Gilette Skrevet 19. juli 2007 #1 Skrevet 19. juli 2007 Jeg har i sommer blitt sammen med en jeg har vært venner med nesten to år. Vi har hele tiden hatt ett godt øye til hverandre uten at noe har skjedd mellom oss pga kjærester på hver sin kant. I vinter ble begge singel og nå i vår begynte ting å skje mellom oss,sakte men sikkert. Nå er begge helt på knærne :rødme: og jeg kan med handa på hjertet si at jeg aldri,noensinne har vært så forelsket i en mann før. Det føles så "rett". Men, her kommer saken. Han spurte meg om jeg ikke kunne slenge buksa hans sammen med mine klær når jeg skulle vaske klær. (vi var hjemme på ferie hos foreldrene mine). Og da jeg tømte lommene, fant jeg en brosjyre med forlovelsesringer Og da jeg snakka med faren min viste det seg at han har spurt om tillatelse fra ham om å fri. (noe han selvfølgelig fikk tillatelse til, da begge foreldrene mine liker ham kjempegodt). Men jeg tenker, vi har jo bare vært sammen noen få måneder? Er det så lurt? det føles helt rett for min del, men er redd for å gå meg på en smell. Begge har to seriøse samboerforhold bak oss. Kjenner han ganske godt, og vi har sålangt et veldig trygt og stabilt,godt forhold. Både som gode venner og kjærester. Noen med erfaringer fra noe liknende? eller bare gode råd eller tips på hva dere ville ha gjort/svart?
Bokormen Skrevet 19. juli 2007 #2 Skrevet 19. juli 2007 Om dette føles rett for deg, syns jeg ikke du skal nøle De som forlover seg idag legger jo ofte bryllupet ett par år frem i tid, og da får dere jo litt tid på dere uansett! Og det er jo ikke sikkert dere trenger å sette en dato ennå heller?
Gjest =tentacle= Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 For meg hadde det vært altfor fort å love å gifte meg, når dere ble sammen i sommer. Er han litt eiesyk av seg, eller bare überromantisk? Jeg liker ikke greia med å be om tillatelse fra faren. Hvis far ikke hadde likt tanken på forlovelse, skulle han latt være å fri da? Uavhengig av hva du som voksen kvinne mente? Å ta seg litt tid er ikke dumt.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Si JA!!! :D Vi snakket om forlovelse allerede etter et par måneder, men klarte å holde ut et år før vi bare måtte gjøre det. Nå snart ni år etter er vi gift!!! :D Det er bare å hoppe uti det om dere er så glade i hverandre... Hvorfor vente om det er riktig?
-Alvildebrud- Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 (endret) Ja, hvorfor vente om det er rett? DU vet det er RETT! det er jo ikke slik at denne mannen kommer fra intet og ber om din hånd Når man har den spesielle følelsen og forelskelsen er der, er det mye som skal til for å glemme den... Jeg tror det allerede er for sent, nå. Ja, ja ja !!! ... :rødme: (Må legge til at jeg visste at mannen jeg nå skal gifte meg med var helt rett, kun et par minutter etter at jeg så han for første gang. Hadde aldri følt det slik, og har aldri det følt det slik etter. Han kunne like gjerne fridd etter noen mnd. da hadde nyforelskelsen vært enda mer tilstede Det er noe spesielt med mennesker som våger å satse - hvorfor vente?) Endret 19. juli 2007 av -Alvildebrud-
Lenemor Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 You go girl!! Det er bare å kjøre på. Ingen grunn til å vente når det føles rett.
Dråpe Skrevet 19. juli 2007 #8 Skrevet 19. juli 2007 Jeg hadde syns det var altfor tidlig...jeg føler at en forlovelse er en forpliktelse man gjør når man tenker å gifte seg, og ikke noe man gjør "bare" fordi man er forelska og bobler over av kjærlighet. Det er andre måter å vise hverandre at man elsker hverandre tenker jeg...forlovelse er i mine øyne noe som bør komme etterhvert når et samliv er etablert. I forelskelsens rus vil vel de fleste gifte seg, men det kan jo faktisk endre seg etter et år eller to. Men OM du føler at det er riktig og du er typen som kan kaste deg ut i noe sånt etter så kort tid, så er det jo ingen grunn til å nøle. Det er det bare du som vet.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 Jeg er enig med Dråpe... Det er jo til dels stor forskjell på å være nyforelska og å vite om man fungerer sammen i et "hverdagssamliv", så selv om dere forhåpentligvis fortsetter å ha det fint sammen ville i hvert fall jeg prøvd å vente med forlovelsen. På den annen side, føles det rett er det jo bare dere som vet hvordan forholdet er, i hvert fall ikke vi her inne Og om man legger bryllupet litt fram i tid er det jo ikke helt krise å bryte forlovelsen heller, i verste fall,.
Trampe Skrevet 19. juli 2007 #10 Skrevet 19. juli 2007 Vi forlovet oss etter tre måneder. Mange synes det var tidlig, men det var rett for oss. Vi valgte å heller ha ei lang forlovelsestid, og gifta oss etter to år. De to årene brukte vi på å bli kjent med hverandre, bo sammen, være kjærester og kose oss. Det gikk bare fint det Gjør som dere vil. Men ikke hopp inn i et ekteskap uten å kjenne hverandre ordentlig først.
Gjest Gjest_Gilette_* Skrevet 20. juli 2007 #11 Skrevet 20. juli 2007 Han har spurt meg nå :rødme: Jeg sa ja,JA,JA! Men vi planlegger å vente to år med bryllupet, i mellomtiden skal vi finne ut hvordan vi fungerer sammen som kjærester og prøve å bo sammen. Vi vet jo at vi fungerer som venner, men vi er jo veeeldig nyforelska nå, og da er det ikke lett å se helt tydelig om man fungerer som kjærester Så vi skal ta tiden litt til hjelp framover. Men ååååh! har 10 000 sambadansende sommerfugler i magen akkurat nå
Frey Skrevet 20. juli 2007 #13 Skrevet 20. juli 2007 Siden dere har vært venner før dere ble sammen synes jeg ikke det er så tidlig. Gratulerer så mye!!
Gjest Bellatrix Skrevet 20. juli 2007 #14 Skrevet 20. juli 2007 (endret) Vi forlovet oss etter 2 måneder. Gratulerer! Endret 20. juli 2007 av Bellatrix
Amalie_85 Skrevet 23. juli 2007 #19 Skrevet 23. juli 2007 ååå sååå kooos Jeg og visste etter første møte at dette var mannen, men vi er enda ikke forlovet, og vi har vært sammen i to år. Men jeg hadde aldri nølt med å si ja visst jeg hadde blitt spurt. Ikke nå og heller ikke for 18 mnd siden! Lykke til :rødme:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå