Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som jeg elsker over alt på jord. Han er flink til å si han er glad i meg og elsker meg. Likevel tar jeg meg i å ønske meg en enda sterke erklæring fra hans side. Som at jeg er den beste han har vært sammen med, i alle fall på en eller annen måte. Han har aldri sagt noe sånt og i perioder tar jeg meg i å tenke om jeg ikke er bra nok. Han gir uttrykk for at han har det bra med meg men har to andre samboerskap bak seg, ett langt og ett kort så jeg tar meg i å tenke sammenlikninger selv om jeg vet jeg ikke burde.

Jeg har sagt til han at jeg aldri har opplevd slik kjærlighet med noen av mine exer, ei heller sex og da får jeg til svar at det er fint jeg liker han... :forvirret: Også vil jeg jo ikke presse frem en tilsvarende erklæring fra han. Jeg prøver å si til meg selv at jeg er storforlangde på dette området og at han er av den tause typen men så gnager det jo innimellom da.

Noen råd for å få vekk usikkerheten jeg kjenner på av og til?

Jeg føler på ingen måte at vi sliter i parforholdet vårt, men innimellom ønsker jeg meg en sterkere bekreftelse på at min kjærlighet blir besvart. Jeg har uttrykt mitt ønske og han blir lei seg for han sier han ikke vet hva han skal si for å gjøre meg mindre usikker. :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Menn har en liten tendens til å vise sin kjærlighet gjennom det de gjør enn hva de sier, setter opp møbler, fikser vasken, bytter dekk på bilen eller noe i den dur, prøv å legg mer merke til det praktiske... kan han forteller det veldig gjennom det.

Gjest Mirina
Skrevet

Det eneste jeg forventer er at jeg skal vite at han er glad i meg, og setter pris på meg. Hvordan har sier/får frem dette kan jeg i grunn ikke legge noen føringer på, fordi folk er så forskjellige. Jeg ønsker jo at det som sies/gjøres er ekte og naturlig for kjæresten min.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er nok av den typen som helst ikke vil ha de der veldig store og svulstige kjærlighetserklæringene, rett og slett fordi erfaringen min er at de ikke betyr noe som helst mer enn de som er mer stillferdige. Hvor store ord man bruker har ingen sammenheng med hvor sterkt man føler det, men derimot hvordan man er som person og hvordan man normalt sett uttrykker seg. Hvis det ikke er naturlig for typen din å bruke veldig store ord, hvor ekte vil det da føles om han forsøker seg på det?

Du må nesten akseptere at du og typen din er ulike sånn hvis ikke er det jo du som lager et problem som egentlig ikke er der....

Så ikke kræsj forholdet ditt pga at du trenger mye bekreftelse med mindre det er et absoultt krav fra din side at du må være sammen med noen som er mer lik deg på den måten. (For jeg antar da at du er av den typen som bruker store ord til kjæresten din?) Høres jo ut som du har funnet noe veldig bra som ville være synd å kaste bort pga ubegrunnet usikkerhet. (Han har jo ikke gjort noe konkret galt for å gjøre deg usikker...??)

Skrevet

Vi kan ikke alltid få alt som vi vil. OK, så er det en våt fetish hos deg å bli fortalt at du er unik for ham. Han sier dette til deg hver eneste dag, fordi det er deg han er med. Enten må du lære deg å forstå mannsk, eller lære deg å leve med språkforvirringen.

Gjest vimselot
Skrevet

Tror det er mer viktig det han viser i handling, enn hva han sier... Har brent meg sterkt på en mann som ga meg masse komplimenter, uten at det nødvendigvis må være noe "galt" med alle som er like "hensynsfulle" eller gir komplimenter.

Han er sammen med deg nå, ts, og det tilsier vel at han er veldig glad i deg. At han har en fortid med bl.a. tidligere samboerskap, vel, det er det mange som har, og er ganske normalt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...