treningsjenta Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 dere som har samboere og er i tyve årene, hvor ofte er dere hjemme sammen? feks om kveldene er dere hjemme sammen da og slapper av? eller er dere ute å flyr på hver deres kant? jeg synes min samboer er veldig mye ute. denne uken har han vært ute tre kvelder. ute med kameratene og koser seg. han drar så fort han har slappet litt av etter jobb, også kommer han hjem i gjerne 2 3 tiden om natta. jeg derimot setter pris på å være hjemme sammen han og slappe av sammen., men tydligvis er jeg litt alene om det. det er ikke det at han ikke skal få gå ut og hygge seg, men synes det er litt mye til tider bare et lite spm til dere der ute
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Vi er stort sett hjemme - i hvert fall jeg, som har lite nettverk her vi bor (trives egentlig med det, og besøker venner når jeg er i hjemtraktene), men samboern min har endel besøk, og er i perioder endel hos venner i helgene. Selv om vi er hjemme samtidig, og uten besøk, pleier vi ikke å sitte og slappe av sammen sååå ofte, selv om det hender vi ser en film, serier eller tar noen øl sammen. Vi holder gjerne på med hvert vårt hjemme også. Akkurat nå er det jo ferie, så da hadde jeg egentlig forventet at samboern min dro og møtte flere venner - nå som han har tid på ukedagene og de er mer tilgjengelige, men neida - han sitter stort sett hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 dere som har samboere og er i tyve årene, hvor ofte er dere hjemme sammen? feks om kveldene er dere hjemme sammen da og slapper av? eller er dere ute å flyr på hver deres kant? jeg synes min samboer er veldig mye ute. denne uken har han vært ute tre kvelder. ute med kameratene og koser seg. han drar så fort han har slappet litt av etter jobb, også kommer han hjem i gjerne 2 3 tiden om natta. jeg derimot setter pris på å være hjemme sammen han og slappe av sammen., men tydligvis er jeg litt alene om det. det er ikke det at han ikke skal få gå ut og hygge seg, men synes det er litt mye til tider bare et lite spm til dere der ute Det finnes vel ikke noe fasit på dette men viktig at dere er samstemt på dette. Jeg har selv hatt en smboer i 7 år som har vært mye ute...3-4 kvelder i uke + gjerne fredag eller lørdag hver 14 dag. Jeg synes ikke det er akseptabelt men andre synes sikkert det er ok. Tror hun heller aldri har vært hjemme alene hvis jeg har vært borte...men denne dama har vært ekstrem. Det har blitt bedre med tiden men nå får jeg høre at hun aldri er borte og at hun lever et kjedelig liv. Det er viktig å ta vare på venner men det er en grense... Jeg anbefaler deg å finne ut hva som er akseptabelt for deg og snakke med han om det. Hvis du ikke synes du kan akseptere det eller at du føler han ikke aksepterer det så vil dere kanskje alltid ha en utfordring...og et ømt punkt for forholdet. Lykke til hilsen fortsatt samboende mann...men kanskje ikke så mye lengre...
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg syns ikke tre kvelder i uka er mye. Vi har nok ca. så mange kvelder fra hverandre. I perioder mer. Men så er vi ikke ute til 2-3 om natta, da. Så vi ser hverandre litt før vi legger oss. Og dette skyldes for vår del ikke bare venner, men også jobb og studier, så kanskje vi føler det annerledes av den grunn. Hadde vi hatt barn, ville det også vært annerledes. Foreløpig har vi vært unge og bekymringsløse. Jeg ville ikke orket å sitte i sofaen hver kveld med kjæresten. Men der er man jo forskjellige? Har du noe du kunne gjort de kveldene han var ute, så du ikke føler at du sitter og venter på ham? Endret 19. juli 2007 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Sosial angst og asosial personlighet hos han + dårlig økonomi og noe lettere utgave av sosial angst hos meg = enten er vi hjemme sammen, eller så er han ute og trener og jeg er hjemme og leser.
Chica Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Er sjelden vi er hjemme en hel kveld begge to samtidlig, når man skal pleie kontakt med felles venner, andre venner, trene, besøke familie etc går kveldene fort. Men - prøver å få spist middag sammen før vi evt drar til hver vår kant.
Bokormen Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 Da alle mine nære venner bor andre steder i landet, og jeg ikke ahr så stort nettverk enda i byen "vår", og samboeren min er veldig hjemmekjær vil jeg anta at vi i snitt er hjemme sammen 5 kvelder i uken, og det syns jeg er mye! (disse kveldene kan det hende jeg er borte på trening i 1-2 timer, feks, men allikevel regner jeg dette som hjemmekvelder) Hadde nettverket mitt vært større, hadde nok jeg vært mer ute, men sånn det er nå er det vel ca 1 kveld i uken jeg er ute med venninner på kafe e.l., og han er med kompiser ca 1 gang pr uke også.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. juli 2007 #8 Skrevet 20. juli 2007 Hmm, jeg synes det virker som om mange gjør veldig mye hver for seg, og da undres jeg litt på poenget med å være i et forhold. Ikke det at man skal sitte i armkroken hele tiden, men er man stort sett borte, hva er da poenget med å være i et forhold? Vi er stort sett sammen hver helg. På ukedagene trener jeg ofte rett etter jobb, og er hjemme ca 1800. En kveld i uken drar han ut og trener innebandy rett etter at jeg er kommet hjem, så da ser vi hverandre ikke før vi skal legge oss. Men vi har så og si aldri noen kvelder hvor den ene er ute hele kvelden til utpå natta fast. Det er evnt et unntak hvis det er noe arrangement på jobben. Så vi er nok mye sammen, men jeg synes da også man helst bør ha litt tid sammen hver dag. Jeg er samboer fordi jeg trives med å tilbringe tid med han, fordi jeg ønsker å ha en å dele dagens opplevelser med og høre om hans. Jeg synes også det gir meg en pekepinn på hvordan evnt familieliv med samme person blir. Er han/hun ute med sine ting nesten hele tiden tror jeg overgangen til familielivet vil bli hardere. Men det er bare min mening:-)
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Så vi er nok mye sammen, men jeg synes da også man helst bør ha litt tid sammen hver dag. Jeg er samboer fordi jeg trives med å tilbringe tid med han, fordi jeg ønsker å ha en å dele dagens opplevelser med og høre om hans. Jeg synes også det gir meg en pekepinn på hvordan evnt familieliv med samme person blir. Er han/hun ute med sine ting nesten hele tiden tror jeg overgangen til familielivet vil bli hardere. Det blir vel ikke så mye opplevelser å snakke om om man sitter hjemme med hverandre "hele tiden"? Jeg tror ikke man trenger å være sammen hele kvelden så godt som hver dag for å ha et fungerende forhold - det er for mange vel så viktig å få impulser andre steder fra (venner, aktiviteter, interesser). Det kan jo nevnes at om man skal ut og drikke tre-fire kvelder i uka, blir det noe annet i mine øyne, i hvert fall når man er ferdig med studiedagene. Det som er viktig er at man tar seg tid til hverandre når man møtes - lytter og forteller, gjør ting sammen osv. Samboern min og jeg holder gjerne på med hvert vårt i løpet av en kveld, men vi spiser jo middag sammen og gjør av og til andre ting, og stikker innom hverandre (har hvert vårt arbeidsrom) og prater litt. Men vi hadde blitt helt rare av å sitte i stua sammen hele dagen, gitt.
Gjest puselabb Skrevet 20. juli 2007 #10 Skrevet 20. juli 2007 Vi er for det meste sammen hjemme. Vi har omtrent bare en kveld i uka fra hverandre. Vi har nesten bare vennepar der jeg er venninne med jenta og han er kamerat med gutten (fra før vi selv ble sammen), og da blir det naturlig at vi er sammen alle sammen. Vi liker det sånn.
Chica Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Jeg hadde blitt sprø om vi hadde tilbringt hver kveld hjemme sammen alene. Trenger litt andre impulser også. Men nå er det ikke sånn at vi ikke er sammen i det hele tatt da. Vi er ofte på besøk til vennepar sammen, eller har besøk av vennepar eller gjør andre ting sammen på kveldstid. Men å sitte hjemme i sofaen sammen fra klokka fire til sengetid hadde nok blitt kjedelig i lengden ja!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. juli 2007 #12 Skrevet 20. juli 2007 Det blir vel ikke så mye opplevelser å snakke om om man sitter hjemme med hverandre "hele tiden"? Jeg tror ikke man trenger å være sammen hele kvelden så godt som hver dag for å ha et fungerende forhold - det er for mange vel så viktig å få impulser andre steder fra (venner, aktiviteter, interesser). Det kan jo nevnes at om man skal ut og drikke tre-fire kvelder i uka, blir det noe annet i mine øyne, i hvert fall når man er ferdig med studiedagene. Det som er viktig er at man tar seg tid til hverandre når man møtes - lytter og forteller, gjør ting sammen osv. Samboern min og jeg holder gjerne på med hvert vårt i løpet av en kveld, men vi spiser jo middag sammen og gjør av og til andre ting, og stikker innom hverandre (har hvert vårt arbeidsrom) og prater litt. Men vi hadde blitt helt rare av å sitte i stua sammen hele dagen, gitt. Nå har vi jo jobber begge to da, slik at vi sitter ikke hjemme i armkroken til hverandre hele dagen akkurat. Og selv om vi er sammen så må vi jo ikke bare sitt i sofaen, man gjøre ting sammen også:-) Men hva som er viktig og riktig kan jo variere fra par til par. Nå var det jo heller ikke slik at vi var hjemme hver kveld, hele kvelden sammen i hverandres armkrok. Jeg drar på trening rett etter jobb, og tirsdager er han ute og trener relativt sent på kvelden. Når vi er hjemme samtidig er det ikke dermed sagt at vi sitter oppå hverandre, vi gjør jo våre egne ting også. Men JEG synes det er hyggelig at man kan ha noen hobbyer som kan gjøres innen husets fire vegger og at man trives hjemme. Du må få leve som du vil og forhåpentligvis trives med det, og jeg må få leve som jeg vil og trives med det. Ingen er like, og det viktigste er at paret trives, så får alle andre mene det de vil!
Gjest Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Er som oftest hjemme sammen, men er ute 3 dager i uken ettersom begge to driver med en felles hobby. Er ofte på kino med andre da, og han drar fortsatt på spillklubben(hobby) selv om jeg velger å bli hjemme. Og han kan ikke fordra å gjøre noe som i heletatt inneholder og handle (tilogmed mat) så da pleier jeg og ta en dag hvor jeg stikker til sandvika eller et senter og handlere alt hehe..
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 Du må få leve som du vil og forhåpentligvis trives med det, og jeg må få leve som jeg vil og trives med det. Ingen er like, og det viktigste er at paret trives, så får alle andre mene det de vil! Så klart, men det var du som først nevnte at du synes man bør (..), og at det er rart folk er sammen når de er mye hver for seg. Alle er forskjellige, i et av de best fungerende, langvarige forholdene - nå ekteskapene - i min vennekrets er begge mye ute og reiser hver for seg i jobb og pga interesser, f eks.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #15 Skrevet 20. juli 2007 Det viktigste er kanskej aksept for hverandres behov for aktiviteter og alenetid. Det krasjet fullstendig med min ex samboer og meg hvertfall...han ville ut hele tiden og gjøre noe hele tiden - og definitivt i helgene, mens jeg var sliten på grunn av studier og jobb samtidig og likte jeg meg derfor ofte i hjemmet, i tillegg til trening...Han forsto ikke min "passivitet" og jeg aksepterte ikke hans behov for å gå ut og det å gjøre noe hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2007 #16 Skrevet 20. juli 2007 Vi er sammen på kveldene vi. Av og til stikker han innom en kompis etter jobb, men han er aldri sen. Dvs, han har en jobb der han som oftest jobber til i sjutiden. Selvstendig næringsdrivende. Så når han kommer hjem halv åtte-åtte så vil vi gjerne være sammen. I helgene eller på fridager jakter han gjerne, eller vi er sammen da og. Vi syns vi ser hverandre såpass lite pga jobb at vi er glade for den tiden vi har sammen. Så om vi finner på noe er vi som regel sammen da og. Sjelden alene.... Slik liker vi det, og jeg hadde ikke syntes det hadde vært naturlig om jeg hade vært med mine og han med hans venner når vi har vært sammen i snart ti ås. Da har man felles venner... Som regel i alle fall..
Gjest Fliss Skrevet 20. juli 2007 #17 Skrevet 20. juli 2007 Vi er som regel hjemme om kveldene .. begge to. Men vi har et stort hus og stor hage og det er ikke sånn at vi sitter i sofaen og holder hverandre i hendene Mannen trener fotball 2 kvelder i uken og jeg har et ukentlig treff med venninnen min ... Vi jobber begge mye og setter pris på å være sammen når vi har mulighet til det .. går tur sammen hver dag, blant annet. I høst skal vi begynne på golf-kurs sammen .. da får vi enda en felles interesse
Ce'Nedra Skrevet 20. juli 2007 #18 Skrevet 20. juli 2007 Kommer jo litt an på jobb/skole etc. men som regel er han ute en gang i uken (helgen). Jeg personlig hadde syntes det var for mye om han fløy ute til langt på natt 3 ganger i uka. Det går jo utover min nattesøvn også. En gang i uka holder, men det er kanskje bare akkurat nå som han har ferie?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå