Gå til innhold

Defrag-problem - H.J.E.L.P.!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjestuss
Skrevet

Pc'en min er vrang...veeeldig vrang!! Har win 98

Til tross for regelmessige defragmenteringer av hardisken helt sidens den var ny, vil den ikke lenger gjøre dette :evil:

Den gjennomfører alt, helt til den kommer til punktet hvor den skal sjekke hardisken for feil.Deretter begynner den på nytt og på nytt, men kommer aldri lengre enn 1-3 %. Har prøvd å la maskinen stå på over natta for å se, men neste morgen stod den ennå på samme punkt! :-?

Det skal nevnes at jeg ikke har mye lagret på maskinen av programmer i forhold til kapasitet.Og ingen spill heller.Maskinen funker helt greit under vanlig bruk og ved surfing på nettet,så jeg skjønner ikke helt hva som er gærnt.... :roll:

Hva gjør jeg for å få den til å fortsette defragmenteringa....????

Hvis det er en feil på hardisken - hvordan finner jeg frem til denne på annet vis...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk samme problemet på min maskin, og jeg har hørt at det kan være lurt å dra ut nett koblingen før man defragmenterer maskinen. Altså dra ut internett forbindelsen!

Men jeg har ikke fått prøvd dette selv enda, så jeg vet ikke om det hjelper - men det er kanskje verdt et forsøk...

Lykke til og gi gjerne tilbakemelding :)

Skrevet

Dette er et typisk problem.

Har opplevd det ufattelig mange ganger.

Det eneste jeg kan komme på at hjelper enkelte ganger er å ta en fullstendig diskscan.

(Start-Programmer-Tilbehør-Systemverktøy-Diskscan/Scandisk)

Velg fullstendig og prøv igjen etter scanningen.

Har fungert noen ganger når jeg har hatt dette problemet, men ikke HVER gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Grunnen til at den begynner på nytt hele tiden, er at et eller annet program som kjører i bakgrunnen, endrer noe på disken mens Defrag jobber.

Før du begynner defragmenteringen, trykk CTRL - ALT - DEL, og avslutt alle oppgaver bortsett fra "Explorer" og "Systray". Høyreklikk også på "oppgaveplanlegger" og sett den i pause. Da burde det gå greit.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg prøvd alt dette som Lea og Gjest foreslår. Har lukket alle program unntatt systray og explorer, men alikevel kommer det opp en melding når fildelings./mapper sjekkes at " et program kjører i bakgrunn...bl.a...bl.a. lukk dette for å fortsette....."... jeg skjønner ikke HVA slags program som kjører i bakgrunn!! :-?

Har jo lukket alle! Kan det være noe "lure"-program som har lagt seg på maskinen og som ikke er å finne frem til så lett....???

Blir gærn av dette...!!

Hva gjør jeg....????

Gjest Anonymous
Skrevet

Hmm. Godt spørsmål. Det kan være et program som ikke vises i menyen når du trykker CTRL - ALT - DEL.

Prøv å (midlertidig) deaktivere alle programmer som er satt til å kjøres automatisk ved oppstart. Det gjør du enklest ved å kjøre "msconfig" (Start > Kjør > Skriv "msconfig" > OK) og fjerne avkry. Se om problemet fortsatt er der etter en omstart.

Og så kan du jo scanne maskinen for virus, bare for å være på den sikre siden... f.eks. ved å gå hit: http://housecall.trendmicro.com/housecall/.../start_corp.asp

Gjest Anonymous
Skrevet

Avkry (subst): Sen kveldsdialekt for "avkrysningene". Mye brukt blant folk som har influensa, men som ikke har vett til å holde sengen, og istedet sitter på nettet.

Gjest Gjestuss
Skrevet

Jeg fikk det til til slutt!!

Lukket alle programmer og kjørte scandisk, og så defragm....og det gikk til slutt! :wink:

Tusen takk for alle gode tips og hjelp!!

KG-brukerne er toppen!! :enig_animasjon:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...