Gå til innhold

Hvilken tid er det roligst på kjøpesentre

Anbefalte innlegg

Gjest kjerringa
Skrevet

Jeg gjør alt for å unngå å shoppe midt i "rushen". hørt at om morningene så er det veldig få folk i btuikkene. men vil vite litt mer eksakt, gjerne fra dere som jobber midt i det.

vennlig hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Rett etter åpningstid vil jeg si det er ganske trygt å gå for å handle uten å risikere å møte på andre enn et par-tre morgenfugler.

Men det har selvfølgelig mye å si hvor butikken ligger også. Er den rett ved en t-banestasjon sier det seg selv at det kan være mennesker innom bestandig for eksempel.

Gjest Gjest
Skrevet

Kommer nok an på hvor butikken er, ja, men jeg har inntrykk av at det er lite folk på kjøpesentra på formiddagene, også i helga - fram til 11-halv 12.

Gjest Fliss
Skrevet

Det beste er å gå der akkurat i det de åpner ... men som regel havner jeg der i verste rush-tid ..

Skrevet

Det pleier å være stille ca fra en time før stengetid er min erfaring. Hvis jeg vet hva jeg skal ha, drar jeg alltid fra sju og utover.

(Og jeg passer på å være ute av senteret i god tid før stengetid. Kan tenke meg at kunder som må jages ut for butikken er stengt er ganske irriterende.)

Gjest Gjest_camma_*
Skrevet

Jeg har jobbet ekstra på et senter i tre år nå - har erfart at på lørdager er det stille frem til 11 iallfall, og så er det ganske aktivt frem til en time eller to før stengetid.

På hverdager er det faktisk litt mer folk tidlig, sikkert mange hjemmeværende etc som kjeder seg og bare venter på at senteret skal åpne. Den roligste tiden av døgnet er faktisk på hverdager rundt middag, dvs fra halv fire og frem mot halv seks.... da er folk hjemme og spiser etc... Dette har blitt min favoritttid å gå på senteret.... :)

Skrevet

Har opplevd at det kan være et lite minirush akkurat når en butikk åpner fordi det er en god del smarte folk som ikke gidder å bruke mer tid en nødvendig (som meg selv). Så dabber det av ca 20-30 minutter etter åpning.

Skrevet

roligst 1-2 timer etter åpning og 1-2 timer før stengetid

Gjest StockDama
Skrevet

Bor rett ved et kjøpesenter, så er der tøtt og stadig til alle "døgnets tider" (evt innen for åpningstiden), stille fra det åpner kl 7 fram til rundt 8..da kommer pensjonistene og barnevognbrigaden, de overtar hele senteret.. rundt 2-3 så kommer alle elevene som er ferdig på skolen, og nesten med engang klokka er på slaget 6 er det musestille, nesten ingen der frem til stengetid.

sære greier.

Er nok mere flokkinstinktsdyr enn vi trur vi er.

Gjest Gjest
Skrevet
Det pleier å være stille ca fra en time før stengetid er min erfaring. Hvis jeg vet hva jeg skal ha, drar jeg alltid fra sju og utover.

Ikke noe godt tidspunkt for å kjøpe brød ihvertfall, hyllene er som regel rimelig tomme..

Men til omtrent alt annet er det ett supert tidspunkt.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Da jeg jobbet på senter i bergen sentrum kunne vi si etter folkemassene i butikken ca hvor mye klokken var. Plutselig var butikken full av skole-jenter og da var klokken 1-2, hver dag.

Det er som regel stille de første timene når senteret er åpent, og de siste timene før stenging.

Skrevet

Jeg er ofte ute på ukas hovedinnkjøpsrunde tidlig på lørdag -- kvart over ni er et greit tidspunkt å være på OBS, da er det nesten bare pensjonister.

Gjest vimselot
Skrevet

Er det lørdag, handler jeg noen ganger tidlig.

Men til vanlig prøver jeg å gå sent, for å slippe kø i kassa. Brød kan være et problem så sent, men det er sjelden jeg har opplevd det. Om jeg ikke får tak i det brødet jeg liker best, klarer jeg meg med et annet, eller f.eks. baguetter eller knekkebrød.

Er det rett før f.eks. påske, prøver jeg å få gjort unna innkjøp i god tid før alle skal bunkre mat...

Skrevet

IKEA er best på tirsdager. Det er derfor de har tirsdagstilbud og ikke ukestilbud i år, fordi det er minst folk der på tirsdager.

Skrevet
IKEA er best på tirsdager. Det er derfor de har tirsdagstilbud og ikke ukestilbud i år, fordi det er minst folk der på tirsdager.

Men da kommer det vel mange flere? :forvirret:

Gjest Nedfall
Skrevet
Men da kommer det vel mange flere? :forvirret:

Ja, derfor ble tirsdagstilbudet oppfunnet.. :sjenert:

Skrevet

Vel, det er fortsatt mest rolig der på tirsdager er min erfaring...

Gjest Nedfall
Skrevet
Vel, det er fortsatt mest rolig der på tirsdager er min erfaring...

Da må de få enda bedre tilbud på tirsdager, eller kreve bompenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...