Gå til innhold

Ido-form kapsler

Gjest bente85

Anbefalte innlegg

Gjest bente85

Hva synes dere om de, funker dem bra?

Har blitt anbefalt det pga den løse magen under menstruasjonen.

Andre som har brukt det under mensen, og dem virket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke under mensen, men på reise. Vi var fire stykker som dro til Afrika nå nettopp. En tok idoform pga tidligere problemer med magen, tre gjorde det ikke. Vi som ikke gjorde det lå minst en dag med magevondt. Hun som tok idoform slapp.

Jeg har også fått anbefalt idoform, og om du er plaget med løs mage under mensen bør du jo prøve. Men les bruksanvisninga - står det noe om hvor ofte man kan ta de? Det er jo forskjell på et par ganger i året og hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ido-form består bare av melkesyrebakterier, og det er egentlig uvisst om de har noen virkning. Hvis du er veldig plaget med diare under mensen, og ikke lider av andre tarmsykdommer, kan du jo prøve Imodium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bente85
Ikke under mensen, men på reise. Vi var fire stykker som dro til Afrika nå nettopp. En tok idoform pga tidligere problemer med magen, tre gjorde det ikke. Vi som ikke gjorde det lå minst en dag med magevondt. Hun som tok idoform slapp.

Jeg har også fått anbefalt idoform, og om du er plaget med løs mage under mensen bør du jo prøve. Men les bruksanvisninga - står det noe om hvor ofte man kan ta de? Det er jo forskjell på et par ganger i året og hver måned.

Har brukt kapslene i en periode før, hvor jeg slet med luft i magen.

Tror faktisk at det hjalp.

Det står jo på krukken hvor mye man skal ta, og hvor ofte man skal ta de.

Før tok jeg 2 tabletter hver dag.

Brukte det for noen mnd siden også da jeg hadde veldig mye diare.

Da brukte jeg vel det i noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bulla_*

Tok Idoform på sydenreise, og har aldri i mitt liv vært så god i magen som de 2 ukene. Så det hjalp i hvertfall meg, jeg får ofte løs mage av uvant mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Hva synes dere om de, funker dem bra?

Har blitt anbefalt det pga den løse magen under menstruasjonen.

Andre som har brukt det under mensen, og dem virket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har god erfaring med diare både for å forebygge f.eks på utenlandsreiser og til bruk ved plager med løs mage. Jeg vet ikke hvor lenge man kan bruke dem. For meg fungerer det sånn at det setter ned tempoet i tarmene slik at man ikke må løpe på do. I motsetning til Imodium o.l så hjelper Idoform til med å få balanse i bakteriefloraen i magen. Det høres ut som en reklameplakat for Idoform men jeg er faktisk stort sett fornøyd. Det eneste er at jeg får mer luftplager. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alltid Idoform når jeg reiser utenlands, og synes det funker bra. Har i alle fall aldri blitt dårlig i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Idoform fungerer greit, men man må ofte ta mer enn bare 2 for at det skal ha noe særlig effekt.

I akutte tilfeller med diaré og luft har jeg hatt nytte av Imodium Comp, ganske nytt på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

jeg syntes ikke de er noe bra. vi har spist det hver gang vi har vært i syden og fått like "herlig" diare. nå den siste gangen tenkte vi at vi skulle prøve uten. og vi slapp unna. så jeg har ikke noe tro på den. på meg og typen hadde den iallefall motsatt virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...