Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2003 #1 Skrevet 17. mars 2003 Hvem av dere er fornøyd med lønna si? Regner med at et fåtall av dere er fornøyd. Folk flest skriker og skriker etter høyere lønn, mer penger, mer fritid! Det er på tide at folk tenker seg om, og innser at dette lønnskravet vårt kommer til å kjøre moder Norge på dunken! JA; jeg prøver å provosere - men greier jeg det?
Gjest Chica Skrevet 17. mars 2003 #2 Skrevet 17. mars 2003 Kremt... Jeg kunne tenkt meg litt mer lønn... Men det kommer ikke av at jeg vil ha uendelig med penger, det kommer av at det er vanskelig å finne jobb for tiden, og jeg har bare klart å fått en halvstilling. Overlever på inntekten jeg har, men det kommer av at sambo har litt bedre lønn enn meg. Har ikke store krav jeg, men håper å få en jobb der jeg har over 200.000 i året... Skjønner hva du mener med at vi ikke kan kreve uendelig med penger alle sammen, det går jo ikke. Men alle bør ha muligheten til å klare seg på en inntekt om man er alene. Selv om jeg hadde en fullstilling nå, hadde det vært umulig for meg å kjøpe en leilighet alene, og den syns jeg ikke er riktig.
Gjest care Skrevet 17. mars 2003 #3 Skrevet 17. mars 2003 Jeg er av den formening at de fleste klager uten grunn. Vi er altfor bortskjemte her i Norge. Sett i et Globalt perspektiv så tjener vi godt. Vi får dekket våre primærbehov og da har vi ingenting å klage over.
Redhead Skrevet 17. mars 2003 #4 Skrevet 17. mars 2003 Jeg klarer meg bra på lønna mi, men det er fordi jeg deler alle utgiftene med mannen min. Har noen single venninner (med samme lønn som meg), og de har det ikke bare greit...
Joplaya Skrevet 17. mars 2003 #5 Skrevet 17. mars 2003 Jeg kunne tenkt meg LØNN - punktum Får da bli ferdig med skolen en dag... Ja, vi maser og maser om mer lønn. Men er det rart da? De som har mye vil ha mer. De som har mindre vil også bli betalt for den jobben de gjør slik som godt betalte jobber. Jeg blir vel en dag barnevernspedagog, ikke den beste betalte jobben det nei. Klart jeg da vil komme til å skrike etter høyere lønn når andre får bedre betalt for en like enkel/vanskelig jobb
Gjest Starya Skrevet 17. mars 2003 #6 Skrevet 17. mars 2003 Lønn? Du mener sånne deilige tusenlapper som ramler inn på kontoen hver måned? Oooh, det hadde vært deilig.. Men den tid kommer vel..
Murvel Skrevet 17. mars 2003 #7 Skrevet 17. mars 2003 Jeg har bra lønn og er såpass fornøyd med den at hvis jeg får spørsmål om overtid tar jeg den bare hvis jeg får betalingen som avspasering. For meg er fritida viktigere enn mer lønn.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2003 #8 Skrevet 17. mars 2003 BLe så overrasket og glad her jeg, nå! Men KG-brukerne er vel sånn: positive og fornøyde, og fornuftige! Burde nok ikke ventet noe annet! Syns det er kjempebra å høre at folk her har et normalt forhold til lønn og fritid. Bare så synd at det ikke gjelder alle. Et lite eksempel: lærerlønninger. Når jeg starta på lærerskolen for noen år siden, ble vi foreskrevet at det innen vi var ferdig utdannet, ville det være et underskudd på 10000 lærere i Norge. Innen vi ble ferdige hadde situasjonen snudd seg totalt, og det var omtrent umulig å få lærerjobb her i fylket. Mye av dette skyldtes den økte lærerlønnen, og at kommunene dermed ikke hadde råd til å ansette så mange lærere som de hadde bruk for. Løsningen ble å organisere lærerstaben og elevene på en annen måte, for å spare inn stillinger. Poenget mitt er at de økte lønningene skal betales av noen. Og er ikke pengene der, vil dette resultere i færre stillinger, og derav økt arbeidsledighet... Men som sagt, all honnør til dere som til nå har svart på innlegget mitt!
Gjest Lizbet Skrevet 17. mars 2003 #9 Skrevet 17. mars 2003 Money, money, money..... Leste en tråd for en god stund tilbake hvor jeg ble helt paff over hva mange her inne faktisk tjente. Der var snakk om en 50 tusen utbetalt for mange. Muligens to i hjemmet... Dette virker litt mer realistisk dette. Har foreløpig stipend og lønn jeg...Klarer meg bra. Som studenter flest går jeg utifra...
Gjest Zalomine Skrevet 17. mars 2003 #10 Skrevet 17. mars 2003 Ja, jeg vil ha mer lønn. Mest fordi jeg vil ha en annen jobb da (deltid vaskehjelp er ikke akkurat noe å leve på i lengden. Utdannelse har jeg, så lånekassen krever sitt også...) Eneste som gjør at det hele går rundt hver måned (og vi sløser ikke akkurat) er at vi er to som kan dele på det. Men, jeg vet at vi ikke sulter i hel. Har vi ikke nok får vi dessuten låne av våre foreldre også, så vi sulter slett ikke, men dette skal jo betales tilbake. Det er ikke mulig med noe tilbakebetaling på den månedlige utbetalingen vi har, vi har mer enn nok med å dekke de regninger som kommer, man kommer ikke utenom trøm, husleie og lånekassen, som alle trekker dypt fra lommeboka... Men nei, jeg klager og syter ikke over lønna. Det jeg klager og syter over er heller det faktum at jeg ikke har en skikkelig jobb, og at denne jeg har bare varer ut april...
Nelle Skrevet 17. mars 2003 #11 Skrevet 17. mars 2003 Jeg har 120 vt og tjener det samme som resepsjonist-damen der hvor jeg jobber. Jeg synes rett og slett at mine arbeidsoppgaver og måten jeg utfører dem på tilsier at jeg burde ha langt mer. Jeg har en forholdsvis krevende stilling med mye ansvar. Jeg kommer til å be om 50.000 i lønnspålegg nå (jeg kødder ikke). Nelle
Skusla Skrevet 17. mars 2003 #12 Skrevet 17. mars 2003 Lønn og lønn.. Jeg får studielån jeg.... Så jeg kan vel ikke si jeg har så mye.... Når jeg blir ferdig utdannet kommer jeg vel heller ikke til å syntes jeg har god lønn Sykepleiere tjener for lite Men jeg hadde ikke valgt dette yrke om jeg var opptatt av å tjene de store pengene..... Håper selvfølgelig lønnen til sykepleiere vil stige litt mer, men har ikke tro på de helt store hoppene.... Men men.......
monja Skrevet 22. mars 2003 #13 Skrevet 22. mars 2003 Jeg er enige med dem som sier det er viktigere ting i livet enn penger. Setter umåtelig stor pris på å ta ut overtid i avspasering jeg. Til sammen tjener jeg og sambo omtrent 500 000 per år, men såpass må det være også, med 18 000 i faste utgifter per måned :x Håper noen snart innser at det er lønnsøkningen som bidrar til at Norge går dårlig. Og hva med å gi dem med mye mer skatt og de med mindre skattelette - istedet for at det skal være omvendt?
Malou Skrevet 22. mars 2003 #14 Skrevet 22. mars 2003 Om jeg er fornøyd med lønna mi? Hmm... Ja og nei... Ja fordi jeg er sånn passelig fornøyd etter lønnsforhøyelsen jeg fikk i fjor, og ja fordi jeg både har råd til å bo i et hus sammen med min samboer samtidig som vi også har råd til andre ting... Ja fordi jeg egentlig tror at lønna mi passer sånn noenlunde til mine kvalifikasjoner. Nei fordi jeg aldri får "nok" i lønn. Vil jo selvfølgelig ha mer. En ubegrenset mengde penger slik at jeg sånn noenlunde kan kjøpe det jeg vil, uten å tenke på prisen. Nei også fordi at jeg synes at jeg får mer og mer ansvar på jobben, og kanskje burde få litt mer for det. (Har også tenkt å snakke med sjefen om dette etterhvert.) Totalt - sånn passelig fornøyd... Jennifer
'Lilly' Skrevet 23. mars 2003 #15 Skrevet 23. mars 2003 Håper noen snart innser at det er lønnsøkningen som bidrar til at Norge går dårlig. Og hva med å gi dem med mye mer skatt og de med mindre skattelette - istedet for at det skal være omvendt? Amen til deg!!!!! Jeg og min sambo tjener ca. 24.000 kroner til sammen i mnd. Jeg tjener 16.000 av de. Sambo er sykemeldt (ble det før han kom ut i skikkelig jobb) så det er grunnen til at han ikke tjener mer. Vi ligger akkurat på grensen til å klare de faste utgiftene hver mnd, så ja, vi kunne tenke oss noen tusen mer i mnd, slik at vi kunne betale utgiftene og etterpå ha litt å bruke på oss selv....
Bertha Skrevet 23. mars 2003 #16 Skrevet 23. mars 2003 Jeg er fornøyd, jeg Tjener faktisk like mye som gutta som har samme jobb og bakgrunn som meg - og da er jeg fornøyd når jeg føler meg rettferdig behandlet. Men selvfølgelig: Dersom sjefen kom og spurte om jeg ville ha 50.000 mer, så hadde jeg jo neppe sagt nei takk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå