Gå til innhold

Gaveideer 6 åring

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

Datteren min fyller snart 6 år- og jeg står bom fast når det gjelder gaveidè.

Hun starter på skolen nå- men skolesekk får de av skolen (og skolen har bedt om at denne brukes i 1.klasse- noe vi foreldrene ble "enige" om på foreldremøte). Annet skolemateriell (penal, matboks etc) har jeg tenkt å vente med til etter bursdagen, regner med at det kommer endel- så fyller heller på etterpå...

Hun er ei gutte/jente og ikke spesielt glad i å leke med dukker, barbie, my little pony etc (og hun har igrunn det meste- enten hos meg eller pappaen).

Jeg har alltid gitt og ønsket henne kreative og aktivitetsstimulerende ting, så hun har allerede; sykkel, skateboard, sparkesykkel, "barnedata", barnevev, cd-spiller, spill, bøker modellkitt og ett godt utvalg av tegne og maleutstyr. "Vinterutstyr" har hun også.

Jeg vet at det fra annen famile kommer bla akvarium og blades.

Dette er nesten flaut- for hun har jo faktisk det meste av hva jeg vil tro en 6åring kan ønske seg.

Har hatt ettpar runder i lekebutikker- men jeg synes det er så mye "ræl" (dårlig kvalitet og "2 dagers leker" (leker som bare er interessante de første to dagene.

Hun er ei veldig takknemmelig jente- som blir like glad uansett hva hun får. Og selv har hun bare ett ønske når jeg spør; en liten lekegris- som grynter og beveger seg. (men denne er det kommet hint om allerede)

Uff, dette ble mye- men håper noen har noen gode forslag!!!

PS; Bøker og klær står allerede på lista!!

(Og rommet hennes har hun og jeg klargjort til skolestart- malt og snekret pult, fikset køyeseng etc etc)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, ikke så enkelt, nei. Min datter er for tiden hekta på puslespill, kanskje det kan være en idè? Kan hun lese? I såfall finnes det mange lettlest-bøker som har vært populære hos oss ("Leseløve"). De finnes med både store og små bokstaver. (Nå så jeg at bøker allerede står på lista, men...). Min datter er også litt gutte-jente og ble veldig glad for taustigen sin (har hengt den opp i et tre i hagen). Eller hva med krokket til glede for hele familien? Leketelt til å ha i hagen? Utkledningsklær hvis hun liker å kle seg ut? Liten tursekk til bruk på dagsturer eller utedager på skolen?

Skrevet

Spikkekniv. Bøker.

Gjest prestekrage
Skrevet

Tusen takk for svar!

Tursekk herved skrevet opp. Puslespill under "kanskje".

Og for å gjøre det enda vanskeligere; vi bor rett ved siden av en barnehage og en liten skog. I denne skogen er det hinderløype med både klatre-, ballanse- og "slenge" seg- muligheter.

Jeg leier bolig- og sammen med huseieren har vi blitt enige om å ikke kjøpe stor trampoline.

Leketelt har vi ikke- men derimot mitt tomanns "festival" telt som barna klarer å sette opp i hagen selv.

Uteleker ala krokket, boccia, kubbespill har vi enten her sammen med huseiere- eller hos besteforeldre (hvor vi tilbringer mye av helgene".

Jenta er litt rastløs av natur "mauer i rompa" så puslespill har ikke vært noe til nå- men kanskje med ett bedre utvalg?!? Lettlest bøker har vi begynt å kjøpe (og står også på lista)...

Gjest prestekrage
Skrevet
Spikkekniv.

AH!!!! Tusen takk! Det har hun faktisk etterlyst!

Da er i allefall den bankers!!!

Men siden alle i familien spør meg så tar jeg med stor takknemmelighet imot alle ideer!!!

Gjest Fliss
Skrevet

Jeg er ofte i tvil om hva jeg skal kjøpe til nevøer og nieser - disse er nemlig mye yngre enn mine barn ... Da tar jeg turen til en lekebutikk og spør hva som er populært akkurat nå for en gutt eller jente på den og den alderen .. Da får jeg kyndig hjelp og finner noe som slår an ... tror jeg ihvertfall ;)

Skrevet

hmm;

Kniv

sovepose

tursekk

fiskestang

Så kan dere dra på telttur ;)

Skrevet

Kompass og kartmappe

Skrevet
Datteren min fyller snart 6 år- og jeg står bom fast når det gjelder gaveidè.

Hun starter på skolen nå- men skolesekk får de av skolen (og skolen har bedt om at denne brukes i 1.klasse- noe vi foreldrene ble "enige" om på foreldremøte). Annet skolemateriell (penal, matboks etc) har jeg tenkt å vente med til etter bursdagen, regner med at det kommer endel- så fyller heller på etterpå...

Hun er ei gutte/jente og ikke spesielt glad i å leke med dukker, barbie, my little pony etc (og hun har igrunn det meste- enten hos meg eller pappaen).

Jeg har alltid gitt og ønsket henne kreative og aktivitetsstimulerende ting, så hun har allerede; sykkel, skateboard, sparkesykkel, "barnedata", barnevev, cd-spiller, spill, bøker modellkitt og ett godt utvalg av tegne og maleutstyr. "Vinterutstyr" har hun også.

Jeg vet at det fra annen famile kommer bla akvarium og blades.

Dette er nesten flaut- for hun har jo faktisk det meste av hva jeg vil tro en 6åring kan ønske seg.

Har hatt ettpar runder i lekebutikker- men jeg synes det er så mye "ræl" (dårlig kvalitet og "2 dagers leker" (leker som bare er interessante de første to dagene.

Hun er ei veldig takknemmelig jente- som blir like glad uansett hva hun får. Og selv har hun bare ett ønske når jeg spør; en liten lekegris- som grynter og beveger seg. (men denne er det kommet hint om allerede)

Uff, dette ble mye- men håper noen har noen gode forslag!!!

PS; Bøker og klær står allerede på lista!!

(Og rommet hennes har hun og jeg klargjort til skolestart- malt og snekret pult, fikset køyeseng etc etc)

Hei ;)

-Biletter til noe?.. (Kino, forestilling, osv)

-Basseng

-Trampoline

-Hvis dere reiser noe, kanskje trillekoffert, bøker om forskjellige steder osv.

-Noe pynt til rommet

-Huske

-Ute leker, (stikker, ball, turnringer osv)

-Mp3 spiller, ofte populært til de små

-cd`r/dvd`r

-Slike pakker, som du kan lage ting. (male sparegriser, sy, veve, lage smykker, osv)

-En tur? (Familiepark, osv)

Lykke til =)

Gjest Pjusk
Skrevet

Eldstemann her i huset bruker å få abonnement på et blad fra lillebroren sin til bursdagen. Veldig populært med blad i posten en gang i måneden (hver 14. dag?).

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville gitt henne en opplevelse i steden for ting som hun har så mye av.

Jeg vet ikke om du har andre barn, men kanskje en dag med bare dere to hvor hun får velge noen aktiviteter? Kino, badeland, spise favorittmaten, besøke annen attraksjon i nærheten?

Andre i familien kan jo også gi opplevelser, f.eks. kinobesøk (eventuelt med godis eller pizza før/etter).

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Her kom det masse gode ideer! Tusen takk!

Flere er notert, men så langt ligger det ann til å bli "ut på tur" ting;

Spikkekniv (genialt!)

Sovepose

Tursekk

Termos av GOD kvalitet (stor/høy nok til å romme pølser!)

Gode tursko (vi er "ofte" på gåturer i skogen, i tillegg er også skolen veldig flinke til å bruke nærmiljøet (bondelandet)).

Nok en gang; tusen takk! Dette har virkelig hjulpet!

Endret av prestekrage
Skrevet
Spikkekniv.

Den noterer jeg meg også! For en fin tråd - mange gode idèer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...