Liset Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Ja nå er det bestemt! Vi reiser til syden neste sommer. Men er det noen som har noen tips til hvor vi kan dra? Det må da selvfølgelig være barnevennlig!- og en pen strand er heller ikke og forakte.... Alle tips mottas med takk
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Må kanskje få med linken også http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=276511
Gjest Fjellsippa Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Nå reiser ikke jeg med små barn, men jeg har vært flere ganger på Alcudia Mallorca. Det er alltid masse barnefamilier der som ser ut til å stortrives. Hadde jeg hatt små barn hadde nok jeg også valgt det reisemålet.
Gjest Familiefar Skrevet 26. juli 2007 #6 Skrevet 26. juli 2007 Hei Jeg vil foreslå Belek, Tyrkia. Hva sier du til en privat bolig med 4 soverom og privat basseng? Om du ser på websiden http://www.ferieboligen.no så finner du masse bilder og opplysninger om denne plassen. Kan virkelig anbefales! Mvh En som koste seg på ferie.
Gjest Gjest_Maaneskinn_* Skrevet 27. juli 2007 #7 Skrevet 27. juli 2007 Hva med Alanya - Tyrkia? Det er ikke bare partyfaktor der. Stort nok for alle brukergrupper.
Mixelite Skrevet 28. juli 2007 #8 Skrevet 28. juli 2007 Chios! Vi har reist mange ganger til Chios de siste 17 årene. Først som par og siden har det kommet to barn til, nå 14 og 8 år. Øya er trygg og god for barn og voksne, det er mye å se og oppleve, nydelig mat og trivelig lokalbefolkning som gjerne slår av en prat hvis man inviterer til det. På Karfas finner man lang, barnevennlig sandstrand og små, koselige boster, men vi har de siste årene bodd i lille Megas Limnionas hvor stranden består hovedsaklig av rullestein, men med sand ute i vannet. Så kan vi heller ta bussen til Karfas. Får man lyst på en sjoppingtur, kan man lett ta bussen inn til Chios by, en myldrende storby i miniatyr. Her finner man alt fra motetøy, gullsmeder, leketøysforretninger, bokhandlere... til ulike håndverkere(blikkenslagere, skinnmaker...) Ta gjerne en titt på hjemmesiden min for bilder og litt mer informasjon om øya
momo Skrevet 28. juli 2007 #9 Skrevet 28. juli 2007 Vår beste sydenferie med barn var til Tyrkia i fjor sommer. Da bodde vi på pegasos resort. Et 5 stjerners all inclusive hotell med alt man kan drømme om for store og små. Til sammen var det 16 vannsklier det var barnedisco, barneklubb, bowling, biljard, spillehall, masse basseng i alle str. Hotellet ligger på stranda. De hadde den beste maten jeg har spist i hele mitt liv og har aldri sett et så bra utvalg. De hadde spa til oss voksne og bra underholdning hver dag fra morgen til kveld. Var så deilig og være et sted hvor både barn og voksne koste seg glugg ihjel. Og deilig og slippe og tenke på penger i 2 uker. Gå inn og se på www.nazar.no Vi skal tilbake til neste sommer, men tenkte og prøve pegasos world da.
caroprins Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Gå inn på Star Tour sine sider og se etter Blue village konseptet. Dette er spesiellet tilrettelagt for barnefamilier med bamseklubber og super kids og masse annet. Mye bra for de voksne også. De har disse familielandsbyene på mange forskjellige fereisteder.
Liset Skrevet 6. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2007 Hei hei! Takk for svar alle sammen!! Ja, jeg får lete litt til... Er ikke så veldig glad i Tyrkia egentlig.. har vært der 2 ganger før og jeg ble ikke mektig innponert. Er veldig glad i Hellas har vært der maaange ganger, derfor kunne jeg tenkt meg et annet sted enn Hellas. Hva med Frankrike, Spania eller noe annet sted???
Gjest IslandGirl Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Hei hei! Takk for svar alle sammen!! Ja, jeg får lete litt til... Er ikke så veldig glad i Tyrkia egentlig.. har vært der 2 ganger før og jeg ble ikke mektig innponert. Er veldig glad i Hellas har vært der maaange ganger, derfor kunne jeg tenkt meg et annet sted enn Hellas. Hva med Frankrike, Spania eller noe annet sted???
Gjest IslandGirl Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Bretagnekysten er fin, og sannsynligvis noe rimeligere enn de store turiststedene i sør.
Goosebump Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 I Frankrike er det DYRT! Hva med Bulgaria? Der er det enda billig og har hørt det er kjempefint der. Sunny Beach heter vel det mest kjente turiststedet deres.
gladidag Skrevet 16. august 2007 #15 Skrevet 16. august 2007 Hei Jeg vil foreslå Belek, Tyrkia. Hva sier du til en privat bolig med 4 soverom og privat basseng? Om du ser på websiden http://www.ferieboligen.no så finner du masse bilder og opplysninger om denne plassen. Kan virkelig anbefales! Mvh En som koste seg på ferie. Hei. var inne og kikket, så kjempeflott ut der=) Hvor langt til strand?? Tror eg må vist det til min kjære...kan nok bli fristet, billig var det og.
Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 17. august 2007 #16 Skrevet 17. august 2007 Kan du tenke deg å reise til Kroatia. Det tar cca 3 time fly tur Oslo - Split, og hvis du leier bil, eller tar drosje på flyplassen og kjører 60 - 70 km sør fra Split til sted som heter Brela. Der tror jeg du skal ha en fin ferie med barna. Jeg var denne sommer der og traff mange Nordmen som var på ferie flere ganger i samme sted og sier at de skal komme igjen. Det er en link som kan hjelpe med leilighet http://www.croatia-hrvatska.eu/brela/villa-danijela/
Liset Skrevet 18. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 18. august 2007 Kan du tenke deg å reise til Kroatia. Det tar cca 3 time fly tur Oslo - Split, og hvis du leier bil, eller tar drosje på flyplassen og kjører 60 - 70 km sør fra Split til sted som heter Brela. Der tror jeg du skal ha en fin ferie med barna. Jeg var denne sommer der og traff mange Nordmen som var på ferie flere ganger i samme sted og sier at de skal komme igjen. Det er en link som kan hjelpe med leilighet http://www.croatia-hrvatska.eu/brela/villa-danijela/ Hvordan er det egentlig med strendene i Kroatia? Det jeg har sett på bilder derfra er det stein... Er litt sær jeg.......
Gjest Gjest_Dina_* Skrevet 18. august 2007 #18 Skrevet 18. august 2007 Hei Stranden er små stein. Du kan se: http://www.campanatour.cz/fotogalerie/phot...la/brela-06.jpg http://www.kenandtoni.com/images/PICT2267(1).JPG http://www.dalmatinac-tours.com/slike/FA-plaza-brela.jpg og det kan du se selv hvis du søker Brela på Googl og velger bilder, og jeg kan si at Brela har "Blå flag" på sin strand og det betyr at det er en av 5 i Kroatia, kanskje på 1. plass, men jeg er ikke sikert, som har reneste strand
Gjest Anonym x] Skrevet 15. mai 2008 #19 Skrevet 15. mai 2008 Ja nå er det bestemt! Vi reiser til syden neste sommer. Men er det noen som har noen tips til hvor vi kan dra? Det må da selvfølgelig være barnevennlig!- og en pen strand er heller ikke og forakte.... Alle tips mottas med takk Hei ! I fjor var jeg og familien i Tyrkia .. vi prøvde hotellet side village det er nydelig mat , basseng , boblebad og frisør og masse annet gøy .. det er også en resturante like med hotellet der serverer de kjempe god mat . og det er en liten butikk ved reseptsjonen som du kan kjøpe vann i godterier og masse annet badeting ogsånt .. Under selve hotellet er matbutikk Vi skal til tyrkia i år å men ikke samme hotell .. vi skal på i leilighet som er luxus Hotellet side village har også en egen strand .. du kan ta taxi eller du kan gå Vil gjerne ambefale hotell side village ;D
Gjest Erik Skrevet 12. august 2008 #20 Skrevet 12. august 2008 ... Vi skal til tyrkia i år å men ikke samme hotell .. vi skal på i leilighet som er luxus Hotellet side village har også en egen strand .. du kan ta taxi eller du kan gå Vil gjerne ambefale hotell side village ;D Vi var nettopp i Tyrkia, og bodde i leilighet der. Fant den på Finn.no, men eieren hadde egen webside hvor vi fant bilder og info. Veldig barnevennlig og flott område, inngjerdet og med aktivitetsrom og stort svømmebasseng med rutsjebaner. Det lå litt langt unna stranda, en kilometer kanskje, men det gikk greit å gå. Måtte over en sterkt trafikkert vei, så man må holde ungene i hånda. Turte ikke la dem gå dit alene. Men helhetsinntrykket var bra. Kan absolutt anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå