Gjest baby-E Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Jeg har etter en bytur fått noen flekker på en jakke. Mistenker at jakken havnet på gulvet og ble tråkket på. Hvordan skal jeg få vasket de bort? Jakken har blitt vakset ganske hardt i maskinen, men de har ikke gått bort. Er det noe hold i vanish og de i den kategorien, eller er det for seint?
Miel Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Biotex flekkfjerner er bra, og jeg har også hørt svært mange juble over flekkfjerneren til Vanish, men selv blir jeg så kvalm av de provoserende dårlige reklamefilmene, så jeg orker ikke tanken på å ha Vanish-produkter i mitt hjem. Uansett er trikset med flekkfjerner å dynke flekken skikkelig, og la det virke. Leeeeenge. Når det begynner å tørke tar du på mer flekkfjerner. På stoff som tåler det pleier jeg å skrubbe forsiktig med en børste når flekkfjerneren har fått virke en stund, deretter skyller jeg med vann og vasker plagget på vanlig måte i maskin. Ved ekstra gjenstridige flekker har det hendt at jeg har måttet gjenta denne prosessen både to og tre ganger, men da har driten blitt helt borte også.
Brukernavn Skrevet 20. juli 2007 #5 Skrevet 20. juli 2007 Uansett er trikset med flekkfjerner å dynke flekken skikkelig, og la det virke. Leeeeenge. Når det begynner å tørke tar du på mer flekkfjerner. IKKE la det virke leeeenge når det er den rosa flekk fjerneren (er ikke det vanish, tro??) for det gjorde jeg...det står at man ikke skal la flekken tørke - teite meg trodde det betydde at ikke flekken på klesplagget skulle tørke før man hadde på flekkfjerner, men det betydde at ikke flekkfjerner flekken skal tørke...for da blir det et stygt gulnet område som ikke går bort uansett....fikk ødelagt den hvite favoritt shorsen min på denne måten.. MEN hvis man bruker den riktig er faktisk Vanish like bra som folk hyler om, så jeg har den på tross av de fullstendig ubrukelige reklamene..
Miel Skrevet 20. juli 2007 #7 Skrevet 20. juli 2007 IKKE la det virke leeeenge når det er den rosa flekk fjerneren (er ikke det vanish, tro??) for det gjorde jeg...det står at man ikke skal la flekken tørke - teite meg trodde det betydde at ikke flekken på klesplagget skulle tørke før man hadde på flekkfjerner, men det betydde at ikke flekkfjerner flekken skal tørke...for da blir det et stygt gulnet område som ikke går bort uansett....fikk ødelagt den hvite favoritt shorsen min på denne måten.. Det er jo derfor jeg sier at du må ta på MER flekkfjerner hvis det begynner å tørke, for noen ganger er du nødt til å la det virke lenger for å få flekken helt bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå