Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste blitt veldig klar over hvor kjedelig jeg egentlig er i klesstilen. Går liksom for det meste i jeans med en cardigan eller t-skjorte over. Skotøyet er heller ikke mye å skryte av, går mest i joggesko (altså ikke treningsjoggesko, men hverdagssko). Er verken umoderne eller hipp, men veldig kjedelig.

Lurte på om dere har noen tips til internettsider hvor man kan få inspirasjon og lignende. Har så lyst å utarbeide en gjennomført stil, og ikke bare kjøpe klær i hytt og pine som egentlig ikke passer sammen.

Trenger altså å bli mer dristig! Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen linker akkurat nå, men en ting som er utrolig artig er å gå i butikker man vanligvis aldri er i samt prøve klær man vanligvis lar henge. Ofte blir det like ille som jeg hadde trodd, men jeg har også fått mang en aha-opplevelse når det gjelder hvilken type klær jeg kan bruke.

Skrevet

Ja det er jo sant, det er vel kanskje der feilen ligger. At jeg vet "hva jeg liker" og plukker kun det ut fra klesstativene.

Hvilken type jeans bør jeg velge når jeg har korte bein og ganske kraftige lår?

Skrevet (endret)

Jeans er jo et kapitel for seg selv.....Høres ut som du har litt samme fasongen som meg. Jeg er kort (1,65 høy), ganske kraftig rundt lårene, men når man også er smal rundt midjen blir det artig med bukser. Ender som regel opp med trailersprekk av dimensjoner.....

Ta deg en tur til en butikk med GODT utvalg, og prøv ivei. La ekspeditøren jobbe for lønna!

Endret av Wildy
Skrevet (endret)

ops... dobbelt....

Endret av Wildy
Skrevet

Har man kraftige lår er det viktig å ikke velge de smalest modellene i beina, da får man veldig pæreform.

Jeg var også i en periode jeg var på let etter ny stil. Da fant jeg en del kataloger og bladde i. Der har de ofte kategorisert sidene litt etter stiler og fant da frem til noe jeg likte der, og bemerket meg veldig hva jeg likte med det modellene hadde på seg.

Ellers så er det med å skifte stil en litt langsomprosss. Jeg har skiftet VELDIG over de siste 3-4 årene, men det har skjedd litt etter litt. Jeg har funnet ett nytt plagg jeg likte og senere kjøpt noe i samme stil og så har det ballet på seg slik. Et tips kan være å kjøpe et litt "dominerende" plagg som ny jakke, nye sko eller lignende. Dette er plagg man bruker mye og man venner seg da lettere til den nye stilen enn ei ny skjorte man bruker to ganger i måneden.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du har en venninne (eller venn) som er flink med klær, spør de om de kan være med på shopping.

Hvis du er bred nede og smal oppe bør du velge mønstre som går på langs nede og på tvers oppe. Jakkene/toppene bør stoppe før hoften begynner. Begge deler vil "jevne deg ut".

Husk at mørke farger demper og lyse farger fremhever. Så mørke plagg nedentil og lyse oppe vil også jevne ut.

Ikke glem å fremheve dine positive trekk - har du en flott byste/"cleevage" så er det ingen grunn til å hjemme den inn i alt for mye tøy.

Skrevet

Du har fått mange gode tips allerede, så jeg bare utfyller litt.

Du skriver at du vil ha en ny og gjennnomført stil. Du sier du alltid går med jeans og t-skjorte etc. Samtidig spør du etter hva slags jeans du bør ha ;) Du har antakelig ikke tenkt til å droppe jeansen med det første. Poenget mitt er, at å skifte stilen fullstendig er vrient, og såklart- liker du å gå med jeans så skal du jo fortsette med det- så får heller plaggene du kjøper passe til jeans. Gå til butikker som har peiling på jeans- for eksempel Carlings, og få hjelp til å finne den perfekte jeansen. Målet ditt bør jo være å kjøpe plagg som passer til de basisklærne du allerede har, da vil det være større sjanse for at du liker de og vil bruke de. Samtidig er det ikke noe galt i å for eksempel gå med skjørt og ballerinasko den ene dagen, og jeans og sneakers den andre, variasjon synes jeg er viktig- ut i fra hva man skal og hva man føler for den dagen.

Nå som høstklærne kommer i butikkene, har du sjansen til å se deg om etter en jakke- ytterjakke. Det er jo et plagg man bruker nesten hver dag, og derfor gjør det mye for stilen. Allværsjakker f.eks er veldig praktisk, men det er unektelig litt kjedelig- og det er ihvertfall fint å kunne variere litt. Kåper er veldig feminint og med den riktige kåpen ser man raskt velkledd ut. Det finnes mange fasonger, lengder og farger, så du må nesten bare prøve deg fram og se hva du liker best. Jeg tenker på noe sånt eller sånt eller sånt eller sånt for eksempel.

Hvis du tilslutt finner deg noen gode høstsko eller støvletter som passer jakken (som ikke er joggesko), noen bukser som ikke er jeans for variasjonens skyld, noen nye fine gensere eller cardigans, og en ny fin veske, så har du kommet veldig langt i å endre litt på stilen. Husk å velge farger som passer til hverandre, så alle klærne kan brukes om hverandre.

:)

Gjest blenda
Skrevet

heisann!

vi to er i samme båt,vi! ;)

jeg har også korte,kraftige ben.. ifølge alskens blader og magasiner skal det visst være finest med en bukse som er litt høy i livet og som har bootcut. da balanseres de kraftige bena ved at man får litt vidde nederst. en buksetype som passer meg ganske bra er en Leebukse som heter "marion". kanskje dette kan passe for deg også? selges bl.a. på JC butikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...