valg, så er det våre hjelpere som gir oss et hint. Og hvor mange følger magefølelsen?

De kan ikke hjelpe folk som ikke vil. Og barna...de får jo ikke gjort stort de heller, for der er det mange voksne som ikke vil høre på dem.

Det at alle ikke kan se eller høre hjelpere er fordi det krever en lang prosess av oss selv. Man må gjennom mange stadier for å kunne få til dette. De fleste av folk har blokkeringer i kroppen som gjør at man ikke kan se eller høre. Men ofte kan man få tegn.

Om dere er interessert i å lese mer om dette: Se mer på hjemmesiden min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg advarsler gjennom lysglimt, tanker, følelser, bilder i hodet når du holder på å gjøre noe meget dumt.

Dette er faktisk det vi kaller magefølelsen.Det er hjelperne våre som er magefølelsen.

Hvor mange mennesker har ikke den reddet....Og hvor mange kunne den ikke ha reddet om alle hadde hørt på den.

Den kjøper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "hel gjeng" av hjelpere, og det føles veldig godt :)

Jeg vet også akkurat hvorfor de er her. Hver av dem har sin egen oppgave i forhold til meg og det jeg skal lære i dette livet.

Skytsengler sies å være en egen hele livet, men av og til kan det skje bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Ja, hjelpere finnes. Også kraftdyr. Og når jeg ikke har lytta til magefølelsen, har det som regel gått galt så nå er jeg blitt flink til å lytte til den, vi har den magefølelsen for en grunn. ;)

Endret av Tanita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg tror på det? Nja ... jeg gjør vel egentlig det, men jeg har aldri følt hjelperen min :tristbla: Men samtidig så har jeg alltid en følelse av at alt ordner seg til slutt, og det er kanskje ikke tilfeldig? Kanskje jeg får hjelp på en annen måte likevel...

Venninna mi er overbevist om at hun har en hjelper, som hun rådfører seg med og som hjelper henne når ting er vanskelig. Jeg kunne tenkt meg å få like godt kontakt med min ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall hjelpere, og de hjelper meg konkret, som jeg kan sette fingeren på, når jeg leter etter noe og har lett lenge uten å finne det. Da kan jeg be dem hjelpe meg ved å fortelle meg hvor jeg skal lete, og det gjør de. Hver gang faktisk.

Jeg har bedt dem om Lottotall også, men der er de urokkelige. Det er nok ikke meningen at jeg skal slippe lettvint unna økonomiproblemene mine.... det er en mening med alt, ikke sant?

Sønnen min hjalp meg med lottotallene for en uke siden, jeg vant akkurat den summen han hadde lånt av meg før han døde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tanita

Det er sant, når jeg leter etter ting, bruker jeg å si høyt i frustrasjon "jeg finner ikke ******!" og så finner jeg det i sekundet etter. Har ikke tenkt på det før jeg leste ditt innlegg nå, Mysan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du Tanita. Du må huske å takke for hjelpen neste gang det skjer da ;)

Vi hadde det her igjen i går. Vi har lett etter mobilladeren til Yme i et par uker nå, også der den pleier å ligge - opptil flere ganger.

Jeg har bedt dem hjelpe meg i et par dager, men fant den ikke så jeg begynte å anta at den hadde gått i søpla ved et mistak.

Men så - plutselig fant jeg den der vi hadde lett flere ganger... den lå dog litt gjemt under andre ting, så bare ledningsstumpen stakk frem. Så fikk jeg plutselig øye på den da, selv om den selvfølgelig har ligget der hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...