Gjest vimselot Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 (endret) Har en mus med kule, er ikke lasermus, men kan jeg rense den med f.eks. apotetisk sprit? Må jeg åpne musa eller holder det å rense kula? Hva skal jeg bruke, bomullspinne eller hva. Har sett menn gjøre det, men har ikke fulgt så godt med (trodde forholdet skulle vare...) Den er litt uregjerlig nå, mildt sagt, men spør her, før jeg evt henter en mus som bare ligger hos en venninne og støver ned... Blir sprø, skal betale noen regninger også, på nettbank, men med den musa (nettbanken slår seg automatisk av etter en viss tid...) og jeg har regninger så det holder, alle disse lange kid-nr. osv. Hvordan renser jeg musa, må jeg åpne opp hele greia (er ingen skruer der, så å bryte opp vet jeg ikke om er lurt og jeg er ikke teknisk innstilt...) Endret 19. juli 2007 av vimselot
Gjest vimselot Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Fikk henta den andre musa som ikke blir brukt (h*n har bærbar og er ikke så ofte på nett), men for et plunder å finne inntak for slike moderne ting, ser at den musa jeg har hatt, ikke hadde usb-port, også måtte jeg lete for å finne usb-inntak, fantes ikke på tastaturet, men fant fram... bak pcen... Fikk en venn til å bygge en pc til meg, og betalte ikke mer enn hva delene kostet. Snilt gjort, var på nippet til at jeg ringte han og spurte om det ikke er usb-port på pcen, men av og til fikser jeg ting selv. Blir så sta at jeg må, liksom... Klarer jeg ikke, ringer jeg selvsagt...
skrue Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 (endret) Jeg pleier bare å ta ut kulen og så skraper jeg de hjulene kulen beveger seg mot rene. Er normalt tre hjul inne i musen. Edit: Kulen kan tas ut ved å skru ut den platen kulen hviler mot. Har aldri trengt noe verktøy for dette. Endret 19. juli 2007 av skrue
Amanlis Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Skal du "vaske" musa for den er tråkk? (Huff, fikk noen "stygge" tanker her nå) Hva med å spraye den med lufttrykkspray? Det blåser jo bort støv om smuss.
skrue Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Hva med å spraye den med lufttrykkspray? Det blåser jo bort støv om smuss. Det ville ikke jeg ha gjort fordi 1) skitten sitter vanligvis veldig hardt fast på de indre hjulene og 2) fordi skitten fort blåses inn i musen med en slik spray. Det holder langt med en negl.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Som oftest holder det å skrape rent meg neglene, men hvis det er mye skitt kan det være greit å skru opp musa. De aller fleste mus kan skrus opp, vanligvis bare en skrue. Ellers koster ikke en ny (optisk) mus mer enn et par hundrelapper.
Gravenstein Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Jif universal - den blå - er glimrende til rengjøring av slikt. Ta ut kulen og rengjør kontaktene i kulehullet med q-tips fuktet med jif.
Koseslange Skrevet 19. juli 2007 #8 Skrevet 19. juli 2007 (endret) Litt sent nå, men. Liker å poste linker til veiledninger med bilder jeg da, blir så lett å forklare da.. Slik gjør man det ! ..og hvis man vil bruke sprit for å rense, er det greit med billigste sort, rødsprit funker kjempe ! Ta gjerne en sveip med rødsprit over musekula også, har gjerne bygget seg opp ett fettlag på denne over tid. Endret 19. juli 2007 av Koseslange
Poetens_Tårer Skrevet 20. juli 2007 #9 Skrevet 20. juli 2007 Skaff deg en optisk mus (optisk - ikke trådløs). Den er immun mot støv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå