Gjest Blondie65 Skrevet 20. juli 2007 #1 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Nå har vi hatt noen tråder der vi har diskutert hva vi kan gjøre i hjemmet mht sortering, sparepærer, refillsåper etc. Mange gjør en stor innsats. Men hvordan er det utenfor, på offentlig plass og vei? Hvis dere går på en offentlig plass f.eks. og spiser is, hva gjør dere med papiret når dere er ferdig med isen? Når dere kjører bil, hva gjør dere med tyggispapiret? Hvordan lærer dere opp ungene? Jeg kaster ALDRI ting på gaten, finnes ikke bosspann tar jeg søppelet med til nærmeste spann eller med hjem. Tyggis er det akkurat likedan med. Jeg håper jo at det gjelder de fleste men ser samtidig at det kan ikke være slik at ingen kaster ting på gaten, for da ville det ikke vært slik at to dagers streik blant kostebilene eller en hvilken som helst 18. mai morgen hadde gitt et illeluktende og forferdelig syn. Tenker du at her er det noen som rydder likevel og kaster McDonalds papiret rett på bakken, eller bruker du søppelspannet? Endret 20. juli 2007 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 20. juli 2007 #2 Del Skrevet 20. juli 2007 Er oppvokst med en far som plukket opp alt søppel han kom over i nærmiljøet hjemme, så kaster heller aldri søppel, tyggis e.l. ute. Alt går i søppla! Helt utrolig hvor late folk er, det er jo relativt mange søpplekasser rundt om i Norge, og det folk kaster er jo så og si alltid små ting som ikke veier noe nevneverdig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #3 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kaster aldri fra meg søppel på gata eller i naturen. Bortsett fra en epleskrott og annet som fort blir til jord igjen. Da kaster jeg det i så fall innimellom noen busker. Men er nok enda mer opptatt av å redusere personlige utslipp av klimagasser. Tar aldri fly og forsøker å gå, sykle, ta buss eller tog fremfor personbil. Prøver også å ha et lavt forbruk generelt. Satser på kvalitet som varer lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 20. juli 2007 #4 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kaster aldri søppel på bakken nei.. Er vel mest kule ungdommer som gjør slikt her. Men noe som irriterer meg (og vegvesenet) GRØNN, er disse idiotene som kaster søppel ut av bilvinduet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juli 2007 #5 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kaster aldri søppel på bakken nei.. Er vel mest kule ungdommer som gjør slikt her. Men noe som irriterer meg (og vegvesenet) GRØNN, er disse idiotene som kaster søppel ut av bilvinduet. Hvem har de kule ungdommene lært det av da? Jeg sitter nå av og til med en kaffe på offentlig plass og ser på folkelivet. Dessverre er det godt voksne ukule blant de som slipper søppelet rett ned. Og en del "mister" ting som de ikke plukker opp igjen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Frigg Skrevet 20. juli 2007 #6 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kaster aldri søppel på gaten. Det jeg skulle komme til å miste blir plukket opp igjen. Jeg plukker også innimellom opp andres søppel hvis det ikke er grisete og det er i nærheten av et søppelspann. Jeg er vokst opp med en bestefar som er kjent for å daglig ta seg en runde og plukke søppel, så jeg er nok litt påvirket der. Og som pappa sier: "Det å plukke opp søppel er den enkleste måten å gjøre det trivligere på!" Men jeg skulle ønske at jeg hadde vært tøffere når det gjelder å kommentere at andre kaster søppel. Det burde da ikke være så vanskelig å si "Unnskyld, men du mistet noe" til noen man ikke kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 21. juli 2007 #7 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg kaster heller aldri søppel på gaten, tar det med meg hjem om det er ikke søppeldunk der jeg er. Kjøper jeg en flaske brus/vann, så tar jeg tomflasken med meg hjem igjen, jeg kaster den ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 25. juli 2007 #8 Del Skrevet 25. juli 2007 Jeg kaster aldri søppel på gaten. Er det ikke søppelspann der jeg er tar ejg det med meg hjem. Flasker tar jeg også med hjem, eller panter de der jeg er, de går aldri i søppelet. Jeg bor rett ved veien, og det er forbausende mye søppel i hagen min til tider.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 26. juli 2007 #9 Del Skrevet 26. juli 2007 Jeg drasser med med søppel til nærmeste søplekasse. Evt kaster det i søplepose i bilen. Vi resirkulerer papir, plast, glass og metall. Det hender jeg setter fra meg flasker ved siden av søplekasser. Det er som regel noen (unger eller andre) som gjerne panter flasker, og det er ikke alltid at jeg finner et sted jeg kan pante selv. Vi kjøper økologiske produkter ofte. Jeg kunne vært mer grønn i trafikken, men det funker litt dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosin Skrevet 9. september 2007 #10 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg kaster ikke søppel på gaten. Har jeg avfall som kan resirkuleres, tar jeg det i vesken og kildesorterer hjemme, så sant det ikke er veldig tilgriset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå