Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som har en snill og flink mann/kjæreste de kan spørre- eller er det noen her som selv er flink på data? Jeg er ei jente med ikke altfor store begreper når det gjelder data, så derfor skriver jeg problemstillingen med egne ord- og håper at noen her forstår meg og kan svare.

Saken er den at jeg er en fattig student som har fått hjelp til å "rappe" nett av naboene. Vedkommende som har hjulpet meg med dette bor i Bergen, mens jeg bor i en annen kant av landet. Jeg har også en DNS- ping, som jeg bruker hvis jeg har problemet med nett (for å se om jeg har signaler) Da pinger jeg opp en konkret IP-adresse som ligger inne i DNS-pingen, uten at jeg har satt meg så godt inn i dette. Har egentlig hele veien trodd at jeg pinger på en eller annen nabo eller på selve ruteren som jeg har på veggen i stua (hvis noen skjønner hva jeg mener).

Saken er i hvertfall den at jeg for moroskyld lastet ned et program som heter visual route (om noen kjenner til dette programmet). Da jeg sjekket IP-adressen (den jeg pinger),så oppdaget jeg via programmet at verten (IP-adressen) kan spores i hele 14 ledd. Og det litt sjokkerende var at IP-adressen (verten) var til han fyren i Bergen som har hjulpet meg!! Trodde jeg skulle ende opp her jeg bor med IP-adressen,men endte altså opp i Bergen. Når jeg søker på hva jeg antar er min egen IP-adresse,så får jeg ikke opp mer enn et ledd (noe jeg regner med er normalt)

Hva betyr dette med at verten er i bergen? Noen som kan forklare og som vet?? Skjønner liksom ikke helt at han i Bergen kan ha noe med mitt nett å gjøre når jeg bor så langt unna... (er 50 mil mellom oss). Trodde ikke at han hadde noe med mitt nett å gjøre i det hele tatt.

Er nesten redd for at han kan følge med på alt jeg gjør...For han har en særs god innsikt når det gjelder slike ting. Kan ikke konfrontere fyren, før jeg vet mer. Ble en smule redd, jeg nå. Har jeg grunn til å være det?

Videoannonse
Annonse