Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 83modell
Skrevet

Hei

Jeg venta lenge på at min samboer skulle fri, men det skjedde ikke. Så tilslutt tenkte jeg at da for jeg vel gjøre det selv. Men ting gikk ikke helt som planlagt. Fikk ikke sagt det jeg skulle, men bare fant fram esken som jeg hadde lagt bilde av ringer (ville ikke kjøpe alene). Joda han sa JA til å forlove seg, men da jeg prøvde å spørre om når vi skulle ha bryllup. Men da fikk jeg til svar, "behøver vel ikke bestemme det med en gang". Vi forlovet oss i midten av desember, men enda jeg har dratt fram tema bryllup flere ganger virker det som at det ikke er noe han tenker på at skal skje på lenge enda.

Lei av å vente, jeg er klar for bryllup og ekteskap.

Vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre, noen som har noen ideer på hvordan jeg skal gå fram for snakke om det? Føler at jeg kanskje kan mase litt, men jeg trodde jo at det var derfor vi forlovet oss.

Ønsker meg en dato... om det så blir en senere dato en jeg håper...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er naturlig å sette en dato når man bestemmer seg for å gifte seg. Det er jo det man gjør når man forlover seg. Skjønner at du tenker som du gjør, og jeg syns at du skal si til forloveden din det du skriver her, at du er klar for bryllup og ekteskap og føler at du trenger å vite hvilket tidsperspektiv det er snakk om.

Mitt råd er å være åpen og ærlig rundt tankene og følelsene dine - og om han anser det som mas så syns jeg du skal fortelle han at du krever å bli respektert for det du tenker og føler og at han bør være mer imøtekommende.

Lykke til - håper dere finner en dato snart! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er det nå sikkert han han har samme syn på saken som deg, at han ser for seg ekteskap i nær fremtid? Jeg har en bror som forlovet seg for 6-7 år siden, men har nå aldri hørt snakk om at de skal gifte seg. Det får vel tiden vise. I hans tilfelle har jeg en mistanke om at det var dama som gjerne ville ha en ring på fingeren, gjøre noe romantisk mens de var nyforelsket. Det er ikke alle som MÅ gifte seg, kanksje er han en av dem som ikke synes det er så viktig.

Skrevet

Enig med siste gjest - er du sikker på at han ser på forlovelse som en lovnad om bryllup?

Jeg kjenner flere som er forlovet, men som ikke skal gifte seg. Har en onkel som har vært forlova i 30 år, de kommer aldri til å gifte seg. Selv mener jeg at man skal sette en dato når man forlover seg. Jeg tror nok du må snakke med ham og fortelle ham hva du tenker på.

Skrevet (endret)

J

Endret av Kosemose
Skrevet

Enig med de siste over her, det kan hende han ser på forlovelse som bare "litt mer enn bare kjærester" - og at det nødvendigvis ikke betyr at han vil gifte seg.

Moren og stefaren min har vært forlovet siden 1975 - og søstra mi og samboeren hennes har også vært forlovet i mange år og har ingen planer om å gifte seg.

Da mannen min og jeg "bestemte oss" for å gifte oss satte vi en dato, men vi ringforlovet oss ikke... vi kjøpte ringer for bryllupet... (vi giftet oss to mnd etter at vi bestemte oss for å gifte oss...)

Skrevet

Vi forlovet oss da vi flyttet sammen, og satte dato da vi kjøpte leilighet sammen - 2 år etterpå.

Nå er det riktignok et par hundre år siden, sånn omtrent - ihvertfall i forhold til det bryllupshysteriet som gjelder nå om dagen. En forlovelse er en avtale om at " vi skal gifte oss", man behøver vel ikke sparke igang en hel mase bridezilla-attitude med en gang?

Skrevet

Høres rett og slett ikke ut som han er klar for det i samme grad som deg. Ville bare sagt at jeg var klar for bryllup og spurt om han kunne "fri tilbake" når han var klar for å sette en dato jeg. Du må nesten bare spille ballen over til ham. Er han ikke klar, er det dumt å mase noe mer. Uansett er du jo temmelig ung enda, så det har vel ingen hast...

Skrevet

Hva er vitsen med å forlove seg hvis man ikke vil gifte seg? Da kan man like gjerne være kjærester...

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke noe mindre forlovet, om en ikke har satt bryllupsdato.

Skrevet

Vi var forlovet noen år før vi bestemte oss når vi skulle gifte oss.

Jeg har hørt om 2 måter det gjøres:

1. Man frir, og da er man forlovet. Så gifter man seg en eller annen gang.

2. Man forlover seg, senere frir man og DA setter man dato.

Merkelige greier. hehe

Dere har nok bare forskjellige synspunkt.

Gjest Gjest
Skrevet
Er ikke noe mindre forlovet, om en ikke har satt bryllupsdato.

Tja, det er det jo tydeligvis delte meninger om, det er jo det vi har kommet frem til.. :)

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

hei 83modell (bytta nick) her. Bestemt dato i dag :)

20.juni 2009

Endret av Bluespirit
Gjest Pupsilure
Skrevet

20.juni 2009

1067187.png

Gratulerer! Så deilig å ha en dato :)

Skrevet

20.juni 2009

1067187.png

Gratulerer!

Skrevet

20.juni 2009

1067187.png

Gratulerer Bluespirit!

Ønsker deg masse lykke til med bryllup!

Må bare spørre. Hvordan satt dere datoen til slutt?

Skrevet (endret)

etter og ha prøvd å snakke litt, skrev jeg tilslutt et kort jeg la under puta hans og der sto det: "Vil du gifte deg med med? og bestemme dato?" og da han fant det til morran i dag lå vi og snakket lenge på senga. Og møttes vel litt på halvveien. Også så vi på kalender for neste år og leita etter en dag på våren/sommeren som han ville huske. Beste vi fant er 20.juni en mnd før søstra hans har bursdag :P Men fin dato det :)

Endret av Bluespirit
Skrevet

Så bra!

Stilig!

Gratulerer :duskedame:

:banantroll:

Skrevet
En forlovelse er en avtale om at " vi skal gifte oss", man behøver vel ikke sparke igang en hel mase bridezilla-attitude med en gang?

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...