Gå til innhold

Brudevals

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på noen ting ang. brudevals..

Er vi nødt til å ha disse stegene, 1 2 3, 1 2 3....eller kan vi bare "gå" frem og tilbake..? :klø:

Håper dere skjønner hva jeg mener?

Vi kan absolutt ikke danse, og har ingen peiling på dans, men har fått med meg disse stegene....men når jeg ser på tv, så er det jo mange som bare "går" frem og tilbake...altså ikke bruker disse 1 2 3 stegene...

Vi har prøvd oss på disse stegene, men føler vi marsjerer mer enn vi danser :rodme:

Vi sliter også med å høre på musikken og finne takten... :digge:

Vet dere om det går an å laste ned noe fra nettet, en video eller noe som kan være til hjelp? En 1 2 3 guide eller noe :legrine: Gidder ikke å bruke penger på dansekurs, selv om det er det vi burde gjort.... :ler:

Endret av tuscany
Skrevet

Jeg syns dere kan danse akkurat slik dere vil :)

Det er jo DERES dag, og det ser uansett mye bedre ut med ett par som virkelig koser seg sammen der de danser, enn to som konsentrerer seg mest om å få til de riktige stegene!

Skrevet

Ja er jo sant det, men vil jo at det skal se litt bra ut og da :rodme:

Skrevet

Har ikke funnet noe sted på internett hvor man kan laste ned noe brukbart, men vi har kjøpt en dansevideo (Lær å danse) på www.olaognorway.no og den tar for seg valsen veldig trinn for trinn. Vi har bare sett litt på den en gang, men deet virker som om den tar det veldig step-by-step. Koster 299,- og er fritt tilsendt.

Skrevet

Hm. Kanskje vi også skal kjøpe en video. Håper det går strålende så vi ikke begynner å :slåss: :ler:

Skrevet (endret)

He, he, he, vals er kanskje den ENESTE dansen jeg og kjæresten min klarer å danse sammen. Veldig enkelt egentlig altså!

1-2-3, 1-2-3 med svikt i knærne og stiv overkropp hjelper VELDIG ;)

Her er link til vals-film

Vi danser den første versjonen, men med noen snurrer og litt "framover-valsing"

Endret av Snurrepippen
Skrevet

Takk for gode tips!! De videoene var jo bare geniale!! Akkuratt det jeg så etter! I morgen skal vi øve :tommel:

Skrevet
Har ikke funnet noe sted på internett hvor man kan laste ned noe brukbart, men vi har kjøpt en dansevideo (Lær å danse) på www.olaognorway.no og den tar for seg valsen veldig trinn for trinn. Vi har bare sett litt på den en gang, men deet virker som om den tar det veldig step-by-step. Koster 299,- og er fritt tilsendt.

Denne kjøpte vi også. Veldig enkel å følge, og hysterisk morsomt å gjøre sammen.

God vals!! :danser:

Skrevet

Sambo eier ikke takt og tone så vi kommer til å åpne dansen vi, og dropper hele valsen. Enkelt og greit. :)

Skrevet

Vi tok valsekurs hos Danceperfection. Det tok en time og kostet 650,-. Det var verdt pengene. Mannen min :rødme: var ikke flink til å danse, men etter den timen så "fløt" vi gjennom rommet. Vi fikk så skryt etter bryllupsvalsen. Alle ble imponerte.

Skrevet

Hvis vi ikke får det til vha disse videosnuttene, så kjøper vi heller den videoen. Men satse på at vi får til noe. Så vanskelig kan det vel ikke være.

Men er det ikke sånn at du bør finne en sang du vil danse til, også øve til denne? Slik at du vet at du finner takten til sangen?

Hvilke sanger danser dere til?

Skrevet
Sambo eier ikke takt og tone så vi kommer til å åpne dansen vi, og dropper hele valsen. Enkelt og greit. :)

Det går jo også an ja, men hvordan åpner dere dansen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...