Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Vil gjerne ha gode tips for hvordan man fjerner talg fra duker?
Gjest Skya Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Legg på absoberende kjøkkenpapir og stryk over med et varmt strykejern. Det funker, talget smelter og trekker opp i papiret.
Frøken Frigg Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Jeg trodde det var kaffefilter som var best å legge over stearinen før man stryker. Men det er noen år siden jeg fikk det tipset, så kanskje papirhåndkler/kjøkkenpapir har blitt mer absorberende siden den gang?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Jeg tar av den størkna sterarinen jeg klarer å få av med fingerne, spruter på bio-spray/biotex-spray/vanish på flekken, putter den i maskinen og vasker på 60 grader med blenda. Jeg bruker mye tøyduker både inne og ute. Ute blir det mye stearinsøl pga. litt driv i vinden. Finnes ikke en flekk etter stearin på noen av mine duker. Vasker man på 40 grader får man ikke av stearinflekken - det er for kaldt vann (og duger stort sett ikke til annet enn den fineste finvask, men det er en annen diskusjon )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå