Lottelise Skrevet 20. juli 2007 #1 Skrevet 20. juli 2007 Heisann jenter! Idag har jeg gjort noe jeg har vurdert lenge! Jeg har nemlig bestilt time for å få vokset leggene. Men bør jeg gjøre noen "forberedelser"? Smøre de med krem? (Har ganske tørre legger, nemlig) Annet? Hvordan er det å gå ut i sola etterpå? Bør jeg drøye det til dagen etterpå? Og blir jeg veldig rød? Lurer liksom på om jeg skal troppe opp i shorts, eller om det er smartere å stille i langbukse, siden det faktisk er midt i sentrum jeg skal gjøre dette.. Litt kjipt viss deg får DE rødspraglete leggene når jeg skal gå tilbake til bilen, slik at det bare LYSER av meg hva jeg har gjort.... Noen som har råd?
Bokormen Skrevet 20. juli 2007 #2 Skrevet 20. juli 2007 Ja, jeg pleier alltid å få kjeft fordi jeg har for tørre legger, så jeg ville nok smurt meg godt hihi. Og jeg pleier iallefall å bli ganske rød rett ettterpå, napper jo ut hår med roten, så blir litt ekstra blodtilførsel til huden rundt hårsekkene, så jeg ville kanskje gått for langbukse rett etterpå Tror ikke det er farlig med direkte sol på huden, men er jommen ikke sikker...
Gjest *Madam Mim* Skrevet 20. juli 2007 #3 Skrevet 20. juli 2007 Det eneste jeg har fått beskjed om er å IKKE smøre meg med fuktighetskrem.
Bokormen Skrevet 20. juli 2007 #4 Skrevet 20. juli 2007 Har tydeligvis forklart meg utydelig her IKKE smør deg rett før timen, så du er feit i huden når du skal vokses, men jeg skulle gjerne gjøre det om morgenen, om det var noen timer før timen!
Lottelise Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2007 Har tydeligvis forklart meg utydelig her IKKE smør deg rett før timen, så du er feit i huden når du skal vokses, men jeg skulle gjerne gjøre det om morgenen, om det var noen timer før timen! Ok, takk for tips begge to! Da tar jeg på meg langbukse når jeg skal dit. FOrresten; må du kaste buksa mens du ligger der, eller "bretter du bare opp" på leggene? Tenkte å ta på joggebukse, jeg.. Nå skal jeg gå og smøre på litt fuktighetskrem eller solkrem, er jo 4 timer til jeg skal dit, så det bør gå greit da.
Lottelise Skrevet 20. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2007 Da har jeg nettopp vært og vokset! Det var ikke vondt, men ble litt overrasket da jeg kom ut derfra, og i bilen igjen, og oppdaget at det var masse hår igjen.. Er det vanlig? Syns det er litt rart når jeg betaler for det, at de ikke får tatt alt.. Noen som har erfaring og kan svare meg? Bør jeg gå tibake og klage, eller er dette helt vanlig? Hadde jo ikke tatt hårene på en uke, så trodde de var såpass lange, at det burde ikke være problem å få dem med.. Hva sier dere???? Føler jo at nå må jeg barbere leggene likevel..
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Vel, om hårene er lengre enn 5mm burde de ha klart å få de med. Er de kortere er det ikke noen garanti for at de vil forsvinne med voksing. En uke sparing er ikke alltid nok. Dessuten om det er første gangen du gjør det vil det komme ut hår med en gang også. Voksing er noe man må gjøre jevnlig for å få godt resultat, I alle fall for de fleste med normalt mye hårvekst... Dra tilbake om litt over en uke og voks igjen, deretter venter du en god stund. Når du vokser da vil det holde seg hårfritt mye lenger... Kommer av vekstmønsteret til håret... Hudterapeuten burde informert deg om alt dette da men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå