Heidi26 Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 4 ganger denne sommeren har jeg blitt svindlet av Choice Hotels. De svindler ved å kreve forskuddsbetaling på nett. Når man kommer på hotellet nekter de for at du har betalt, eller sier det var en ”garanti” for betaling at man måtte oppgi kortnummeret. Tydeligvis opplyser ikke Choicekjeden til det enkelte hotell at oppholdet faktisk er betalt og trukket av kortet ved bestilling. Når kredittregningen kommer har de tatt seg betalt 2 ganger. Og jeg har selvsagt hatt det svare strev med å sende reklamasjonsmeldinger til mitt kredittkortselskap. Heldigvis ordner Eurocard opp, men det tar sin tid og jeg må i mellomtiden betale mens jeg venter på krediteringen. Og i kveld har det skjedd igjen…! Så jeg advarer dere andre mot å bruke nettbestillingen på Choice sidene! Ring heller hotellet direkte.. så blir det ikke noe tull.
Gjest Madeline Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Når du bestiller hotell (eller reise, leiebil eller flybiletter for den saks skyld) er det helt vanlig at et beløp blir reservert. Det beløpet hotellovernattingene koster blir trukket senere og da skal reservasjonen samtidig ble tatt bort. Dessverre er det ikke alltid reservasjonen blir tatt bort og den blir stående til tross for at det endelige beløpet er trekt. Dette kan heldigvis banken enkelt ordne opp i. Det er ikke noe slikt som har skjedd da? Reservasjonen er en garanti for at hotellet skal få pengene sine. Da låser de pengene slik at du ikke kan bruke de, men de er faktisk fremdeles på kontoen din.
Heidi26 Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2007 Jada, jeg vet hvordan det der fungerer.. bor altfor mye på hotell... Nei, det er ikke det som har skjedd. De tar seg enkelt og greit betalt to ganger! Hotellene har jo beklaget ovenfor mitt kredittkortselskap og kreditert det. Det som bekymrer meg er at det nok har skjedd med andre også.. som kanskje ikke har oppdaget det
Frk. Stella Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Jepp, skjedd her også gitt. Reserverte rom på Choice-hotell i juni, møtte opp på hotellet i helgen, hvor man ikke "fant" reservasjonen min. Heldigvis var det ledige rom så det ordnet seg der og da. Betalte for oppholdet i sin helhet ved avreise. Når jeg nå kommer hjem ligger månedsregningen fra Eurocard og venter, og der har jeg jammen blitt trukket det samme beløpet på reservasjonsdatoen. Denne framgangsmåten for betaling er ny for meg, litt rart at hotellet ikke har bedre oversikt? Jeg oppdaget dette i ettermiddag så har ikke rukket å gjøre noe med det enda. Trådstarter - tok du kontakt med Eurocard eller hotellet?
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Men unnskyld at jeg spør - viser dere ikke frem kvittering for at dere har betalt når dere bestilte når dere ankommer hotellet? Jeg ville forøvrig kontaktet hotellet først slik at de fikk en sjanse til å ordne opp. Deretter kortselskapet. Når det gjelder autorisasjon (det korrekte ordet for reservasjon av penger) så skal den releases når du betaler. Dessverre er det enkelte av bankene som ser sitt snitt til å tjene en del renter på dette, så hvis man har stadige problemer med at autorisasjoner releases for sent bør man gi banken sin en skyllebøtte. Jeg har vært borti dette selv og kontaktet Visa om det og de kunne bare beklage og henvise til de enkelte bankene.
Frk. Stella Skrevet 20. juli 2007 #6 Skrevet 20. juli 2007 Saken her er at man ikke får opplyst at man faktisk har betalt hele summen i sin helhet på forhånd og det enkelte hotell er heller ikke klar over dette - som tydeligvis er nye rutiner. Ja, jeg er vant til å oppgi mitt kredittkortnummer for autorisasjon ved bestilling, men til nå har jeg ikke opplevd at beløpet faktisk har blitt trukket samme dag. MEN - å påstå at jeg har blitt svindlet av Choice er nok litt drøyt. Er vel heller noen rutiner som ikke er innarbeidet, informasjon som ikke har kommet helt fram...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå